2008-04-09, 00:19
Medlem
Debords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Den där är från förra året, pass på
Ok såg inte datumen, men det är väll ändå debattinlägg inför årets Pride, så det är ju relevant på så vis?
Senast redigerad av Debord 2008-04-09 kl. 00:23.
2008-04-09, 08:20
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debord
Efter som du svara på de sk. anklagelserna (de två punkterna) blir det en fråga till dig. Vi för en debatt här, delar man inte motståndarens påståenden blir det en frågeställning att besvara. Svårare än så behöver man inte göra det för sig.
Mmm, problemet är bara att du anklagade mig, du ställde inte en fråga. Du trodde dig kunna ta en retorisk poäng på en ickefråga, trist hörrudu.

Citat:
Majoritenes definitioner är alltid rätt, eller? Majoriteten kan inte ha en subjektiv tolkning av verkligheten? Diskursens ordning är kanske satt fel från början?
Du argumenterar mot dig själv, kanske bättre att du förstår diskussionen innan du svarar. Demokrati är majoritetens diktatur, så är det. Jag säger inte att demokrati är det perfekta styrelseskicket men det är inte heller det vi diskuterar utan vi diskuterar definitionen på ordet demokratisk.
Att du vill skapa en egen innebörd av ordet är vad jag motsätter mig. Om 50.01% röstberättigade röstar för en sak i ett samhälle är beslutet per definition demokratiskt, vill du ändra ordets mening får du nog gå till svenska akademien med det.

Citat:
Sen handlar det inte om definition av ord, det handlar om hur man tolkar och förstå verkligheten. Det borde du efter all tid här på flashback se att det inte alltid är det lättaste att kunna göra en rätt och riktig objektiv tolkning av den.
Ord måste alltid ha samma betydelse annars fungerar inte kommunikation, vill du ändra ett ords innebörd får du som sagt ta det till SAOL. Här på FB kan vi inte tolka orden fritt, då blir det som BlizzardKing och hans "fria" tolkning av ordet anti-semit.

Citat:
Så om jag är med i en löst sammansatt supporterklubb (ej sanktionerad av fotbollslaget) och några få i supporterklubben leker huliganer, då skall jag behöva svara för deras handlingar?
Du visade just upp vad jag i föregående inlägg ville ha fram
Om supporterklubben fostrar och moraliskt/etiskt stödjer de metoder du använder dig av så blir svaret ja. Just din inställning är vad som är problemet med AFA, ingen tar ansvar för något.

Citat:
Jag diskuterar för övrig gärna våldets negativa inverkan på ett demokratiskt samhälle.
Vad bra.

Citat:
Vore i och för bra med ett fullt demokratiskt samhälle först.
Vad är odemokratiskt med sverige idag enligt gällande definition? Just det, inget.

Citat:
Jaha, exempelvis vilka uttalanden då?
McDonaldbombarens exempelvis

Citat:
Om alla är ansvariga för att föra organisationens talan och alla tar avstånd från, låt oss säga macdonaldsbombaren, är det då macdonaldsbombaren vi skall utgå från som representativ för organisationen?
det finns ju ingen central organisation så det blir svårt för er att göra så. McDonaldsbombaren har ju fått en etisk/moralisk grund från AFA där detta dåd sanktioneras. Det är ju bara titta i denna tråd för att hitta att våld är accepterad metod.

Citat:
Mitt bror duktig uttalande enligt dig:
Polisen har ju skött det bra tidigare ju, he. Hört talas om rätten till självförsvar för övrigt, om vi skall tugga lite juridik nödvändigtvis?

Du hävdade således först att det är polisen som skall försvara demonstrationen. Därefter frågar jag dig om du hört talas om rätten till självförsvar. Självförsvar i judidisk mening då, om vi nödvändigtvis skulle diskutera det.

Inte så mycket skryt om bror duktig från mig i det.

Du däremot drar till med hur mycket mer bevandrad du är i juridik i efterföljande inlägg och därefter försöker du läxa upp mig att lagentexten har beteckningen nödvärnsrätt.
Därefter avslutar du med; Du verkar inte bara ha besvär med förståelse, juridiska och debatt utan ..

Snarare rätt mycket bror duktig från dig i det.
Tja, vill ju gärna hjälpa dig med de juridiska termerna när du så gärna ville debattera juridik

Citat:
.. och jag anser att du kastar ur dig påståenden som är onyanserade, grundlösa och fördomsfulla. I alla fall i denna tråden. De övriga debatterna i andra ämnen här låter jag få "leva sitt eget liv", annars säter du väll dit mig för off-topic som moderator.
Att misstäknliggöra mig som debatör på grund av mitt moderatorskap var något jag bara trodde användare som cazzo gjorde. Det är en feg anklagelse och ett nedrigt uttalande. Har du några som helst klagomål på mitt modererande så ta upp det med admin i så fall. Jag förlorade just all respekt för dig som debattör, lågt, riktigt jävla lågt.
Att du inte kan debattera utan måste sänka dig till dylika uttalande säger mer om dig än mig.

Citat:
Kan vi lägga ner personexcessen härmed?
Jag har tappat allt intresse av att se dig som en seriös motdebattör.
2008-04-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Nej, du menar när NDU fredligt protesterade mot pedofili i samband med Pride och AFA och HBT-sodomiter anföll denna fredliga vädjan.

Polisen var inte på plats, men det var ju som vanligt en planerad våldsaktion från AFA mot demokratin.

Av någon anledning känns inte dina versioner av vad som hände särskilt trovärdiga. AFAs versioner är inte trovärdiga dem heller så du behöver inte skita på dig av naziinspirerad upphetsning, extremhögern och extremvänster är exakt samma sak när det kommer till kritan. Fega små kräk som tror att världen kretsar runt dem.
2008-04-09, 10:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Nej, du menar när NDU fredligt protesterade mot pedofili i samband med Pride och AFA och HBT-sodomiter anföll denna fredliga vädjan.

Polisen var inte på plats, men det var ju som vanligt en planerad våldsaktion från AFA mot demokratin.
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Av någon anledning känns inte dina versioner av vad som hände särskilt trovärdiga. AFAs versioner är inte trovärdiga dem heller så du behöver inte skita på dig av naziinspirerad upphetsning, extremhögern och extremvänster är exakt samma sak när det kommer till kritan. Fega små kräk som tror att världen kretsar runt dem.
Skall vi gräva upp den tråden där detta diskuterades i ett visst forum?

Hur man i helvete kan få det till självförsvar när man kastar saker som träffar barn i barnvagn kräver antingen mer bokstäver än vad som finns i ett bokstavskexpaket, eller helt enkelt ideologiskt betingad förnekelse.

Vad verkar rimligast, kära publik?
2008-04-09, 12:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

P.S. Ett himla tjatande om Sodom...
2008-04-09, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Det är bara att se på filmerna, det klarar de flesta av att göra.
2008-04-09, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Skall vi gräva upp den tråden där detta diskuterades i ett visst forum?

Hur man i helvete kan få det till självförsvar när man kastar saker som träffar barn i barnvagn kräver antingen mer bokstäver än vad som finns i ett bokstavskexpaket, eller helt enkelt ideologiskt betingad förnekelse.

Vad verkar rimligast, kära publik?

AFA var där med stenar och flaskor vilket de kastade mot den fredliga protesten mot pedofilliberaler - verkligheten kan du försöka förändra men fakta är att detta hände (och det vet du nog innerst inne också, det handlar nog mer om leka dum för sakens skull).

Och detta med stenar mot barnvagnar har väl landets extremvänster haft monopol på sedan urminnestider.
2008-04-09, 17:38
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
AFA var där med stenar och flaskor vilket de kastade mot den fredliga protesten mot pedofilliberaler - verkligheten kan du försöka förändra men fakta är att detta hände (och det vet du nog innerst inne också, det handlar nog mer om leka dum för sakens skull).
Jag vet ingenting innerst inne. Det finns ingen inre kunskapsväg. Allt jag vet är den information jag har fått genom de fem sinnena och behandlat med mitt förnuft.

Om nassarna verkligen är så starka som de hela tiden skryter om att de är så torde det inte ha varit någon större match att hålla fast i den småväxte Unia. Alltså håller nassarnas story om att de var tvugna att nästan slå ihjäl Unia inte vatten för fem öre.

Och vad är nassarnas definiton på pedofili? Åldersskilland större än 5 år? I så fall så finns det betydligt värre ställen än Pride om det är ett problem. Det nassarna gör är att trava på i de gamla vanliga filttofflorna där "bög" är synonymt med allt man inte råkar gilla. Teoretiskt sett så skulle nassarna kunna anklaga bögar (aldrig flator, de små porrunkarna) för att vara kannibaler. Men det är ju lite väl överdrivet. Bättre att komma med anklagelser som har stöd från de kompletta äckelpottorna i Ecpat och den överreklamerade drottning Silvia som inte-plastikkirurgerar sig. (Och nassar som skall vara så outlaw, jomen tjenare!)

Att NDU valde att gå till attack 2003 är i och för sig förståeligt. 2002 så släppte ND nämligen ett par filmer från Prideparaden. Den ena filmen visade när de hade någon slags motdemonstration när de med chinosarna upphissade till bröstkorgarna fick öl i bollen. Den andra filmen visade själva tåget med de "vanliga" bilderna på deltagare OCH S, V och Mps ungdomsförbund. Av de borgerliga partiernas ungdomsförbund syntes inte röken av. Detta för att man förmodligen ville framställa det som att Pride är bara för naturvidriga rödgröningar, inte något allmänpolitiskt som även "högern" (alltså den "höger" som de själva inte är en del av) deltar i.

2003 så var de inte ute efter att försöka få vara med. Då var det hämnd som gällde.
Citat:
Och detta med stenar mot barnvagnar har väl landets extremvänster haft monopol på sedan urminnestider.

Däremot så är det förståeligt att NDU valde att
Vilken del av två fel gör inte ett rätt måste jag förklara för dig?
2008-04-10, 14:43
Medlem
Behöver information om AFA till skoluppsats //Mod

Jag har en kompis som inte orkar göra ett konto här så jag får ställa hans fråga..

Han vill ha fakta om AFA till en uppsats. Så om ni har nån länk med info eller liknande så skulle han bli glad.

//totalnob
2008-04-10, 14:47
Medlem
cammos avatar
www.google.se
2008-04-10, 15:05
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalnob
Jag har en kompis som inte orkar göra ett konto här så jag får ställa hans fråga..

Han vill ha fakta om AFA till en uppsats. Så om ni har nån länk med info eller liknande så skulle han bli glad.

//totalnob

Din vän är en total noob. En sökning på google ger http://www.antifa.se/ som tredje resultat.
2008-04-10, 16:28
Medlem
Debords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Du argumenterar mot dig själv, kanske bättre att du förstår diskussionen innan du svarar. Demokrati är majoritetens diktatur, så är det. Jag säger inte att demokrati är det perfekta styrelseskicket men det är inte heller det vi diskuterar utan vi diskuterar definitionen på ordet demokratisk.
Att du vill skapa en egen innebörd av ordet är vad jag motsätter mig. Om 50.01% röstberättigade röstar för en sak i ett samhälle är beslutet per definition demokratiskt, vill du ändra ordets mening får du nog gå till svenska akademien med det.
Jag kommenterade att du anser att mjoritetens diktaturs ställningstagande med automatik är en objektiv sanning. En miljon flugor kan ha fel, skit behöver inte vara gott.

I övrigt har jag diskuterat hur man kan anse att vi har ett demokratiskt inflytande när exempelvis polisen agerar odemokratiskt och har en militärliknade hiarkisk uppbyggnad och för att ta ett exempel, när de själv utreder sina egna lagöverträdelser.

Jag har inte på något sätt sagt att demokrati innebär något annat än folkmakt genom att majoriten bestämmer. (grunddefinitonen av demokrati men ej en tillräcklig definition). Jag har sagt att så inte är fallet i stora delar av samhället. Således handlar det om hur man tolkar verkligheten inte begrepp.

Nu är det verkligen du som gjorde dig skylldig till en halmdocka!

Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Att misstäknliggöra mig som debatör på grund av mitt moderatorskap var något jag bara trodde användare som cazzo gjorde. Det är en feg anklagelse och ett nedrigt uttalande. Har du några som helst klagomål på mitt modererande så ta upp det med admin i så fall. Jag förlorade just all respekt för dig som debattör, lågt, riktigt jävla lågt.
Att du inte kan debattera utan måste sänka dig till dylika uttalande säger mer om dig än mig.

Jag har tappat allt intresse av att se dig som en seriös motdebattör.
Det var en smiles med en blinkning sist, det var således skrivit med ironi. Ber om ursäkt för om jag var otydlig där.
Senast redigerad av Debord 2008-04-10 kl. 16:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in