2021-02-20, 02:23
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Svaga finalister. Både kunskaps- och underhållsmässigt. Milsvid skillnad ifrån Apelgren och Haag-eran. Dock håller formatet och Luuk och Lindström var i god form ikväll. Hoppas på lite mindre fega val i burarna nästa år. Och personligen: en till säsong med Hoa-Hoa, älskar den gubben.

(Såg för övrigt om finalen -01 på SVT play ikväll (öppet arkiv). Tempot är lågt, men tävlande höll fan högre nivå än nu (Sven Melander, Birgit Carlstetd, Adde Malmberg o Agneta Börjefors). Oldsberg var "on fire" (troligen smått berusad) och Björn Hellberg är skönt uppe i det blå. Rekommenderas.)

Oldsberg är ofta smått berusad. Ska kolla på avsnittet imorgon.
Citera
2021-02-20, 03:23
Medlem
EdBlakes avatar
Någon mer som noterade att svaret på båten USS Arizona var synlig 15:28 in i avsnittet?

De i burarna verkade missa det helt.
Citera
2021-02-20, 04:09
Medlem
Synd inte Louise vann, gillar hennes sätt.

Gnosjö på 8 poäng gick bäst
Ja, sen kunde jag "somewhere over the rainbow" innan de började spela genom uteslutningsmetoden. Gjorde likadant på en annan musikfråga under säsongen, men glömt vilken.
Citera
2021-02-20, 06:35
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tur att deras röster är intakta iaf. Förmodligen är du själv en tjockis som projicerar dina egna tillkortakommanden. Lågt
det är du som lägger värderingar i det. jag bara noterade faktumet att de bullat upp sig.
Citera
2021-02-20, 06:38
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik8815
Undra om "på spåret" finns i något annat land i världen?
Nej det gör det inte eftersom göteborgshumor är ett okänt begrepp utanför Sveriges gränser.
Citera
2021-02-20, 07:01
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Någon mer som noterade att svaret på båten USS Arizona var synlig 15:28 in i avsnittet?

De i burarna verkade missa det helt.

Ja! Sa det till mannen som sa att båten hette det. ”Är det verkligen Arizona för det stod på minnesmärket?” Hur kunde de missa det.....
Citera
2021-02-20, 08:26
Medlem
Jag gillar Thomas och Louise när de är på radio, de är ett bra par, men här skulle jag faktiskt gärna se Louise med någon annan medtävlande. Thomas är nog rätt allmänbildad men han kanske inte lägger detaljer på minnet eller så har svårt att få fram rätt svar när det gäller. För viss var det Louise som bar dem fram till final?
Citera
2021-02-20, 08:31
Medlem
jackflashs avatar
Personligen har jag väldigt svårt för Thomas och Louise. Hon känns småkokad hela tiden. Men gillar dem på radion.
Jag och frugan hade 47 poäng igår. Tog resorna på 10-8-10. Tyckte det var ett överlag sjukt lätt avsnitt. Min fru överraskade direkt genom att säga 1066 på årtalsfrågan så fort hon såg E-type.
Citera
2021-02-20, 08:51
Medlem
bridgeblandnings avatar
Fredrik Lindström är ju ironisk precis hela tiden. Verkar inte som att han tar uppgiften på allvar.
Citera
2021-02-20, 08:52
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Hoppas på lite mindre fega val i burarna nästa år.

Har ryktesvägen fått reda på att klara för nästa säsong är laget Thorsten Flinck och Andreas Kleerup.

Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Jag och frugan hade 47 poäng igår. Tog resorna på 10-8-10. Tyckte det var ett överlag sjukt lätt avsnitt. Min fru överraskade direkt genom att säga 1066 på årtalsfrågan så fort hon såg E-type.

Ganska svagt resultat tycker jag. Själv tog jag det på 10-10-12, trots att jag var så redlöst berusad att jag var tvungen att hålla för ena ögat pga dubbelseende. Dessutom hade jag tv:n på ljudlöst.

1066 skällde min hund i morsekod redan i vinjetten till frågan.
Citera
2021-02-20, 08:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Sämsta finalparen i på spårets historia? Mycket möjligt faktiskt. Förmodligen svagaste vinnarna. Såg Elfsberg i alla mot alla för nåt år sen. Visst, ett annat format med andra typer av frågor, men likt väl frågesport, och där hade han inte mycket att hämta. Det hade han inte haft en normal säsong av på spåret heller.
Det var ju inga riktigt bra matcher heller där det blev riktigt höga poäng..typ över 40 som det brukar vara vilket vittnar om att storfräsarna saknades.

Men Elfsberg/Forsberg kan ju inte göra mer än att vinna matcherna. Dom var klart bäst denna säsong och det hade man på känn efter gruppspelet. Ja..nästan efter deras första match.
Citera
2021-02-20, 08:58
Medlem
Jon.Holmss avatar
Jag gillar också Louise och hade hellre sett henne som vinnare i finalen, men stort grattis till Magda och Mr Rapport!

Kommer kännas lite tomt på fredagskvällarna nu utan På Spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in