2010-12-09, 00:17
Medlem
S_o_Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhoze
Jag har inget emot att ni kraschar wikileaksmotståndare... Men!!

Samtidigt blir jag extremt upprörd över att ni samtidigt på det sättet stöder Julian Assange. Samtidigt blir jag helt bärserker upprörd över att ni på så sätt stöder hans advokat. (här kommer poängen) Hans advokat säger att Sveriges rättsystem är något u-land i linje med Rysslands där man hittar på falska anklagelser för att få honom fälld...

Argh!!

Så om jag har förstått dig rätt så menar du alltså att det _Inte_ är något fel på det svenska rättssystemet?
Citera
2010-12-09, 00:18
Medlem
debbens avatar
Det var exakt det här jag påpekade i tidigare poster. Förstod att det lät lite för seriöst för att vara Anons. Bra att stå upp för frihet, men fan inte okej att publicera sådan information..
Citera
2010-12-09, 00:18
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Genom att fylla spargrisen där hemma istället för tråkiga siffror i bankboken?
Blandat med guld, silver och konserver
Citera
2010-12-09, 00:19
Medlem
Citat:

Samtidigt blir jag extremt upprörd över att ni samtidigt på det sättet stöder Julian Assange. Samtidigt blir jag helt bärserker upprörd över att ni på så sätt stöder hans advokat. (här kommer poängen) Hans advokat säger att Sveriges rättsystem är något u-land i linje med Rysslands där man hittar på falska anklagelser för att få honom fälld...

Argh!!

http://playrapport.se/#/video/2262414
Citera
2010-12-09, 00:19
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Hur i helvete tänker folk...? Att DDOS:a kreditkortsbolagen som har betett sig som rövhål emot wikileaks, fine! Bara bra enligt mig.

Men att gå vidare med att lägga upp sådana uppgifter, och dessutom passa på och raida andra sidor helt utan anledning? De ger makthavarna allt för många anledningar att knyta åt näven runt Internet ännu mer. Fy fan för 4chan och /b/ ibland...

Jag håller med dig. Minsta lösa rykte om åtgärd mot Wikileaks besvaras med en flodvåg av attacker, känns inte rättvist någonstans. Det är lätt att ryckas med i folkmassan, men låt det inte bli ännu ett stenkastande i Göteborg fast på Internet.
Citera
2010-12-09, 00:20
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timblix
Vad har de raidat för andra sidor nu då?

Trodde att det skulle vara Mastercard, Visa, sedan Paypal?

Nej de har (förhoppningsvis) inte raidat några andra sidor. Men majoriteten av 4Chan ropar efter "let's bring down Facebook! They took away our Twitter, we close Twitter!" etc etc.

Varför? "For the lulz" såklart...
Citera
2010-12-09, 00:21
Medlem
Robss avatar
Citat:

Argh!!

Visst förstår jag att de kanske är fel väg att gå, men samtidigt anser jag att detta är det ända rätta att säga vårt. USA samarbetar med Sverige och jag blir inte förvånad om det är USA som ens börjat med att låtsas att någon tjej ska ha blivit sexuell trakasserad, sedan att wikileaksmotståndare använder samma metod och t.om började detta kriget får de skylla sig själva.
Citera
Medlem
Paijters avatar
Citat:

Argh!!
http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assange-uppgifter-raderas-om-och-om-igen/

Sveriges rättssystem är ett U-land. Slå ihjäl en tant i Landskrona eller våldta en 14-årig förståndshandikappad flicka i Rosengård. Påföljd = 0.
Citera
Medlem
Nepotists avatar
Citat:

Argh!!

RP för korspostning

OnT: Det verkar inte som att hela den här tråden handlar om Interpol, så de flesta hade nog kunnat hoppa över till tråden döpt "Operation Payback", näst överst på Heta Ämnen...
Citera
2010-12-09, 00:23
Medlem
Jontalinens avatar
Klart det finns kritik att rikta mot operationen, men det är ett sätt att bidra. Inte känna sig så maktlös, även om det är en fis i rymden.

...and ofc 4 the lulz!
Citera
2010-12-09, 00:24
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Visst förstår jag att de kanske är fel väg att gå, men samtidigt anser jag att detta är det ända rätta att säga vårt. USA samarbetar med Sverige och jag blir inte förvånad om det är USA som ens börjat med att låtsas att någon tjej ska ha blivit sexuell trakasserad, sedan att wikileaksmotståndare använder samma metod och t.om började detta kriget får de skylla sig själva.

Känns bara som att sidor halshuggs lite godtyckligt här. Det är ju knappast innocent until proven guilty som gäller.
Citera
2010-12-09, 00:25
Medlem
Tubalkains avatar
Det är inte utan man har respekt för det som pågår. Vilka konsekvenser det kan få vet väl ingen riktigt men jag får liite ont i magen av att veta att de tillgångar man har bara är siffror på en skärm. Ja förutom lite mark och fastighet då som man kan ta på.

Det som händer visar ju med tydlighet att "systemet" vi lever i är sårbart. De attacker eller vad de skall benämnas verkar inte vara någon väldigt avancerad åtgärd i data-kretsar(nej, jag kan inget om sånt här). Således blir man ju nyfiken på vad som kan hända om en mer avancerad attack kommer till stånd.

Ni som vet;

1.) är denna attacken tämligen enkel att uföra?

Om svaret på 1.) är JA

2.) hur mycket skada skulle en mer avancerad attack kunna åsamka det sk "systemet"?

Någon som har en uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in