2009-12-11, 21:14
Medlem
mishimas avatar
Hon skriver också på bloggen weirdscience.se och har skrivit en liten text om inspelningen av På Spåret.

http://www.weirdscience.se/?p=7046
Citera
2009-12-11, 21:19
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
ja, höll hon här också på med film eller drömde jag det?
Nejdå, hon har varit både på Nöjesguiden och P3 Kultur, enligt Wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Finlandssvenskor är oftast mycket mera charmerande än sina motsvarande i Sverige. Jag tror det är språket som får dem att låta så härliga. Finlandssvenska hos killar har jag svårt för, men hos brudar så är det underbart!
När det är hos killar tänker jag typ på Jarmo Mäkinen i någon odräglig roll, eller någon annan lagomt aggressiv fyllkaja. Men hos tjejer blir det en klart trevligare språkmelodi. Åtminstone hos de yngre honorna.
Citera
2009-12-11, 21:31
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Väldigt roligt och intressant skrivet, måste jag säga. Rekommenderas för fler.
Citera
2009-12-11, 21:38
Medlem
klaustros avatar
Lindström hjälpte väl Hans Rosengren och tandköttskvinnan med Kristinehamnfrågan? De var ju ganska säkra på att det inte låg i Värmland.
Citera
2009-12-11, 21:39
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Hon skriver också på bloggen weirdscience.se och har skrivit en liten text om inspelningen av På Spåret.

Det här var en rolig grej:
Citat:
Det som förvånade mig allra mest i hela produktionen var hur sjukt kul det var att tävla. Det var faktiskt sensationellt roligt. Det som förvånade mig näst mest var att det finns skillnader mellan dressinen och förstaklass-kupén. I dressinen får man kranvatten i plastmuggar. Man skriver med blyertspennor och den platsen som jag skulle sitta vid var märkt med en tejpbit med ordet KVINNA på. I första klass skriver man med svart bläck, dricker mineralvatten ur glas och sitter vid en tejpbit märkt DAM.

Låter som de kan ha det riktigt gemytligt under inspelningarna.
Citera
2009-12-11, 21:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustro
Lindström hjälpte väl Hans Rosengren och tandköttskvinnan med Kristinehamnfrågan? De var ju ganska säkra på att det inte låg i Värmland.

Fick de verkligen poäng för det?
Citera
2009-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Fick de verkligen poäng för det?

Ja, de fick två poäng.
Citera
2009-12-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustro

ja, reagerade också starkt på det, gav ju dem 2 poäng där. Tur att det inte var avgörande utan Birro och Finland vann ändå.

Birro är en skön typ, alltid lite roliga kommentarer.
Sen att han hejar på Roma gör inte saken sämre.
Citera
2009-12-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwilling
Kul att första resan åkte via floden i sydamerika för omväxlingsskull istället för räls och väg. Är det till och med första gången som vi fått gissa staden via sjön?

Jag vill minnas att man i ett program färdades via Mekongfloden till Phnom Penh.

För övrigt får man mindervärdeskomplex av att se På Spåret. Jag har alltid sett mig själv som jävligt allmänbildad, men har knappt kunnat en enda fråga under dessa två avsnitt.
Citera
2009-12-11, 22:35
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Jag har alltid sett mig själv som jävligt allmänbildad, men har knappt kunnat en enda fråga under dessa två avsnitt.

Det är verkligen inga lätta frågor, man känner sig inte alltid så smart när man inte kan ett skit och dom dominerar in svaren

Ett tips om du vill ha lite bättre självförtroende är att kolla på "vem vet mest".. kanonprogram det med, och lite lättare =)

På spåret i år ser jävligt lovande ut!
Citera
2009-12-11, 22:35
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Finns det inte en till finlanssvenska som också är filmrecensent, eller var hon här bara i radio?

Sant! Fast hon vet jag hur hon ser ut, hon verkar mer stiff-ass tycker jag än denna.
Citera
2009-12-11, 22:36
Medlem
quaertys avatar
Ledtrådarna på resorna har nog blivit en smula enklare. Däremot så har jag det jävigt svårt med frågorna, de måste bara ha blivit betydligt svårare. Jag brukar vara hyfsat duktig, de senaste avsnitten har jag känt mig nästintill förståndshandikappad.

Det är möjligt att jag dricker lite, lite mer den här säsongen, men jag tror inte att det är endast därför jag misslyckas så kapitalt. Jag grejar en fråga här och där, men det är inga stordåd jag utför, vilket jag emellanåt gjorde tidigare säsonger. Till och med när jag var mellanstadie-elev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in