2008-04-14, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
"Problemet är att arbetarklassen har det förbannat bra idag."

Jaha, och? Homosexuella har det också väldigt bra idag, om man jämför med förut. Kvinnor har det också väldigt bra idag, om man jämför med förut. Innebär det att vi inte ska kämpa för att de ska få det bättre? Nej, verkligen inte. Tvärtom!

Att någon har det bra innebär inte att den inte kan få det bättre.

Gäller inte detta alla barn, sjuka och handikappade med? När höjde AFA rösten för tex sjukvården? - Det är ju enbart dessa som skall dela med sig av den gemensamma välfärdspotten till invandringen. Arbetarna betalar ju inte mer skatt. Men de sjuka, barnen och de gamla skall ju dela med sig till allt fler. AFAs prioriteringar är konservativ och bottnar i marxistisk 1800-tals romanik.

Afrikaner lever i U-länder, araberna i medelutvecklade länder. När skrek AFA nåt om det arabiska folkmordet på ursprungsbefolkningen i Darfur?
Palestinierna är det folk som får absolut mest pengar o stöd av alla folk i världen redan. Dessa stödjer AFA däremot stelbent.

AFA saknar helt konsekvens i sitt agerande. Det liknar en sekt som fastnat helt i monotona tankar.
2008-04-14, 01:40
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
På vilket sätt är det censur när man hänvisar till en tråd som är till för ALLA inlägg om afa? Det är bara du som saknar vett att använda forumet på rätt sätt.

Jag tror att han bara vill få så mycket uppmärksamhet/uppskattning av FB-högern som möjligt. Gjorde en tråd om våra modereringsproblem: http://www.flashback.org/showthread.php?p=10805227#post10805227

Hoppas den uppmärksammas.
2008-04-14, 06:53
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock'n Roll
Att hela folk blir förbannade på AFA? Menar du hela folkgrupper eller något annat?

Jag menar alla svenska medborgare med några enstaka undantag. Jag känner inte någon som gillar att AFA slår sönder andras egendom.

Citat:
Dom är intresserade av att hålla tillbaka fascisterna.
De borde inse att fascisterna blir fler desto mer de sabbar.

Citat:
Att AFA konfronterar nazister har inget att göra med opinionsbildning. Som jag redan förklarat har det att göra med att nazisterna ska sluta upp med att mörda/misshandla/trakassera folk som inte passar in i deras überideologi. Fattar du?

Jag fattar, de håller bara på med sabba och misshandla dom som inte tycker som de. Om jag någon gång ser dessa maskerade muppar attackera nassar kanske jag hjälper nassarna. Det är värt att kämpa för ett samhälle där alla får utrycka vad de vill.

Citat:
Att förlita sig på att polisen löser alla problem och förhindrar fascisternas frammarsch är dock både dumt, naivt och jäkligt farligt.

Nej, det är så ett demokratiskt samhälle ska fungera. Att använda våld och förstörelse för att man anser att sina åsikter är bättre är däremot dumt, naivt och jäkligt farligt. Fråga vilken statsvetare som helst.

Citat:
Tråkigt förövrigt att folk inte lämnat sandlådenivån bakom sig .

Du får gärna utveckla vad du menar. Jag tycker att spraya "Nasse!" på en bil och att skriva en töntig smailys för att trycka ner är sandlådenivå.
2008-04-14, 08:55
Medlem
1:aHjälpens avatar
låt mig se om jag fick detta rätt, arbetarklassen har det för jävla bra, afa är rika som troll, afa super upp arbetarnas öl som ingen arbetare har råd med, ölen kostar 53 kronor och därför är möllan det nya stureplan i malmö för araberna och överklassen, araberna som bara fiser upp arbetarnas pengar.
2008-04-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actum
Det var väl inget i jämförelse med NSFarna som dödade en handikappad man förra året?

Det var ett av de mest bestialiska morden som jag har hört talas om, men det rättfärdigar inte AFA:s agerande gentemot oliktänkande. Jag har inga problem med att AFA bråkar med nazister (eller vise versa), men vanligtvis så är det normalt folk som hamnar i kläm när extremvänstern och -högern drar fram. Eller så generaliserar man grovt kring åsikter, och jämställer ALLA oliktänkande med nazister och fascister, vilket är otroligt dumt och polariserande i samhället.
2008-04-14, 09:23
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actum
Det var väl inget i jämförelse med NSFarna som dödade en handikappad man förra året?

Du kanske ska läsa på vad det var som egentligen utlöste det mordet. Knappast pga att mannen i sig var handikappad. Det hela gick ut på att en av killarnas mamma slogs mot sin alkoholim och killen hällde ut hennes sprit när han kunde. Problemet var den handikappade grannen som fortsatte att förse mamman med alkohol trots mammans sons ogillande.

Det var pga det mordet skedde. Inte pga av nationalsistiska tankar om utrotning av handikappade utan en tragisk grannosämja.
2008-04-14, 09:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Du kanske ska läsa på vad det var som egentligen utlöste det mordet. Knappast pga att mannen i sig var handikappad. Det hela gick ut på att en av killarnas mamma slogs mot sin alkoholim och killen hällde ut hennes sprit när han kunde. Problemet var den handikappade grannen som fortsatte att förse mamman med alkohol trots mammans sons ogillande.

Det var pga det mordet skedde. Inte pga av nationalsistiska tankar om utrotning av handikappade utan en tragisk grannosämja.

Nobelt, som en riddare! Därför filmade de, slog honom med baseballträn, heilade och så vidare
2008-04-14, 10:00
Medlem
Pelicans avatar
AFA slåss för rättvisan! Folk som har andra politiska åsikter accepteras ICKE, och INGEN som hyr ut hus till någon som har andra åskter ska slippa undan!
2008-04-14, 11:45
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB

Har du några som helst belägg för detta?

Jag vågar påstå att det är skitsnack. Säga vad man vill om AFA men det torde vara odiskutabelt att AFAs aktioner har fått vissa att helt lägga ner sitt fascistiska/nazistiska engagemang.

Personligen är jag av åsikten att AFA är en reaktion på nazisterna, medan nazisterna inte är en reaktion på AFA utan på en skum syn på invandring och på allmänt hållna samhälliga värderingar.
2008-04-14, 12:11
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Gäller inte detta alla barn, sjuka och handikappade med? När höjde AFA rösten för tex sjukvården? - Det är ju enbart dessa som skall dela med sig av den gemensamma välfärdspotten till invandringen. Arbetarna betalar ju inte mer skatt. Men de sjuka, barnen och de gamla skall ju dela med sig till allt fler. AFAs prioriteringar är konservativ och bottnar i marxistisk 1800-tals romanik.

Va?

Citat:
Afrikaner lever i U-länder, araberna i medelutvecklade länder. När skrek AFA nåt om det arabiska folkmordet på ursprungsbefolkningen i Darfur?
Palestinierna är det folk som får absolut mest pengar o stöd av alla folk i världen redan. Dessa stödjer AFA däremot stelbent.

Vad då? Är AFA något sorts nätverk som ska uppmärksamma precis alla krig och folkmord i hela världen, eller vad menar du? Denna tråd är jävligt förvirrad, jag förstår ingenting. Skojar du?
2008-04-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Har du några som helst belägg för detta?

Jag vågar påstå att det är skitsnack. Säga vad man vill om AFA men det torde vara odiskutabelt att AFAs aktioner har fått vissa att helt lägga ner sitt fascistiska/nazistiska engagemang.

Personligen är jag av åsikten att AFA är en reaktion på nazisterna, medan nazisterna inte är en reaktion på AFA utan på en skum syn på invandring och på allmänt hållna samhälliga värderingar.

Är det verkligen särskilt många som bestämt sig för att lägga ner pga hot, trakasserier och våld från (A)FA? Vissa blir bara mer stärkta i sin ideologi medans andra behåller ungefär samma åsikter och synsätt, de visar det bara inte utåt av rädsla för attacker. De som eventuellt lägger ner är väl i så fall de identitetssökande kids som närmat sig "rörelsen" av andra skäl än någon ideologisk övertygelse.
Hela tankesättet att man ska misshandla människor till att byta åsikt och sedan kalla sig antifascister är fö skrattretande alternativt vämjeligt, men det är ju en annan femma.
Om jag ser till mig själv så kan jag bara säga att jag aldrig någonsin varit inblandad i någon nationalistisk organisation eller dylikt, men jag blir inte direkt avskäckt när jag ser hur antidemokraterna och våldsdyrkarna i (A)FA lägger upp rapporter på hur de misshandlat och rånat andra människor enbart pga deras åsikter. Det kombinerat med andra aktioner som går ut på att i skydd av mörkret förstöra egendom och sedan skryta på nätet om hur man "försvarar sin klass bla bla bla" gör snarare att jag känner alltmer sympatier för exempelvis Fria Nationalister och deras olika lokala grupper. Tycker de flesta rapporter från båda sidor (sällsynt med samstämighet på de här sidorna) tyder på att det i regel är FN (eller liknande) som blir attackerade då de delar ut flygblad, sätter upp sina klistermärken eller vad det nu må vara. När man sen ser hur regering och media gullar med AFA och rentav ger (gett?) dem ekonomiska bidrag samtidigt som nationalister ska hängas ut, bespottas och uteslutas ur facket så stärker det bara mina sympatier. Att sedan de AFAiter jag träffat i mina dagar i regel har vart medelklasskids med ett lika rosenrött romantiskt skimmer över sin syn på arbetarklassen som deras syn på våld har bidragit även det.
Hmmm. Kanske skulle gå med i min lokala FN grupp. Tål att tänkas på.
2008-04-14, 14:33
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
De som framför allt blir fler pga våldsamma vänsteraktivister är väl de vanliga medborgare som kan tänka sig att stödja hårdare tag från polisen. Även bland folk som normalt inte uttrycker några särskilda politiska åsikter åt något håll, brukar man kunna se blottade kindtänder och något blodigt i blicken när "de där skitungarna" kommer på tal.

Citat:
Att använda våld och förstörelse för att man anser att sina åsikter är bättre är däremot dumt, naivt och jäkligt farligt.
Och fascistiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in