Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Haha... ja.
Hur står AFA inte för vad de tycker?
Hmm, jag var kanske inte helt tydlig med vad jag menade där, my bad.
Jag anser inte att en grupp kan kalla sig antifascister om de använder ytterst fascistiska metoder för att göra ner sina motståndare. De har i grund och botten fascistiska åsikter och ska därför stå för detta, och inte gömma sig bakom ett falskt organisationsnamn.
Citat:
1. Våld är inte samma sak som fascism. AFA är inte fascistiskt bara för att de använder sig av våld.
Det är fascism när du använder våld och förtryckande metoder för att tysta folks åsikter.
Ex hälla färg i brevlådor, krossa fönsterrutor, slå folk osv. osv. för att de inte har samma åsikter. Istället för att sätta sig ner och prata om saken, och argumentera sönder den andra parten, som de allra flesta andra politiker har lärt sig göra i det här landet, så ska ni gång på gång visa att ni inte är tolererar framförandet av andra åsikter, utan tar till vilka medel som helst för att få just eran röst hörd.
Fortfarande, ändamålet helgar inte medlen.
Citat:
2. Inte samma åsikter... nja. AFA bankar ner folk som utgör ett konkret hot mot arbetarklassen och antifascisterna själva.
Grattis du argumenterar på precis samma sätt som en nazist.
"Ett hot mot 'de våra', de svenska, och Sverige" Ungefär så skulle väl en nazist säga?
Du argumenterar som om AFA vore någon sorts övermänniskor, som inte lyder under samma lagar och regler som alla andra, och där har vi ännu en anledning varför ni bara gör bort er hela tiden. Ni ser er som bättre människor, precis som nazisterna.
Citat:
Ja, nazister som ena stunden gnäller över bristen på yttrandefrihet när de inte får syssla med hets mot folkgrupp och i andra stunden förstör konstutställningar och knappast hymlar med att de inte skulle tillåta "samhällsfientliga" åsiktsyttringar om de själva hade makten.
Nazister är experter på att hymla med sina åsikter. Om det är några som står för vad de gör så är det ju förfan AFA.
Ja, men nazisterna gömmer sig inte bakom en "antiscistisk" fascistorganisation, utan går från början ut med att de är fascistiska och det är, enligt dem, vad som behövs.
Citat:
Men herregud, det ÄR ju bättre/mer acceptabelt att bara ge sig på högerextremister. Jämför med nassarna som inte har några problem med att ge sig på vem fan som helst.
Nej, ty alla människor är lika värda.
Endast rasistiska och fascistiska ideologier/tankesätt menar på att det är okej att förtrycka en del av folket i ett land/en nation för att få sin vilja igenom.
Dessutom har AFA säkerligen gett sig på en och anna oskyldig också, ex butiksinnehavare i Gbg? Var de nazister allihopa?
Jag kanske måste påpeka att jag inte har mycket till övers för nazisterna heller.
Som sagt tidigare är nazisterna och AFA lika lla båda två.