2012-02-03, 21:10
Medlem
CJDG blev väl nöjd när det äntligen kom lite Kommunistfrågor... Blir alltid lika arg och förbannad när man ser vad kommunismen har åstadkommit genom åren men fortfarande tillåts verka obemärkt och utan att ifrågasättas i tex regeringen medans SD är en självklarhet att dom ska ut ur regeringen när bägge är samma skit fast i olika ändar av spektrat.

Bengt Ohlsson försökte ju påpeka lite inom kulturen men fick ju PK/Rödvinsmaffian på sig direkt.

Sjukt är vad det är, men vafan Che Guevara och röda stjärnor är ju så snygga och ideologin så mysig så vem bryr sig om vad dom står för?
Citera
2012-02-03, 21:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Förutom Strömstedtarna och Haagarna, så tycker jag att De Geer och Frändén har varit bäst. Särskilt Frändén har växt i mina ögon, och det har funnits en skön kemi med De Geer. Hoppas vi får se dem igen.
Du menar ungefär som när man blandar ketchup och vaniljsås?
Citera
2012-02-03, 21:13
Moderator
Dr Kings avatar
Otroligt imponerande av Haagarna. De fick hela 41 poäng trots att de nollade på första resan. På 3-poängsfrågorna fick de minst en poäng på alla. En otrolig bredd i kunskaper att inte nolla på någon av dem. De är både väldigt duktiga även om väl Erik Haag är den som är allra duktigast. Dessutom samarbetar de mycket bra som lag.

Haagarna kan vara det bästa laget sedan Björn Hellbergs dagar.
Citera
2012-02-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ut med de Geer nästa år och para ihop Johanna med Stefan Holm så ska det nog ordna till sig!

Jag håller med dig, om Johanna vill vara med en gång till och det går att ordna med Stefan Holm, så vore de ett grymt vasst par. Senast Holm var med så föll han ju på att Ebba von Sydow inte var tillräckligt stark, exempelvis missade hon ju namnet på ärkebiskopen som vigde kronprinsessparet.

Frändén/De Geer kämpade bra i sina matcher och bevisade ändå en hel del kunskap. De kände inte varandra och kunde därför inte vara så samspelta som makarna Haag av naturliga skäl är. Sedan är Haags grymt allmänbildade också, trots att de nollade första resan så får de 41 poäng i matchen. Grym bredd i kunskaperna. Oväntat att båda lagen skulle dra fel på första resan. Jag trodde de Geer skulle vara grymt vass på kulturfrågorna, men han har inte motsvarat de förväntningar jag hade på honom riktigt. Däremot har Johanna Frändén visat sig vara allmänbildad och dessutom vetgirig, vill snappa upp ny kunskap. Det är ju inom sporten som hon visat lite bristande kunskaper, medan hon kunnat en hel del andra frågor bättre. En fotbollsjournalist ska inte förväntas kunna allt om fotboll för den skull.

Nu bör ju Haag ha triumffärd i finalen, allt annat vore märkligt. Det är om de chansar för mycket på en resa igen. Blir nog en rätt jämn andra semifinal. Trots allt helt rätt att Haag är i finalen igen.
Senast redigerad av Stockholmspanarn 2012-02-03 kl. 21:16.
Citera
2012-02-03, 21:16
Medlem
datoriprograms avatar
Rättvis reger, helt klart. Haag är mina favoriter, sedan Johanna. Hennes kompanjon kunde hon klara sig utan.
Citera
2012-02-03, 21:17
Medlem
gifbryarss avatar
Jag gillar artisterna på spåret har haft senaste åren, relativt okända för den stora massan och "alternativa" som sticker ut.

Och ni som klagar kan ju alltid slå på TV4 och bingolotto eller liknande om ni så gärna vill se Lotta Engberg, Christer Sjögren och Arvingarna mfl.

Annars kan man inte sluta imponeras utav paret Haag, totalt ointresserad utav sport men ändå så tar dom (Erik) både Örjans vall och Halmia.

Värdiga finalister och förmodligen vinnare.
Citera
2012-02-03, 21:19
Medlem
Så ruggigt imponerande av Haagarna. Finns inga som rycker så tidigt och kompetent. Skulle vara kul att känna dom. Har gillat Erik ända sen Hassantiden. En roligare middagsgäst tror jag man får leta länge efter.

Vad han inte med i Knesset också på Ztv, eller var det bara Luuk?
Citera
2012-02-03, 21:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Originalet är klockrent bättre med Kim.
http://www.youtube.com/watch?v=PEY2eO4CmDI

http://www.youtube.com/watch?v=3rTqZ...eature=related

Hon har åldrats väl också.

Frändén och De Geer har varit en positiv överraskning. De får gärna komma tillbaka nästa år.

Flera i Sverige vet troligen redan vilka som vann tävlingen. Själv vet jag det inte, men vad jag tror av intervjuer jag läst är att paret Haag vann. Det man har läst är att de båda tyckte om det mycket och att Martina har berömt sin man. Beröm bottnar i en känsla som kan skapas av seger Men vem vet.

Tycker det är jättebra att segrarnas namn inte läcker, men det är ändå roligt att spekulera om vilka som vann med programmen som facit.

Familjen Haags äktenskap verkar fungera bra. I vissa andra avsnitt känns det mer som att man ställer sig frågande till huruvida vissa äktenskap kommer att vara särskilt länge.

Hur som helst, de verkar båda vara mycket sympatiska och människor man gärna skulle vilja bjuda hem.
Citera
2012-02-03, 21:21
Medlem
Fickludds avatar
Det var trivsam stämning under programmet och Haagarna imponerar.

Fru Fickludd tyckte att artisten påminde starkt om Heidi som är en gammal tysk-schweizisk TV-serie.
Citera
2012-02-03, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Originalet är klockrent bättre med Kim.
http://www.youtube.com/watch?v=PEY2eO4CmDI

För att inte tala om hur bra "The whole of the moon" är med The Waterboys:
http://www.youtube.com/watch?v=pu7AR...eature=related

Och naturligtvis The Doors "The end" också... Som De Geer påpekade hade det varit kul att höra hela "ride the snake"-partiet men det hade jag verkligen inte förväntat mig!
Citera
2012-02-03, 21:35
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
För att inte tala om hur bra "The whole of the moon" är med The Waterboys:
http://www.youtube.com/watch?v=pu7AR...eature=related

Ja fy fan! Husbandets version var inte dum heller.
Citera
2012-02-03, 21:38
Medlem
fritjofkonkass avatar
Jag tyckte det var hyfsat knepigt idag faktiskt. Svåra musikfrågor på Edinburgh. Men visst, jag blev distraherad av att se folk äta fågelspindlar, som den spindelfobiker jag är. Vad var det nu det kallades?
Bra jobbat av Haagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in