2010-03-06, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Som sagt, Peter Apelgren är sjukt duktig på detta konceptet. Dock trodde jag att han skulle kunna Ötzi. Helene Benno presterade också bra, det ska bli intressant vem av de båda som tar hem flest poäng i finalen. Finalen borde ganska enkelt vinnas av Apelgren/Benno ifall det inte kommer en mängd pretto-journalistfrågor för Birro, det enda han skulle kunna svaret på. Det är synd om Johanna som får en sådan usel medspelare till en final.

Ha jag förlöjligade Appelgren för att han inte kunde det, snackade med min rumskompis om att Appelgren ju fan gjort en sketch om det i Hipp Hipp

sedan ägde min rumskompis mig med att Appelgren inte har varit med i Hipp Hipp
Citera
2010-03-06, 06:36
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Ha jag förlöjligade Appelgren för att han inte kunde det, snackade med min rumskompis om att Appelgren ju fan gjort en sketch om det i Hipp Hipp

sedan ägde min rumskompis mig med att Appelgren inte har varit med i Hipp Hipp

Bra av din kompis.
Citera
2010-03-06, 08:07
Medlem
niggaplis..s avatar
Helene Benno är en skön milf desutom!
Kan tänka mig att hon såg fanatastisk ut i 20 års åldern..
Någon som har en bild? Länka!
Peter Apelgren är min favoritsvensk punkt.
Dom måste vinna finalen!
Citera
2010-03-06, 08:19
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rdstone
Man prickar allt för sällan in frågorna här, men det var trevligt att man faktiskt råkade veta att Coltrane spelade in My Favourite Things. Dessutom i en makalöst vacker version. Respekt för husbandet som här visade här sin höga klass när de lirade denna gamla musikaldänga lite Coltrane-inspirerat, och med ett grymt sväng.

Det roligaste tyckte jag var att Gedin svarade Bobby Gillespie. Jag antar att hon menade DIZZY Gillespie och inte den gamle Primal Scream-sångaren men även då är hon ute och cyklar då han var trumpetare.
Citera
2010-03-06, 08:27
Medlem
Det roligaste igår var ju när idioten Hans Rosenfeldt ihärdigt trodde att Innsbruck låg i sydtyskland och upprepade det ett flertal gånger tills Lindström gav honom en reprimand!
Citera
2010-03-06, 08:47
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Herrejävlar vad svenskar är usla på sitt eget lands historia. På frågan om drottning Kristinas kusin 1654 svarar man fan inte Karl XII, ska han då förlorat slaget vid Poltava 1709 vid typ åttio års ålder?

Tågen över Bält 1658 med Karl X är allmänbildning så det smäller om det.

Som skåning kunde jag naturligtvis att det rätta svaret var "Tjocke-Karl" men hade jag varit från norrare delar av Sverige är jag inte säker på att jag kunnat det.
Citera
2010-03-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Herrejävlar vad svenskar är usla på sitt eget lands historia. På frågan om drottning Kristinas kusin 1654 svarar man fan inte Karl XII, ska han då förlorat slaget vid Poltava 1709 vid typ åttio års ålder?

Tågen över Bält 1658 med Karl X är allmänbildning så det smäller om det.

För de som är intresserade av svensk historia och då speciellt stormaktstiden så är kungarna mellan Gustav Vasa och Kalle dussin enkla, sen är det ett stort hopp till nuvarande kungen
Citera
2010-03-06, 12:28
Medlem
Gustavuss avatar
Citat:
jag hade fan dragit på tio och sagt Hong Kong, miljön såg ju vagt asiatisk ut och Hong Kongs flygplats är oxå byggt på en Ö

Också Hong Kong? Jaja, asiater... Men jag tänkte Osaka direkt iallafall.
Citera
2010-03-06, 12:38
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
jag hade fan dragit på tio och sagt Hong Kong, miljön såg ju vagt asiatisk ut och Hong Kongs flygplats är oxå byggt på en Ö

Jag hade också en liten fundering på Hong Kong på tio poäng men den är byggd på en bara delvis konstgjord ö:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_International_Airport
Citera
2010-03-06, 13:17
Medlem
erikbes avatar
Älskar Apelgren. Synd att han blev avbruten just när han skulle säga något om någon som blev indränkt i vinäger. Det var nog under Innsbruck-frågorna. Ingen annan som tänkte på det?

Annars känns det som att han får hålla igen litet. För er som sett Apelgren i sitt absoluta esse så vet ni att han sprutar ur sig improviserade lustigheter.
http://www.youtube.com/watch?v=-HRyDryApO0

Jag har bokat bord till någon stå-uppgrej med Apelgren i april
Senast redigerad av erikbe 2010-03-06 kl. 13:22.
Citera
2010-03-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Älskar Apelgren. Synd att han blev avbruten just när han skulle säga något om någon som blev indränkt i vinäger. Det var nog under Innsbruck-frågorna. Ingen annan som tänkte på det?

Jo jag noterade det och blev lite besviken på Lindström som var den som avbröt honom. Fredrik kändes aningen övertänd, ingen riktig fingertoppskänsla. Jag hade också gärna hört mer om vinägeranekdoten/incidenten.
Citera
2010-03-06, 14:20
Medlem
Tartaglias avatar
Finalen blir nog ett riktigt höjdarprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in