2009-02-20, 14:24
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulBearer
Den som tar över måste vara någon med liknande "göteborgsk" ordvitsande humor. Apelgren skulle kunna funka annars hade Arne Hegerfors och Björn Skifs varit trevligt för alla oss som saknar "Kryzz"

Apelgren skulle faktiskt kunna funka riktigt bra. Men usch för Hegerfors.
Citera
2009-02-20, 15:04
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Apelgren skulle faktiskt kunna funka riktigt bra. Men usch för Hegerfors.

Apelgren är iofs en stor idol för mig men jag tror inte att hans humor funkar på den stora massan
Citera
2009-02-20, 15:56
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Apelgren är iofs en stor idol för mig men jag tror inte att hans humor funkar på den stora massan

Apelgren är grym. Men som sagt, hans humor går nog inte hem hos alla.

Jaja, då får man passa på att njuta lite extra i kväll då, och förhoppningsvis blir det en rolig final.
Citera
2009-02-20, 16:31
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Tänkte mer på att han är trevlig att lyssna på och påminner lite om Oldsberg i hållning.
Såg även på aftonbladet att dom hade en omröstning om vem man ville se som ny programledare och ett av alternativen är Johan Wester. Det skulle nog kunna funka det med.
Senast redigerad av slashindex 2009-02-20 kl. 16:34.
Citera
2009-02-20, 17:15
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Tänkte mer på att han är trevlig att lyssna på och påminner lite om Oldsberg i hållning.
Såg även på aftonbladet att dom hade en omröstning om vem man ville se som ny programledare och ett av alternativen är Johan Wester. Det skulle nog kunna funka det med.

Chefen på SVT Göteborg säger ju att den nya programledaren ska vara "Allmänbildad, bra karaktär och snabb i repliken. Humor och värme. En go gubbe eller gumma, helt enkelt."

Då återstår väl bara Wester, Apelgren och till viss del Rikard Olsson även om han inte visat sig va nån stjärna i allmänbildning...
Fast egentligen så borde dom väl gräva fram nån "go göteborgare" att ta över... Christian Olsson på radiosporten kanske...
Citera
2009-02-20, 17:21
Medlem
Arne Weise hade varit en hyfsad ersättare. Apelgren är alldeles för obildad som sagt. Wester kan jag väl köpa, men han har för lite pondus.
Citera
2009-02-20, 17:35
Medlem
Ikväll är det final! En promenadseger för Johan Wester med bihang, eller vad tror ni?
Citera
2009-02-20, 17:45
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k3nn3dy
En promenadseger

Den korrekta termen i dagsläget borde vara "epic winning lol"
Citera
2009-02-20, 17:50
Medlem
Bananas avatar
Leif "Loket" Olsson kanske kan vara en lämplig ersättare?
Citera
2009-02-20, 17:54
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubledstar
Loket tar över "på spåret"

Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Den enda personen om kan tänkas axla På Spåret är Leif "Loket" Olsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Leif "Loket" Olsson kanske kan vara en lämplig ersättare?

Vi noterar ordvitsen och går vidare.
Citera
2009-02-20, 18:31
Medlem
brianmolkos avatar
kanske faktiskt blir kul att se Oldsberg göra en annan sorts program. gillade iaf Oldsberg förnärvarande eller vad de olika programmen hette han gjorde på 90-talet ..
Citera
2009-02-20, 18:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här är 60-tals TV som överlevt som vi pratar om här. Ingvar Oldsberg är programmet. Jag kan inte tänka mig att svt avskedat honom utan att det är Ingvar som vill göra någonting nytt. Att ta med en ny programledare och köra programmet i botten vore en katastrof. Inte för jag bryr mig, jag ser aldrig på "På Spåret", men tänk på alla gamla tanter och farbröder där ute som endast har det här programmet kvar från en svunnen tv-tid innan färg-tvn kom??!

INGVAR KOM TILLBAKA!!!

hm På spåret började 1987-88 eller så... färg-TV kom 1970..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in