2010-12-08, 22:10
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFH
Jag kommer in på Visa.

www.visa.se funkar - om än lite segt.
Citera
2010-12-08, 22:10
  #674
Medlem
vondodenburgs avatar
hoppas att alla ni som ansluter er till detta fattar att det ni gör är totalt kontraproduktivt om ni vill ha ett fritt internet. det enda resultatet är att myndighterna får argument för att öka övervakningen och begränsningen av nätet.
Citera
2010-12-08, 22:11
  #675
Medlem
pidgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peel-off
tack för lite vettiga svar... men att va med och ``attackera´´ visa är väl olagligt eller.
kan dom inte spåra upp en och gripa en?

Klart, anbefales å ligge bak vpn el. proxy. Cyberghost er gratis vpn med ok upspeed
Citera
2010-12-08, 22:11
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
www.visa.se funkar - om än lite segt.


Inte nu längre :P
Citera
2010-12-08, 22:11
  #677
Medlem
4397765 requests och fortsätter att skjuta med min lazor!
Citera
2010-12-08, 22:12
  #678
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Kan någon förklara vad det egentligen innebär för Visa och Mastercard att deras sida är nere? Det gör väl inte att så att det inte går att köpa med korten?
Mastercard har blivit/kommer bli stämda av en del företag som förlitar sig på deras tjänster, som tydligen gick ner under en kort tid.
Citera
2010-12-08, 22:12
  #679
Medlem
peel-offs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pidget
Klart, anbefales å ligge bak vpn el. proxy. Cyberghost er gratis vpn med ok upspeed


kan du förenkla det där?
Citera
2010-12-08, 22:12
  #680
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Du är ute på väldigt tunn is. Vad tror du händer om Visa o.dyl. ska sluta "sammarbeta" med organisationer där någon högt uppsatt person är åtalad för brott? Helt plötsligt blir det möjligt för stater och stora organisationer att stoppa andra genom att anmäla dem för något lämpligt. Under tiden rättstvisten pågår är företaget helt oförmögna att verka.

Jag kan förstå varför tanken kanske är god, men det kommer att utnyttjas mycket mer än det för gott med sig.
Svarade på din tanke:

https://www.flashback.org/sp27430680

För övrigt är denna diskussion väldigt OT, ursäkta för det.
Citera
2010-12-08, 22:12
  #681
Medlem
suqas avatar
Tänkte dra på en film och sova snart, men vill självklart vara med och jävlas under natten när jag sover.

Vilken sida ska jag dDosa? Vill köra manuellt. Paypal som gäller under natten?
Citera
2010-12-08, 22:12
  #682
Medlem
Spaxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peel-off
tack för lite vettiga svar... men att va med och ``attackera´´ visa är väl olagligt eller.
kan dom inte spåra upp en och gripa en?
Finns egentligen ingen lag emot detta ännu. Istället för att använda ett program som skickar paket skulle alla lika gärna kunna skriva in i sin webbläsare : www.visa.com. Servern klarar inte av att hantera så mycket trafik. Fördelen med att använda ett program eller botnet är att det sker konstant hela tiden.

Du kan prova öppna cmd och skriva, ping http://aftonbladet.se för att se principen på hur det funkar.
Citera
2010-12-08, 22:12
  #683
Medlem
Nu ska dem visst snart ringa Visa och fråga hur läget är
Citera
2010-12-08, 22:12
  #684
Medlem
Älskar verkligen detta krig som startat mot de som vänt wiki ryggen till, älskar Flashback!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in