2006-11-27, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Jag har gjort ett försök att lugnt och sansat beskriva läget. Jag har misslyckats på grund av åhörarnas brist på vetenskapligt sinnelag och deras överväldigande önsketänkande.
Det är klart, vill man att gaskamrar skall ha funnits, om detta spelar känslomässig roll för en själv, om man för sin världsbilds skull har investerat i dennna företeelse, så kan det bli svårt att tänka förutsättningslöst, att betrakta frågan som vilket historiskt problem som helst. Då kan man tycka att ens billiga oneliners, som en avbild av den egna okunskapen, har ett högre värde än ett objektivt resonemang, på något slags moraliskt plan eller nåt.
Viktor, din fåne, jag har läst rättegångsprotokollet. Jag har det hemma. Det kommer inte från någon revisionistsida (vad som nu skulle vara fel på det), något du hade sett om du hade läst ovanstående.
Det är klart, vill man att gaskamrar skall ha funnits, om detta spelar känslomässig roll för en själv, om man för sin världsbilds skull har investerat i dennna företeelse, så kan det bli svårt att tänka förutsättningslöst, att betrakta frågan som vilket historiskt problem som helst. Då kan man tycka att ens billiga oneliners, som en avbild av den egna okunskapen, har ett högre värde än ett objektivt resonemang, på något slags moraliskt plan eller nåt.
Viktor, din fåne, jag har läst rättegångsprotokollet. Jag har det hemma. Det kommer inte från någon revisionistsida (vad som nu skulle vara fel på det), något du hade sett om du hade läst ovanstående.
Min släkt känner två personer som var fångar i Auschwitz. (vilket jag förklarat i en annan tråd). Det ni påstår är alltså att dom ljuger. Jag har själv hört dem tala om detta. (när jag var yngre). Revisionismen är endast möjlig för att många av alla vittnen börjar dö ut av ålderdom. Då passar ni på att börja snacka om protokoll, folkbokföringar och markröntgen. Allt för att förvirra den yngre generationen. En rakt igenom feg och avskyvärd strategi. Om ni inte gillar judar, varför står ni inte för det som hände. Det var väl bara bra isåfall att man gasade av dom. Ett annat retorisk trick är att på ett subtilt nedlåtande sätt kalla folk för "troende" vilket antyder att alla som inte ifrågasätter utrotningen är svagsinta och lite naiva. Jag vill se vetenskapliga bevis för det ni snackar om. Annars ska ni hålla käft.