2008-05-27, 17:27
Medlem
bananjuices avatar
Alltså, jag vet inte riktigt. Däremot vet jag att min pappa är starkare än din pappa.
2008-06-04, 12:00
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
AFA är ett nätverk av övre medelklassens snorungar.
Eftersom dom inte va tuffa nog att bli nazister och dricka öl, fick dom gå med i AFA och knarka istället. Att hela Sverige skrattar åt dom bedövas med droger.

Har aldrig träffat en medelklass afa, dock har jag träffat kanske hundratal småtting combat skins som aldrig vevat ett slag och som ALDRIG lever upp till den hårda aggro-oi musiken dom lyssnar på .
2008-06-04, 14:40
Medlem
AFA är en samling fega idioter som inte har stake nog att på individnivå stå för sina handlingar.
2008-06-04, 14:56
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Fan, ibland är det synd att man inte har koll på metal-scenen, då hade jag till exempel sluppit göra mig till åtlöje på FB.

Haha! Kan trösta dig med att jag inte kom på vad SOAD stod för
Det här med "övre medelklass" , tror ni att efter att bankkontor och börsmäklar-firmorna stänger slänger en del av snubbarna av sig slipsen och sätter på sig palestinasjalen för att gå ut och bråka med snuten ? Jisses!

Edit: Har aldrig stött på en nasse som inte har varit hatad/hånad/mobbad/utanför under sin skoltid. Väldigt många av dom har hoppat runt en del mellan subkulturer innan de har hittat sin flock av mentala kalhyggen. Från pseudopunkare i tolvårsåldern till satanist till nynazist är inte helt ovanligt . Kickers i åttan nasse i gymnasiet liksom . Har stött på en jävla massa äldre ex-nassar som har hoppat vidare i sitt identitetssökande till tjackisar och stentuffa kriminella
Senast redigerad av langaocb 2008-06-04 kl. 15:01.
2008-06-04, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
AFA är ett nätverk av övre medelklassens snorungar.
Eftersom dom inte va tuffa nog att bli nazister och dricka öl, fick dom gå med i AFA och knarka istället. Att hela Sverige skrattar åt dom bedövas med droger.

Vilket skitsnack. Jag känner inte till någon "övre medelklass" inom AFA. Nu känner jag visserligen inte till AFA-aktivister speciellt bra men jag vet ju vart många av dem bor och vart en del jobbar, och det är ju i stor utsträckning ytterförorter och ganska typiska arbetarjobb vi snackar om.

Nazisterna har jag sämre koll på, men jag vet också i vilka områden det är som jag stött på deras propaganda och det är i väldigt stor utsträckning trygga, vita villaområden en bit ut längst någon pendeltågslinje.

Finns det nazister här ute i förorten? Det har jag verkligen svårt att tänka mig.

Ang. droger så tror jag säkert att det finns ett par individer inom AFA som brukar, men jag är också säker på att det är många gånger fler som gör det inom nazileden, vilket man också får bekräftat ganska regelbundet.
2008-06-04, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Haha! Kan trösta dig med att jag inte kom på vad SOAD stod för
Det här med "övre medelklass" , tror ni att efter att bankkontor och börsmäklar-firmorna stänger slänger en del av snubbarna av sig slipsen och sätter på sig palestinasjalen för att gå ut och bråka med snuten ? Jisses!

Nej, du förstår AFA är 15 år och söner till dessa börsmäklare. Så när bordsbönen är bedd, butlern serverat entrecoten och man snällt tackat för maten och den papperlöse invandraren hämtat disken så går man upp på rummet och plockar fram balaclavan och ringer vännerna direktörssonen, läkarsonen, DN-journalistdottern och advokatdottern m.fl. och när man samlat ihop tjugo pers så letar man upp tre Info fjortisar och... åker själva i backen. Men nästa gång, då! (Tur i.a.f. att man inte blev gripen så man slapp ringa sina föräldrar att fixa ut en, sånt är alltid lite pinsamt)

Så ser det ut i verkligheten, det vet ju alla på flashback...
2008-06-04, 19:48
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Nej, du förstår AFA är 15 år och söner till dessa börsmäklare. Så när bordsbönen är bedd, butlern serverat entrecoten och man snällt tackat för maten och den papperlöse invandraren hämtat disken så går man upp på rummet och plockar fram balaclavan och ringer vännerna direktörssonen, läkarsonen, DN-journalistdottern och advokatdottern m.fl. och när man samlat ihop tjugo pers så letar man upp tre Info fjortisar och... åker själva i backen. Men nästa gång, då! (Tur i.a.f. att man inte blev gripen så man slapp ringa sina föräldrar att fixa ut en, sånt är alltid lite pinsamt)

Vänta! Jag har precis kommit på en sak här! Det är SÅ ZOG belönar oss. Vi förser dem med nytt folk (våra barn) och de förser oss med bra jobb!

Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
AFA är en samling fega idioter som inte har stake nog att på individnivå stå för sina handlingar.

Du gnäller alltså för att de inte "vågar" ta emot stryk? Palla ta emot stryk, jobbigt ju, och framförallt okonstruktivt. Bättre att dela ut stryk.
2008-06-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles

"Pappan är läkare" http://www.arbetaren.se/2001/50/reportage.html

Ni brukar ju påstå att stenkastaren inte var med i Afa men han var syndikalist och nuförtiden är Suf och Afa samma sak. Det har alltid varit mest medel- och överklassungar som är politiskt aktiva, de leker revolution ett tag tills de inser att man istället kan blir journalist på DN eller Expo och tjäna pengar på sina sinnessjuka åsikter. Kul att ni ser er själva som anti-etablissemanget när våldsanarkister som Tobias Hübinette får jobb med åsiktsregistrerarna på Expo, finansierad av det etablissemang ni säger er hata.
2008-06-04, 21:38
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionysus
"Pappan är läkare" http://www.arbetaren.se/2001/50/reportage.html

Ni brukar ju påstå att stenkastaren inte var med i Afa men han var syndikalist och nuförtiden är Suf och Afa samma sak. Det har alltid varit mest medel- och överklassungar som är politiskt aktiva, de leker revolution ett tag tills de inser att man istället kan blir journalist på DN eller Expo och tjäna pengar på sina sinnessjuka åsikter. Kul att ni ser er själva som anti-etablissemanget när våldsanarkister som Tobias Hübinette får jobb med åsiktsregistrerarna på Expo, finansierad av det etablissemang ni säger er hata.

Jag vet inte ens var jag ska börja, så jag låter bli. Kioskmongo.

Däremot kan jag säga så här att jag (eller min familj iaf) är medelklass i allra högsta grad. Det gör varken mig eller dem till mindre arbetarklass. Mina föräldrars slit blev inte mindre bara för att de slet till sig villa, bil och några tv-apparater.
2008-06-04, 21:44
Medlem
kenth44s avatar
Nej, SUF och AFA är inte "samma sak". Det är olika organisationer som består av olika människor.
2008-06-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Du gnäller alltså för att de inte "vågar" ta emot stryk? Palla ta emot stryk, jobbigt ju, och framförallt okonstruktivt. Bättre att dela ut stryk.

Som sagt, dom är fega kräk som inte törs stå för sina handlingar.
2008-06-04, 22:28
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Som sagt, dom är fega kräk som inte törs stå för sina handlingar.

Jag känner ett par stycken som är med i AFA, de är inte cphemliga liksom. En går till och med under namnet AFA-[namn] i hemtrakterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in