2010-12-09, 12:41
  #1261
Medlem
Mastodontishs avatar
När börjar Telia och övriga ISPer att svinga med banhammaren för att få bort drägget från internet månntro?
Citera
2010-12-09, 12:42
  #1262
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spharx
Loic (low orbit ion canon) gör så att sidor blir överbelastade. Man kan antingen köra manuellt och välja sida själv eller köra "hive mode" så sköts inställningarna automatisk och alla attackerar samma mål.

Okej tror jag har rätt inställning då, En annan fråga, kan man göra mot någon privatperson om man har dens ip? Är risken stor att man torskar på det och blir av med sin VPN eller vad det nu kallas?
Kan alltså bredbandsbolaget stänga ner mig totalt om jag gör det?

Edit ISP va nog rätta ordet
__________________
Senast redigerad av dontknowtomuch 2010-12-09 kl. 12:44.
Citera
2010-12-09, 12:45
  #1263
Medlem
Exproprieras avatar
Enligt text-tv erkände paypal påtryckningar från usa först för att sedan ändra sig,någon som vet något mer om det?
Citera
2010-12-09, 12:47
  #1264
Medlem
Cazeros avatar
Metro idag: Hacker nätverket "Anonops" HAHAHA! Härligt med Svensk media!
Citera
2010-12-09, 12:51
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
Har jag förstått de rätt om jag säger att man Ddos attackar med det där programmet?
Alltså skriver in en ip eller hemsida och sen kör tills den blir överbelastad?

sry för att jag inte orkar gå igenom tråden

Edit; gör jag rätt nu? gör den sitt jobb?
http://data.fuskbugg.se/dipdip/______flashback.jpg
Och isåfall, vad gör den? haha

Uppdaterade din automatiskt från paypal.com till api.paypal.com när dom bytte target??
Citera
2010-12-09, 12:53
  #1266
Medlem
thetasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
Har jag förstått de rätt om jag säger att man Ddos attackar med det där programmet?
Alltså skriver in en ip eller hemsida och sen kör tills den blir överbelastad?

sry för att jag inte orkar gå igenom tråden

Edit; gör jag rätt nu? gör den sitt jobb?
http://data.fuskbugg.se/dipdip/______flashback.jpg
Och isåfall, vad gör den? haha

Du har gjort rätt, så länge Request där nere går upp så funkar det...
Citera
2010-12-09, 13:00
  #1267
Medlem
Kan man stänga ner vilken sida man vill själv eller kanske inte dom stora men typ en polares hemsida?
Citera
2010-12-09, 13:02
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetask
Du har gjort rätt, så länge Request där nere går upp så funkar det...

om där inte är Request så ska man fortsätta för då är målet nere o man attackerar för att hålla det nere..

målet just nu http://i54.tinypic.com/2lwspcj.png

ha setting på low så funkar datorn någorlunda för dagliga sysslor..
Citera
2010-12-09, 13:02
  #1269
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liimii
Uppdaterade din automatiskt från paypal.com till api.paypal.com när dom bytte target??

Började ganska nyligen, så fort jag skrev in IRC server gjorde den allt automatiskt.
Men till min fråga igen, någon som vet om man kan göra mot en ip till någon privatperson och hur stor är chansen att min ISP eller ips eller vad de nu hette stängs av om jag gör det?
Citera
2010-12-09, 13:06
  #1270
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryne
uppmuntra de att man ska använda information till att göra terrorist attack?
Undra om de sa samma sak när Pentagon Papers kom ut.

Det är inte informationen som är själva terrorist attacken det är hela alltet som är ett terrordåd.

"Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar."

Taget ur wikipedia men är säker på att det stämmer och därmed konstaterar jag att det är ett terrordåd. Att sätta USA och andra länder i skräck genom att förstöra deras rykte är helt klart en stor del av vad wikileak gör. Även om både jag och andra ser det som en stor vinst att få veta vad som igentligen händer världen runt.
Citera
2010-12-09, 13:07
  #1271
Bannlyst
Ja jag fattar det som att det är betalsystemet man är ute efter att sabba och inte hemsidan i sig.
Citera
2010-12-09, 13:10
  #1272
Medlem
MAX.DA.MANs avatar
vad är ip adressen och porten? alltså vad ska jag skriva in?
__________________
Senast redigerad av MAX.DA.MAN 2010-12-09 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in