2020-12-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tog Modern Talking och arpeggio innan de började lira. Trodde Glans skulle ta Modern Talking då de använt mycket 80-tals synt till Kvarteret Skatan tex.
Peps och Marley var ju inte så svåra heller direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag tog Marley och Peps, samt Modern Talking innan man ens börjat spela.
Maken till hafsverk har jag aldrig tidigare skådat.

Tog Fiji innan de hoppat på båten.
Likadant med Düsseldorf - drog innan Luuk gav första ledtråden.
Vem där minns jag inte vem det var men jag tog den precis när Luuk sa ”Vem där?”.
Citera
2020-12-14, 00:04
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Vem där minns jag inte vem det var men jag tog den precis när Luuk sa ”Vem där?”.

Din försök till sarkasm är efterbliven.
Hela poängen med våra inlägg är inte att boosta vårat ego, utan för att peka ut hur lata man varit i urvalet.
Citera
2020-12-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
När det kommer till svensk reggae vore det väl mer värdigt att de tog Kalle Baah eller liknande istället för Peps

Instämmer till fullo. Kalle Baah vore det perfekta valet av svensk reggae, det krävs viss kunskap eller insatthet för att ta det samtidigt som de ändå är relativt kända så inte helt omöjligt. Och Toots eller Desmond Dekker för Jamaica reggaen.

En ytterligare kommentarer, båda burarnas felsvar på kirurgfisk visar återigen på hur okunniga deltagarna ofta är när det kommer till naturvetenskapliga ämnen. Vilket stör mig något fruktansvärt, det är som att allt annat än kultur är något ofint och ovärdigt och jag upplever det som att deltagarna generellt i På Spåret stundtals närapå koketterar med sin okunskap inom naturkunskap och teknik och liknande ämnen.

Dock var det väldigt snyggt att ta det latinska namnet på sill, hatten av för det. Det retar mig att jag inte kunde det.
Citera
2020-12-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel

En gång har jag faktiskt tagit resmålet innan första ledtråden. Såg tåget åka iväg och tyckte jag kände igen mig att det var Polen (varit där mycket) och drog till med Warszawa direkt. Ofta brukar det vara huvudstäderna i den typen av länder. Synd man inte tävlade i tv då
Citera
2020-12-17, 08:10
Medlem
Dags för ny vecka och nya tävlande. "Nu drar andra gruppen igång och vi träffar två nybörjarpar, Magdalena Forsberg och Claes Elfsberg möter Dilan Apak och Moa Lundqvist. Franska Trion står för musiken tillsammans med Sandro Cavazza."

Elfsberg borde väl vara allmänbildad åtminstone - men det har ju visat sig tidigare att personer man trodde på (Läs Guillou) har misslyckats. Det andra paret fick jag googla båda två - tydligen "komiker" i radions P3...Dom kan ju bara överraska positivt...
Citera
2020-12-18, 06:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Dags för ny vecka och nya tävlande. "Nu drar andra gruppen igång och vi träffar två nybörjarpar, Magdalena Forsberg och Claes Elfsberg möter Dilan Apak och Moa Lundqvist. Franska Trion står för musiken tillsammans med Sandro Cavazza."

Elfsberg borde väl vara allmänbildad åtminstone - men det har ju visat sig tidigare att personer man trodde på (Läs Guillou) har misslyckats. Det andra paret fick jag googla båda två - tydligen "komiker" i radions P3...Dom kan ju bara överraska positivt...

Magda har ju varit i final i På Spåret tillsammans med Adde Malmberg, förvisso var det nu 15 år sedan (herregud vad tiden går), så hon är inte nån dålig deltagare heller.
Frågan är hur snabb Elfsberg är dock.

Franska Trion kan bli intressant förövrigt.
Citera
2020-12-18, 08:05
Avstängd
Citat:

Forsberg och Elfsberg blir överkörda, Forsberg är dumdryg, det var OK med Malmberg vid sidan men funkar inte med senile Elfsberg
Citera
2020-12-18, 11:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Elfsberg är säkert allmänbildad men sen gäller det ju att passa i detta formatet också. Och första gången är ju lite speciellt. Tar tid för vissa att växa in i det. Om dom gör det. Nu har han ju Magda vid sin sida som åtminstone varit i ett framgångsrikt lag innan även om det var längesen nu. Det var med kompetente Adde Malmberg dessutom så möjligt att det översminkade lite. Osäkert hur dom två unga kvinnorna till komiker står sig ikväll.

Får hoppas kvalitén höjs i denna gruppen. Första gruppen var väldigt svag. Att dom medelmåttiga Nordegren/Epstein vann den säger en del. Dom är inte dåliga eller oallmänbildade på något sätt, dock var dom inte mycket bättre än när varit med tidigare säsonger, men dom är exempel på sådana som inte riktigt passar in i formatet. Lite för vimsiga för att räcka riktigt långt. Men det räckte nu iaf. Lär bli värre när motståndet blir tuffare.
Senast redigerad av Steff83 2020-12-18 kl. 11:51.
Citera
2020-12-18, 13:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Elfsberg är säkert allmänbildad men sen gäller det ju att passa i detta formatet också. Och första gången är ju lite speciellt. Tar tid för vissa att växa in i det. Om dom gör det. Nu har han ju Magda vid sin sida som åtminstone varit i ett framgångsrikt lag innan även om det var längesen nu. Det var med kompetente Adde Malmberg dessutom så möjligt att det översminkade lite. Osäkert hur dom två unga kvinnorna till komiker står sig ikväll.

Får hoppas kvalitén höjs i denna gruppen. Första gruppen var väldigt svag. Att dom medelmåttiga Nordegren/Epstein vann den säger en del. Dom är inte dåliga eller oallmänbildade på något sätt, dock var dom inte mycket bättre än när varit med tidigare säsonger, men dom är exempel på sådana som inte riktigt passar in i formatet. Lite för vimsiga för att räcka riktigt långt. Men det räckte nu iaf. Lär bli värre när motståndet blir tuffare.

Adde var ankaret i den duon.
Citera
2020-12-18, 19:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är ni laddade inför kvällens avsnitt? Roligt med ny grupp. Elfsberg ska bli intressant att se.

Jag är lite nyttig denna fredagkväll. Frukt och vitt vin blir tilltugget. Lite nyttigare än vanligt åtminstone. Vad kör ni på?

Tänkte först spela upp "tyst kupé" från webben för att inte påverkas/bli hjälpt av deltagarnas resonemang under resorna. Men jag är så nyfiken på Elfsbergs associationsförmåga att jag tänker se programmet på vanligt sätt medelst dumburken.

Kul att följa den här tråden parallellt med programmet. Här har vi vår egen typ av samkväm!

Hoppas allt är bra med er, om 15 minuter sticker vi iväg på första resan..

/Tupo
Citera
2020-12-18, 20:02
Moderator
Dr Kings avatar
Elfsberg var ju med i Alla Mot Alla för ett par säsonger sedan och visade sig då vara hyfsat allmänbildad så jag tror inte han kommer att göra bort sig i alla fall.

Återstår dock att se hur skicklig han är på resorna som ofta blir avgörande och där det gäller att förstå den lite speciella ”humor” som produktionen använder sig av där.
Citera
2020-12-18, 20:04
Medlem
Elfsborg och Magda borde ta detta. Men jag kanske underskattar det andra laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in