Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ut med de Geer nästa år och para ihop Johanna med Stefan Holm så ska det nog ordna till sig!
Jag håller med dig, om Johanna vill vara med en gång till och det går att ordna med Stefan Holm, så vore de ett grymt vasst par. Senast Holm var med så föll han ju på att Ebba von Sydow inte var tillräckligt stark, exempelvis missade hon ju namnet på ärkebiskopen som vigde kronprinsessparet.
Frändén/De Geer kämpade bra i sina matcher och bevisade ändå en hel del kunskap. De kände inte varandra och kunde därför inte vara så samspelta som makarna Haag av naturliga skäl är. Sedan är Haags grymt allmänbildade också, trots att de nollade första resan så får de 41 poäng i matchen. Grym bredd i kunskaperna. Oväntat att båda lagen skulle dra fel på första resan. Jag trodde de Geer skulle vara grymt vass på kulturfrågorna, men han har inte motsvarat de förväntningar jag hade på honom riktigt. Däremot har Johanna Frändén visat sig vara allmänbildad och dessutom vetgirig, vill snappa upp ny kunskap. Det är ju inom sporten som hon visat lite bristande kunskaper, medan hon kunnat en hel del andra frågor bättre. En fotbollsjournalist ska inte förväntas kunna allt om fotboll för den skull.
Nu bör ju Haag ha triumffärd i finalen, allt annat vore märkligt. Det är om de chansar för mycket på en resa igen. Blir nog en rätt jämn andra semifinal. Trots allt helt rätt att Haag är i finalen igen.