2007-06-15, 21:29
Medlem
stfu!s avatar
När försvarade någon i den här tråden oprovocerat våld? Du är bra trångsynt om du tror att ingen någonsin kan tycka om mångkultur utan bara röstar på riksdagspartierna p.g.a. förtryck och indoktrinering.
2007-06-15, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Kan man inte argumentera för sin sak kan man alltid skämta.

Han presenterade fakta i trådstarten, du däremot, gjorde det inte. Fy skäms!
2007-06-15, 21:48
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stfu!
När försvarade någon i den här tråden oprovocerat våld?
Du och en till kille som svarade på frågorna gör det inte, men ni är uppenbarligen heller inte vänsterextrema. Därav var mitt uttalande inte riktat till er.

Citat:
Ursprungligen postat av stfu!
Du är bra trångsynt om du tror att ingen någonsin kan tycka om mångkultur utan bara röstar på riksdagspartierna p.g.a. förtryck och indoktrinering.
Mångkultur i sig behöver inte vara fel, tvärtom tror jag stora delar av Europa i någon mening skulle fungera ganska bra som någon slags mångkultur.

Dock den typ av mångkultur vi ser i Sverige och andra Europeiska länder är inte den "fungerande" sortens mångkultur och därför kommer heller inte stora delar av ursprungsbefolkningen uppskatta den, dvs. dem som kommer i kontakt med mångkulturen i någon omfattning att tala om.

2007-06-17, 01:32
Medlem
othalas avatar
Citat:
Knappast. Det finns öht inga godtagbara bevis för någon "invandrarkriminalitet". Existerar det så är det bara ett resultat av svenskt provocerande och den ärkenazistiska bakgrund svenskarna har.

Är du hjärndöd?

Invandrare är överlag mer kriminella än vad etniska svenskar är, det spelar ingen roll vad du säger för det gör inte saken mindre sant.
2007-06-17, 22:59
Medlem
Dåliga frågor förtjänar dåliga svar.

FRÅGOR:

1. Vilken bakgrund har ni?
A. Etnisk svensk och arbetarklass.
B. Invandrare eller delvis invandrarbakgrund.
C. Akademikerföräldrar, medelklass eller överklass.

Får väl kalla mig för etnisk svensk även om det tar imot. Båda mina föräldrar är arbetarklass precis som jag.

2. Förstår ni att det är anti-demokratiskt att använda sig av våld och hot mot sina meningsmotståndare?

Nu är det så att min demokrati ser inte ut som din. En nazist vill inte ha demokrati men skyddas av den när dom tillexempel demonstrerar. Då kan jag lika gärna kasta en sten jävel på dom.

3. Förstår ni att detta gäller oavsett er meningsmotståndare är demokrat, antidemokrat, teokrat, plutokrat eller vad än det må handla om för uppfattningar vederbörande har?

Se ovan.

4. Förstår ni att när ni använder er av hot och våld mot era meningsmotståndare, så är ni inte bättre människor än dom ni kämpar emot, ni blir istället VÄRRE!

grisigt eller hur?

5. Ni tycks vara omedvetna om hur invandrarkriminaliteten ser ut i Sverige och det faktum att den ser likadan ut i andra europeiska länder som tagit emot mycket invandrare från samma geografiska regioner.

Hur kommer det sig egentligen? Är det grupptrycket, indoktrineringen eller ren förträngning som gör att ni inte kan se det uppenbara? Att invandrare är skyhögt överrepresenterade i den allvarligare formen av brottslighet?

Jag svarar på den frågan när du har talat om för mig hur du kommer i kontakt med kriminellainvandrare i din vardag. Lätt o sitta framför en dator och stirra sig blind på siffror.

6. Vänstern brukar ju alltid tala om att all kriminalitet ENDAST orsakas av "dålig ekonomi"... En bekväm lögn givetvis, vilket också framkommit alltmer. Mauricio Rojas är en av dom som tagit upp den frågan, vilket bestraffades hårt tyvärr. Men hur ser ni då på det faktum att det i många fall inte alls är "ekonomin" som är orsaken till våldsamma brott mot svenskar, utan kulturella orsaker! Är det något ni förtränger eller påverkar det på något sätt er inställning i sakfrågan?

Man kan vända på frågan. Tror du om alla sveriges invånare hade lika bra ekonomi att invandrare fortfarande skulle vara överrepresenterade? förklara för mig då varför om du har tid?
2007-06-18, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Du ägnar dig åt önsketänkande!

Du VILL så gärna TRO att det "bara" är socioekonomiska faktorer som gör diverse invandrargrupper mer brottsbenägna än svenskar, men tyvärr har du fel.

Du måste göra skillnad mellan seriös forskning och debattartiklar av nyliberaler. Som vi alla vet försöker nyliberaler för det mesta sparka ner mot obildade eller försvarslösa människor, invandrare som tillhör en av de mest utsatta grupperna i samhället blir ett givet offer för högerextremister, som dig, såväl som nyliberaler. Nyliberaler som Mauricio Rojas, som är redo att förneka att lidande kan ge upphov till desperata handlingar, är sinnessjuka töntar, värda att förakta.
2007-06-18, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av othala
Är du hjärndöd?

Invandrare är överlag mer kriminella än vad etniska svenskar är, det spelar ingen roll vad du säger för det gör inte saken mindre sant.

Buhu.
2007-06-18, 17:15
Medlem
stfu!s avatar
Gersonides: Du driver inte med oss nu väl?
2007-06-18, 23:07
Bannlyst
När fan ska vänstern ta tag i det hela på allvar och rensa bland nassepacket!! De måste dö!
2007-06-19, 02:56
Medlem
Hur förklarar då Ajajaj situationen i Gnosjö och omkringliggande kommuner?
En kommun som varje år tar in fler och fler flyktingar och invandrare (två olika grupper btw) och på något mirakulöst sätt ändå inte har någon ökande brottslighet?

Det som skiljer kommuner som Gnosjö från andra är deras sätt att ta emot invandrare och flyktingar, med öppna armar, bra språkutbildning och lokala näringslivskontakter, istället för skepsis och att de ses som en börda.

Gnosjö tar in långt fler än vad Migrationsverket beräknar att de ska klarar av, ändå lyckas de. Det tyder på att det är inget varken genetiskt eller socialt i de inkommande grupperna, utan hur de bemöts av det existerande samhället.
2007-06-19, 05:06
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Buhu.

Du erkänner att du har fel nu eller? Bra, jävla idiot.
2007-06-19, 08:15
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara_bg
Hur förklarar då Ajajaj situationen i Gnosjö och omkringliggande kommuner?
En kommun som varje år tar in fler och fler flyktingar och invandrare (två olika grupper btw) och på något mirakulöst sätt ändå inte har någon ökande brottslighet?

Det som skiljer kommuner som Gnosjö från andra är deras sätt att ta emot invandrare och flyktingar, med öppna armar, bra språkutbildning och lokala näringslivskontakter, istället för skepsis och att de ses som en börda.

Gnosjö tar in långt fler än vad Migrationsverket beräknar att de ska klarar av, ändå lyckas de. Det tyder på att det är inget varken genetiskt eller socialt i de inkommande grupperna, utan hur de bemöts av det existerande samhället.

Så vill vi ha en källa på det tack.

@Gersonides

Att kalla Mauricio Rojas Nyliberal är ju fan så skojj. Han är ju folkpartist.. vad kallar du folk som är riktiga liberaler och inte "nyliberaler"(socialliberaler i detta fallet). Du borde läsa tråden.. "vad har fb's liberaler för arbete?" Så ska du se att det inte är några präktiga brats som sitter och förespråkar liberalismen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in