2008-04-01, 07:11
Bannlyst
Citat:
Nej, människor blottar sig in i Pridefestivalen, det är olagligt. Människor går runt med bar överkropp i centrum på sommaren också, det är ingen som helst skillnad förutom att de väljer att ha läderbyxor istället för tighta gubbskjorts.

Att visa kön och bara kvinnobröst brukat vi vanligt folk se som blottning, men så kräver ju HBT-extremisterna hela tiden undantag för just dem ständigt.

Citat:
Okej, det var bara det att din rubrik, din text och din länk ledde mig in på det spåret..

Du missförstod alltså alla tre trots att de var så enkelt formulerat?
2008-04-01, 09:03
Medlem
Ska dom tillåta att snutar går med i tåget i år?
2008-04-01, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alvin K
Ska dom tillåta att snutar går med i tåget i år?

AFA eller Pride?
2008-04-01, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
AFA-VÅLDET. Antifascistisk aktion (AFA), eller andra grupper som använder sig av fysiskt våld, är inte längre välkomna i Prideparaden.

Inte längre? Men våldsamma orgnisationer var välkomna tidigare?

Vad händer nu då?
Blockad av alla frisörsalonger från Piteåträsk till Smygebruk?
2008-04-01, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Vad händer nu då?

AFA gick som notisen berättar med i Pridetåget i fjol med flaggor och maskering, så visst var de välkommna.
2008-04-01, 09:56
Medlem
bananjuices avatar
Det har ju varit snack om ett block för "den autonoma vänstern", jag hoppas det blir av!
2008-04-01, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det har ju varit snack om ett block för "den autonoma vänstern", jag hoppas det blir av!

Jo, att sodomiterna inte vill ha dem där lär ju knappast bekomma dem nämnvärt.
2008-04-01, 11:21
Bannlyst
Citat:

Vad händer nu då?

Riksgränsen och Smygehuk menar du väl? Klassiskt självmål

För övrigt anser jag att det är intressant att homosexuella tar avstånd innan politikerna gör det. Klart bögarna har väl mer råg(kuk) i sig.
2008-04-01, 12:09
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Som jag har fattat det har de inte haft några förhållande regler utan sett alla som vill deltaga som välkommna.

Jag citerar artikeln:
Citat:
Ursprungligen postat av Artikeln
Årsmötet beslutade att bifalla motionen, trots att styrelsen föreslagit avslag med motiveringen att det inte är rättsligt möjligt att förhindra grupper av människor att delta i Prideparaden.
Det är altså inte möjligt att hålla afa från paraden. Jag är säker på att ingen igentligen ville ha afa där förra året men att de var med eftersom de inte kunde stoppas av lagen, eller av de som höll i pride eftersom de inte hade något beslut om det.
2008-04-01, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Som jag har fattat det har de inte haft några förhållande regler utan sett alla som vill deltaga som välkommna.

Jag citerar artikeln:

Det är altså inte möjligt att hålla afa från paraden. Jag är säker på att ingen igentligen ville ha afa där förra året men att de var med eftersom de inte kunde stoppas av lagen, eller av de som höll i pride eftersom de inte hade något beslut om det.

Nu fanns det iofs representanter från Prides arrangörer som försvarade AFA:s medverkan, så även om stödet kanske inte var 100 % så fanns det bevisligen arrangörer som inte såg några problem med deras medverkan.
2008-04-01, 12:22
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Nu fanns det iofs representanter från Prides arrangörer som försvarade AFA:s medverkan, så även om stödet kanske inte var 100 % så fanns det bevisligen arrangörer som inte såg några problem med deras medverkan.
Då är jag med. Tack för rättelsen.
2008-04-01, 12:50
Medlem
Nu går jag lite OT men det berör delvis ämnet. Jag kan för mitt liv inte förstå att grupper som regelbundet blir angripna (t ex RFSL och UV) inte organiserar nåt självförsvar av sina arrangemang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in