Citat:
Ursprungligen postat av Cirka
Jag vill bara veta var din gräns går, du har ju tydligen inte problem med att ge dig på gamla, barn då?
Aldrig barn, då de dels är minderåriga och inte vet vilken fot de skall stå på, och för att de i första hand är barn. Att dömma en minderårig efter dess politiska agerande är inte direkt smart, och heller inget uppskattat från min sida. De är minderåriga, de är barn, och skall tas som barn tills de blir myndiga. Efter myndighetsförklaringen har ägt rum så får de stå sitt kast på egen hand, men innan dess så låter jag personligen de minderåriga vara ifred då de i regel bara försöker hitta sitt eget politiska ställningstagande.
Citat:
Så för att summera, ingen har bett om hjälp. Någon har tackat. Många har klagat på att ni kostar skattebetalarna stora pengar med era "upptåg"? Har jag uppfattat dig rätt då?
Folk lever i någon form av trygghetsutopi, detta med tron att endast rösten är ett utomordentligt vapen i den antifascistiska kampen. Detta ser jag som rent utopiskt och totalt obegripligt, eftersom våld är den enda lösningen att till slut ta till på ett till och med långsidigt problem, så varför inte ta till det direkt? Plågoandarna flyr hals över huvud snabbare än kvickt ju snabbare man tar till militans - vilket alla som inte tänker med arslet själva kan lista ut.
Jag ser ett tack från en förbipasserade som ett ärligt agerande av att i regel förstå den militanta och antifascistiska kampen jag (inte vi) utgör.
Många har inte kulorna själva att ta till med våld mot skinnbulorna och snutarna (och faktiskt, ingen av de två är särskilt omtyckta av allmänheten ändå*), så man kan ju se det som att "tacka fan att det finns de som vågar stå upp mot dem, eftersom snutarna skiter i vilket för det mesta och jag inte vågar!" Someone gotta get the job done, right?
* Skinnbulor är pinsamma (i både tal och skrift, för den större procenten av medborgare) och snutnarna ligger för det mesta på latsidan (vilket uppdagats ett flertal gånger och som allmänheten inte gillar) om det då inte gäller att veva slagpinnarna mot antifascister. Att ta lagen i egna händer har fan aldrig passat bättre in, och det, min käre Watson, kallas civilkurage.
Citat:
I så fall, vad tror du det beror på? Kan det vara så att den breda allmänhetens syn på er inte riktigt stämmer med bilden ni har av er själva? Hur många, förutom jag, tror du det är som sätter likhetstecken mellan de båda extremerna, som tycker ni är samma skrot och korn?
Gulligt att du säger "er" till mig. Jag kan bara representera mig själv och ingen annan. Och ingen annan kan representera mig, och om så vore så ser jag mig inte som inräknad. Jag kör min egen grej, men sedan om du vill bunka ihop mig med AFA eller RF, så go ahead, men det är ditt snedsteg.
Det finns ju de som sätter likhetstecknen mellan höger- och vänsterradikaler, men det finns också de som inte gör det. I en opinionsmätning kan man heller aldrig vara säker... Det är frågan om mörkertalet, och det kan man aldrig få reda på. Så varken du eller jag kan i det långa loppet - som det nu ser ut - reda ut om det är så att vänsterradikalerna är mindre eller mer respekterade än högerradikalerna.
Citat:
Det sista du skriver om att du själv betalar skatt är skrattretande. Hur länge får du jobba för att betala polisinsatsen för en enda Salem-demonstration?
Varför skall det vara skrattretande? At least I pay. Och det är väl bättre att jag ger pengar till samhället än att jag skiter i att betala, eller ännu värre vore minderårig och därför inte berättigad att betala skatt? Precis, käre Watson.
Jag betalar skatt, men summan av resultatet efter en Salemdemonstration är för mig ointressant. Det stora hela är mest på grund av att jag skiter i Salem, och valt att ta kampen på lokal ort - var den behövs och alltid kommer att behöva vara stabil. Samlas den större skaran av antifascister i Salem förlamas landets områden och kan därefter bli infekterade av fascister, så jag hade hellre valt att bistå kampen i min lokalort medan en del hade befunnit sig i Salem (om de så velat), andra själva befunnit sig i sina lokalorter och därav inte låtit något gå ur kontroll. Det är bättre att arbeta informativt och spritt än i ettt slutet led.