2008-04-01, 15:58
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvin K
Nu går jag lite OT men det berör delvis ämnet. Jag kan för mitt liv inte förstå att grupper som regelbundet blir angripna (t ex RFSL och UV) inte organiserar nåt självförsvar av sina arrangemang.
Det är nog länsman som är deras beskyddare, poliser går ju till och med i pride paraden.
2008-04-01, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn
Det är nog länsman som är deras beskyddare, poliser går ju till och med i pride paraden.

Hand i hand med AFA, i fjol i alla fall.
2008-04-01, 16:38
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn

Det har hänt tidigare år att poliser har tackat AFA för skydd av prideparaden och sagt att de inte skulle klarat en attack själva.
2008-04-01, 16:42
Medlem
Bullshit. Klarade dom av ett par 1000 demonstranter i GBG , så kalrar dom nog av ett 20-tal fråm SMR eller var dom nu är ifrån. Finns inga stora mängder med vålsamma nazister i Sverige sist jag kollade
Vad för sorts attack skulel snuten inte klara menar du?
2008-04-01, 16:43
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Bullshit. Klarade dom av ett par 1000 demonstranter i GBG , så kalrar dom nog av ett 20-tal fråm SMR eller var dom nu är ifrån. Finns inga stora mängder med vålsamma nazister i Sverige sist jag kollade
Vad för sorts attack skulel snuten inte klara menar du?

Har du varit vid prideparaden någon gång?
2008-04-01, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Har du varit vid prideparaden någon gång?

AFA har varit det i alla fall och är inte välkommna längre!
2008-04-01, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det har hänt tidigare år att poliser har tackat AFA för skydd av prideparaden och sagt att de inte skulle klarat en attack själva.

Källa? (inte för att det finns men det blir en rolig retorisk poäng)
2008-04-01, 17:12
Medlem
kenth44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy

Det var något av åren som nazister anföll, polisen hade inte så stor koll men däremot så befann sig en grupp antifascister vid platsen för attacken. Tror det var någon civilpolis som sa någonting uppskattande om hjälpen han fick att driva bort nazisterna.
2008-04-01, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Det var något av åren som nazister anföll, polisen hade inte så stor koll men däremot så befann sig en grupp antifascister vid platsen för attacken. Tror det var någon civilpolis som sa någonting uppskattande om hjälpen han fick att driva bort nazisterna.

Nej, du menar när NDU fredligt protesterade mot pedofili i samband med Pride och AFA och HBT-sodomiter anföll denna fredliga vädjan.

Polisen var inte på plats, men det var ju som vanligt en planerad våldsaktion från AFA mot demokratin.
2008-04-01, 17:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
AFA har varit det i alla fall och är inte välkommna längre!

Jag syftade på det undermånliga polisiära beskyddet.
2008-04-01, 20:17
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Nja, uppgiften publicerades ju i går...

Låter inte trovärdigt ändå!
2008-04-01, 20:35
Medlem
vättes avatar
Pinsamt för Pride-arrangörerna att de tillåtit AFA tidigare, hedrande dock att de nu ändrat sig. Bättre sent än aldrig.

Och så två påpekanden:

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Riksgränsen och Smygehuk menar du väl? Klassiskt självmål
1. Treriksröset menar du väl?

Citat:
2. Nej, det blir det inte. Det här idiotiska jävla slentrianfrågandet efter källor som uppenbarligen inte finns, som på något sätt har fått status som höjden av retorik bland Flashbacks mer aftonbladetbegåvade användare, är endast ett utmärkt sätt att dumförklara sig själv.
Senast redigerad av vätte 2008-04-01 kl. 20:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in