2007-01-20, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Nej Hägg och Ugglas är klara för final. De har ju vunnit alla sina matcher. Kvällens match är en helt betydelselös historia.

Det blir väl Hägg/Ugglas i final mot Johan Wester och Anne Lundberg.
Citera
2007-01-20, 22:09
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det blir väl Hägg/Ugglas i final mot Johan Wester och Anne Lundberg.

Helt korrekt. Jag håller mina tummar för Wester/Lundberg. Hägg/Ugglas känns som ett enmanslag med en pajas som utfyllnad.
Citera
2007-01-20, 22:20
Bannlyst
Citat:
Helt korrekt. Jag håller mina tummar för Wester/Lundberg. Hägg/Ugglas känns som ett enmanslag med en pajas som utfyllnad.

Tyvärr är det mest bara "enmanslag" i På Spåret och då med betoning på man. Och det är de lag som haft klyftiga kvinnliga deltagare som har vunnit eller gått till final tidigare. Ingela Agardh, Cecilia Hagen mfl.
Citera
2007-01-20, 22:23
Medlem
Trumpeters avatar
Jag hoppas på mycket sportfrågor nästa vecka, där är Hägg svag och Af Ugglas kunskaper där är lika dåliga som i övriga ämnen.
Citera
2007-01-20, 22:27
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Tyvärr är det mest bara "enmanslag" i På Spåret och då med betoning på man. Och det är de lag som haft klyftiga kvinnliga deltagare som har vunnit eller gått till final tidigare. Ingela Agardh, Cecilia Hagen mfl.

Jo faktiskt! Men Wester/Lundberg känns ändå något med jämnbördiga även om det är Wester som briljerar och verkar sitta på den största kunskapsbanken. Hägg spelar ju dock i en egen liga, skulle nog vara svårt att hitta någon kvinna som når upp till hans standard. Lotta Bromé och Agneta Bolme Börjefors och som du nämner Hagen och Agardh är ju alla exempel på duktiga kvinnor som medverkat.
Citera
2007-01-20, 22:30
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Lotta Bromé och Agneta Bolme Börjefors och som du nämner Hagen och Agardh är ju alla exempel på duktiga kvinnor som medverkat.
Nu glömmer du allt Natalia.
Citera
2007-01-20, 22:30
Bannlyst
Citat:
Jo faktiskt! Men Wester/Lundberg känns ändå något med jämnbördiga även om det är Wester som briljerar och verkar sitta på den största kunskapsbanken. Hägg spelar ju dock i en egen liga, skulle nog vara svårt att hitta någon kvinna som når upp till hans standard. Lotta Bromé och Agneta Bolme Börjefors och som du nämner Hagen och Agardh är ju alla exempel på duktiga kvinnor som medverkat.

Gemensamt för dessa kvinnor är ju också att de är runt 40+ eller äldre och det är först då de verkar få lite kunskap de har nytta av. Jag tycker dock att Kajsa Ingmarsson var skaplig vad gäller kunskapen och även Lundberg. Men i övrigt bara mörker. Värst var ju Camilla Läckberg som inte ens kunde basic- författarfrågor.

Nej tacka vet ja när de körde med tremannalag och Hellberg tävlade med Mats Strandberg och Bengt Grive och krossade allt motstånd. Hellbergs humor var mer underfundig på den tiden med...numera känns han mest trött på något sätt.
Citera
2007-01-20, 22:49
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Nu glömmer du allt Natalia.

jajustja!

Citat:
Ursprungligen postat av Kelvis
Nej tacka vet ja när de körde med tremannalag och Hellberg tävlade med Mats Strandberg och Bengt Grive och krossade allt motstånd. Hellbergs humor var mer underfundig på den tiden med...numera känns han mest trött på något sätt.

Skulle ljuga om jag sa att jag följde programmet på den tiden, var på tok för ung för att intressera mig för sånt, men man har ju hört hur de dominerade, de vann väl typ 3 säsonger i rad?
Citera
2007-01-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellOil
Kisa måste det vara. Tog Palma på 8 poäng.... älskar på spåret.

Jag skäms att säga det, men jag har åkt hela den sträckan nyligen(2001) och borde känt igen mig. Tog det på att de tog det och sen slog det mig

Jag hoppas på att en av resorna leder till Västerås nästa lördag. Undrar när Västerås var ett av resmålen senast?
Citera
2007-01-20, 23:11
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Skulle ljuga om jag sa att jag följde programmet på den tiden, var på tok för ung för att intressera mig för sånt, men man har ju hört hur de dominerade, de vann väl typ 3 säsonger i rad?
Hade ju varit mycket roligt att åtminstone få se några glimtar från den tiden. Men det kanske inte är så lätt att komma över?
Citera
2007-01-20, 23:13
Medlem
Varför är inte gamla mästare med typ Stefan Holm och Dick Harrisson. Känns som om en del av årets tävlande är lite felplacerade i detta program. Undantagen är väl Johan Wester och Magnus Härenstam.¨
Citera
2007-01-20, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Hade ju varit mycket roligt att åtminstone få se några glimtar från den tiden. Men det kanske inte är så lätt att komma över?

Jag har ett VHS-band med två av deras matcher. Den ena mot Lennart "Hoa Hoa" Dahlgren, Margareta Söderström och Thomas Wernersson. Det var en "gruppspelsmatch". Den andra är en final mot Putte Wickman, Birgit Carlstén och Lennart Broström.

"Hoa Hoa" var ju som vanligt rapp i truten och sa bland annat att: "Kan vi bara dunka in en tia tidigt, då blir datamaskinerna därinne (syftandes på Hellbergs lag) byxis och då kan vi krossa dem". Så blev det förstås inte...

Hellberg var rolig inför det mötet också... när han utbrast: "Denna vecka vet jag inte hur det ska gå, då vi möter ett mycket starkt motståndarlag. Därinne sitter en tidigare världsmästare i styrkelyft, en tidigare landslagsmålvakt i fotboll och en underskön dam som är dotter till Västgöta-Bengtsson. Det är meriter som vi inte kan matcha. Det var annat för två veckor sedan, då vi mötte Malena Ivarssons lag eftersom vi var befundade med henne, då vi åtminstone sporadiskt ägnat oss åt hennes verksamhet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in