2011-12-09, 21:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Håller inte med.
En sportjournalist idag är inte samma sak som för 15år sedan.
Hon är först och främst fotbollsjournalist. Visst, att man oftast är idrottsintresserad i allmänhet och känner till saker är knappast ett tvång - speciellt inte sånt som hände när man själv var 20år och kanske inte intresserad av tennis för fem öre.

Det där är inga ursäkter. Tennis är en av världens största sporter. Jag var heller inte mycket mer än 20 när han vann. Det kvittar om hon är fotbollsjournalist. Det här är en bred fråga, ingen nördgrej på något sätt.
Citera
2011-12-09, 21:05
Medlem
tcfmogs avatar
Tycker även det var dåligt att inget av lagen kunde att Suez-krisen var 1956, de gissade på Koreakriget respektive Sexdagarskriget.

Freddie Wadling ser väldigt otäck ut.
Citera
2011-12-09, 21:05
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag tycker Johanna Fränden överraskade positivt (förutom att inte kunna Tomas Johansson då). Hade det inte varit för De Geers dumdragning och stickspår med att vilja gissa Victoria på Melbourne hade de troligen vunnit.

Jo lite synd att hon inte protesterade, rabblade en massa andra städer, dock nämnde hon aldrig just Melbourne iofs men ändå. Medan han hade låst sig vid att det kanskefanns en stad som hette Victoria...

Men de presterade bättre än vad jag trodde, kul att det blev en jämn match.
Citera
2011-12-09, 21:08
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är inga ursäkter. Tennis är en av världens största sporter. Jag var heller inte mycket mer än 20 när han vann. Det kvittar om hon är fotbollsjournalist. Det här är en bred fråga, ingen nördgrej på något sätt.

Det är en JÄVLIGT bra anledning till varför hon inte kunde svaret.
Det kvittar inte det minsta om hon är fotbollsjournalist, varför skulle det göra det? Hade hon varit en sportjournalist av den gamla sorten hade hon kunna det.

Men visst, hon kunde tagit den i alla fall, men det är inte pinsamt att hon inte kunde det.

En "sportjournalist" är en jävligt bred titel, ungefär som att säga nöjesjournalist om någon som enbart är inriktad på film men SKA kunna en fråga om en skiva som kom för 10år sedan.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2011-12-09 kl. 21:11.
Citera
2011-12-09, 21:08
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tycker även det var dåligt att inget av lagen kunde att Suez-krisen var 1956, de gissade på Koreakriget respektive Sexdagarskriget.

Freddie Wadling ser väldigt otäck ut.

Suez-krisen och Sexdagarskriget är lätt att blanda ihop, samma konflikt och samma länder. De Geer är gammal så han kan ju rört ihop det.
Citera
2011-12-09, 21:09
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Nä kom igen nu.
Ytterligare ett fall där en tjej är okej, men eftersom hon syns i TV så tycker folk hon är snygg!

Håller inte med.
En sportjournalist idag är inte samma sak som för 15år sedan.
Hon är först och främst fotbollsjournalist. Visst, att man oftast är idrottsintresserad i allmänhet och känner till saker är knappast något dålig, men inte heller ett tvång för att vara en bra journalist - speciellt inte sånt som hände när man själv var 20år och kanske inte intresserad av tennis för fem öre.

Om man bara fokuserar på en sak och en sak endast (att rapportera om La liga i allmänhet och Barcelona i synnerhet) så är man i mitt tycke ingen "sportjournalist", möjligen "fotbollsjournalist".
Citera
2011-12-09, 21:12
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Om man bara fokuserar på en sak och en sak endast (att rapportera om La liga i allmänhet och Barcelona i synnerhet) så är man i mitt tycke ingen "sportjournalist", möjligen "fotbollsjournalist".

Vet inte vem som egentligen sagt att hon är SPORTJOURNALIST - på hennes Twitter står det:

"Spanish football correspondent for Swedish daily Aftonbladet and public service television SVT. My tweets are an attempt to wind up my employer."
Citera
2011-12-09, 21:14
Medlem
Smerchs avatar
Så vi kritiserar dem för att inte kunna vilken svensk som senast vann australian open, men att de svarar att medeltiden definieras som tiden mellan järnåldern och reformationen är okej?

Fränden överraskade positivt på mig, och det ingår vad jag vet inte i hennes arbetsbeskrivning att kunna något om tennis.
Citera
2011-12-09, 21:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det är en JÄVLIGT bra anledning till varför hon inte kunde svaret.
Det kvittar inte det minsta om hon är fotbollsjournalist, varför skulle det göra det? Hade hon varit en sportjournalist av den gamla sorten hade hon kunna det.

Men visst, hon kunde tagit den i alla fall, men det är inte pinsamt att hon inte kunde det.

En "sportjournalist" är en jävligt bred titel, ungefär som att säga nöjesjournalist om någon som enbart är inriktad på film.

Jo, men det här är ingen nördgrej som bara tennisjournalister känner till. Jag är med på det du säger om det hade varit en knepig detaljfråga men det är det inte. Det här känner de flesta sportintresserade till. Det har ingen betydelse att hon mest jobbar med fotboll. Det här är en bred fråga; det tillhör första kapitlet om svensk idrottshistoria. Den delen som tillhör allmänbildningen.
Citera
2011-12-09, 21:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Jag tyckte det var roligt att Stefan Edbergs namn nämndes. Jag hade fan glömt bort honom.
Citera
2011-12-09, 21:20
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Fy fan va det kommer bli ett vidrigt avsnitt.

Då säger jag att det var ett riktigt jävla bra avsnitt. Freddie var grym och Frändén och De Geer imponerade. Frändén brukar ju annars staka sig otroligt mycket i sportsändningar, men här var hon faktiskt relativt vältalig och verkar inte helt bakom flötet.
Citera
2011-12-09, 21:22
Medlem
SiSeniors avatar
Till er som såg på hela programmet. Hur mycket kunde Niklas Strömstedt egentligen? Av de jag såg kändes de som frugan svarade på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in