2016-12-30, 21:00
Medlem
Takpapps avatar
Den där arabkärringen sjunger ju vedervärdigt! Jag stänger av ljudet.
Citera
2016-12-30, 21:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Får säga att domaren Erikssons och tjejens chansning på Galax respektive Ukip var ganska illa..hade fått för mig att de brukade vara rätt vassa, men minns tydligen fel.
Jonas har jag för mig som rätt skarp och allround iaf. Åsa inte lika utanför kultur och viss sport.
Citera
2016-12-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nog är han udda, men att aldrig ha sett honom i en fotbollssändning måste ju också vara socialt udda? Även om man inte själv är intresserad, måste man väl då och då hamna i sammanhang där fotboll visas?
Det finns oerhört många sportanalfabeter i Sverige. Jag har t o m stött på en medelålders kvinna som inte visste vad en straff var för något när hon såg det på TV.
Citera
2016-12-30, 21:03
Medlem
Millediablos avatar
Viktade frågor igen, surt för den som inte är sportintresserad. Kakan & Co 2 resor till Norge var lika illa men det här sög nästan lika hårt. Niva håller dessutom väl mycket låda och hans röst är t.o.m värre än sångerskan att lyssna på.
Citera
2016-12-30, 21:03
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Får säga att domaren Erikssons och tjejens chansning på Galax respektive Ukip var ganska illa..hade fått för mig att de brukade vara rätt vassa, men minns tydligen fel.

Ja, galax kan nog vara det märkligaste svaret hittills i programmet. Att som vuxen och icke efterbliven inte veta vad en galax är...otippad lucka hos dem.
Citera
2016-12-30, 21:04
Medlem
Överlägset det bästa programmet i år, precis som det skall vara. Enkla frågor men deltagare med personlighet och charm, Niva och Gyllenhammar kan nog vinna alltihop.. Alltså hur jävla trista och ointressanta har inte de tidigare deltagarna i år varit ? Programmet är på banan igen...
Citera
2016-12-30, 21:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nog är han udda, men att aldrig ha sett honom i en fotbollssändning måste ju också vara socialt udda? Även om man inte själv är intresserad, måste man väl då och då hamna i sammanhang där fotboll visas?

Faktiskt inte. Är du inte fotbollsintresserad är sannolikheten ganska stor att du har noll koll på Niva och hur han låter. Niva kommer i och med på spåret få en helt ny publik nu. Har redan fått telefonsamtal från en del bekanta som vet att jag gillar fotboll och undrar om "den där Niva alltid pratar på det där konstiga sättet".
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-12-30 kl. 21:10.
Citera
2016-12-30, 21:08
Medlem
Uncle Dukes avatar
Ovanligt lätta (eller sportrelaterade) frågor idag, antar att det är för att även sportfånarna ska kunna ta någon poäng. Vilken uppenbart europeisk huvudstad skulle man t ex kunna koppla ihop med Nefertiti, förutom Berlin? Och det var på 10-poängsnivån!

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har aldrig hört Niva snacka innan men han verkar helt socialt efterbliven. Kan inte svara kort på en fråga utan ska allt bre på med sin icke-kunskap. Skiter väl fullständigt vad han kan om film eller inte. Är detta en Kirunagrej att inte kunna föra sig i sociala sammanhang med "sydlänningar"?

Framförallt ger det ju ett rakt igenom osympatiskt och anti-intellektuellt intryck att som han göra en grej av att man kan en massa om sport men inget om film. Känner inte till honom något vidare sen innan, men fylldes av avsmak när han berättade om hur han ogillar film. Jag hade fan krävt att få byta plats om jag hamnat bredvid honom på en fest, vad skulle man prata med en sådan filisté om?
Senast redigerad av Uncle Duke 2016-12-30 kl. 21:10.
Citera
2016-12-30, 21:12
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ovanligt lätta (eller sportrelaterade) frågor idag, antar att det är för att även sportfånarna ska kunna ta någon poäng. Vilken uppenbart europeisk huvudstat skulle man t ex kunna koppla ihop med Nefertiti, förutom Berlin? Och det var på 10-poängsnivån!

Framförallt ger det ju ett rakt igenom osympatiskt och anti-intellektuellt intryck att som han göra en grej av att man kan en massa om sport men inget om film. Känner inte till honom något vidare sen innan, men fylldes av avsmak när han berättade om hur han ogillar film. Jag hade fan krävt att få byta plats om jag hamnat bredvid honom på en fest, vad skulle man prata med en sådan filisté om?

Fotboll, litteratur, musik, politik eller geografi?
Citera
2016-12-30, 21:14
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Säsongens sämsta fråga var Bridge-of-spies ledtråden på 8 poäng. En blockbuster med Tom Hanks i huvudrollen. Är det "Fråga Lund-junior" jag tittar på?
Citera
2016-12-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Överlägset det bästa programmet i år, precis som det skall vara. Enkla frågor men deltagare med personlighet och charm, Niva och Gyllenhammar kan nog vinna alltihop.. Alltså hur jävla trista och ointressanta har inte de tidigare deltagarna i år varit ? Programmet är på banan igen...
Ja, Niva och Gyllenhammar kan vara räddningen för denna säsong.
Citera
2016-12-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Säsongens sämsta fråga var Bridge-of-spies ledtråden på 8 poäng. En blockbuster med Tom Hanks i huvudrollen. Är det "Fråga Lund-junior" jag tittar på?

Allt är relativt. Jag har inte sett filmen så jag hade ingen aning. Men om du säger att det är en blockbuster känns det onekligen lätt på 8p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in