2010-03-05, 21:07
Medlem
Det var väldigt jämt, men första klass gjorde en uppryckning mot slutet. Jag trodde de var helt ute och cyklade i Osaka när de började sjunga om en katt som jamade i Yokohama, och drog till med Tjing-tjolahopp på tågnamnet. Trevligt att jag kunde Fugo pga ett simpsonsavsnitt.
Citera
2010-03-05, 21:10
Medlem
Gustavuss avatar
Ha! Flygplats på en konstgjord ö... Tur att jag köpte boken om imponerande byggnadsverk runtom i världen på bokrean för ett par år sedan...
Citera
2010-03-05, 21:10
Medlem
Tartaglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ojoj, härligt att äntligen få slippa Gedin. Kommer bli en väldigt trevlig final mellan Apelgren/Benno och Koljonen.

De kommer bli en fin final, koljonen/(bisittare: birro) o apelgren/benno

För en gångs skull kommer jag inte att ha någon favorit, må bäste LAG vinna!
Citera
2010-03-05, 21:18
Medlem
Som sagt, Peter Apelgren är sjukt duktig på detta konceptet. Dock trodde jag att han skulle kunna Ötzi. Helene Benno presterade också bra, det ska bli intressant vem av de båda som tar hem flest poäng i finalen. Finalen borde ganska enkelt vinnas av Apelgren/Benno ifall det inte kommer en mängd pretto-journalistfrågor för Birro, det enda han skulle kunna svaret på. Det är synd om Johanna som får en sådan usel medspelare till en final.
Citera
2010-03-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Det är synd om Johanna som får en sådan usel medspelare till en final.
Filip Hammar kanske?

Hammar/Koljonen, Benno/Apelgren... Åå, vilken final.
Citera
2010-03-05, 21:24
Medlem
patss avatar
Vad fan, varför ligger inte kvällens program uppe på SVT Play än? Finns ju t o m eftersnack uppladdat?

Är jag helt blind?
Citera
2010-03-05, 21:28
Medlem
Tartaglias avatar
Måste säga att Apelgren vuxit Mighty. Tyckte förut att han kunde en del, va löjlig MEN nu. Jävla KUNG. Smart o rolig med en skön naivitetsstil. Rackarns Kung!
Citera
2010-03-05, 22:57
Medlem
Trumpeters avatar
Koljonen i all ära men i finalen hoppas jag Birro får så mycket stryk att han blir förnedrad.
Citera
2010-03-06, 00:03
Medlem
Herrejävlar vad svenskar är usla på sitt eget lands historia. På frågan om drottning Kristinas kusin 1654 svarar man fan inte Karl XII, ska han då förlorat slaget vid Poltava 1709 vid typ åttio års ålder?

Tågen över Bält 1658 med Karl X är allmänbildning så det smäller om det.
Senast redigerad av Jawreko 2010-03-06 kl. 00:07.
Citera
2010-03-06, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Herrejävlar vad svenskar är usla på sitt eget lands historia. På frågan om drottning Kristinas kusin 1654 svarar man fan inte Karl XII, ska han då förlorat slaget vid Poltava 1709 vid typ åttio års ålder?

Tågen över Bält 1658 med Karl X är allmänbildning så det smäller om det.

Nja, jag måste erkänna att jag har urusel kunskap i kungar och när de regerade, helt enkelt för att jag inte är intresserad av den biten (jag är dålig på historia över huvud taget förresten). Det enda som satt sig är Gustav II Adolf - Lützen 1632 och att Oskar II var kung när unionen med Norge upplöstes 1905 (stämmer va?), och jag vet vilka två kungar som föregick vår nuvarande, men i övrigt är mina regentkunskaper i det närmaste obefintliga. Vilket århundrade levde Gustav Vasa? Kände inte till Bält 1658 heller och det skäms jag inte ett dugg för att erkänna! Totalt onödigt vetande enligt mig.
Citera
2010-03-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Kände inte till Bält 1658 heller och det skäms jag inte ett dugg för att erkänna! Totalt onödigt vetande enligt mig.

Jag är heller inget vidare på historia, men jag ser tågen över Bält som mycket viktig kunskap då det ledde fram till Roskildefreden där Skåne, Halland, Blekinge och Bohuslän (samt Bornholm och Trondheims län) avträddes till Sverige.

Karl XII och Poltava 1709 bör alla känna till, annars kan man fan inte titulera sig som allmänbildad. Vi talar trots allt om en Sveriges mest omskrivna personer och händelser genom tiderna, och inte om någon random snubbe på 1300-talet.
Citera
2010-03-06, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavus
Ha! Flygplats på en konstgjord ö... Tur att jag köpte boken om imponerande byggnadsverk runtom i världen på bokrean för ett par år sedan...

jag hade fan dragit på tio och sagt Hong Kong, miljön såg ju vagt asiatisk ut och Hong Kongs flygplats är oxå byggt på en Ö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in