2008-06-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det hela är väldigt simpelt, behandlar man någon annorlunda pga kön är man sexist.
Egentligen allt som behöver sägas.

Så när jag bjuder en tjej på en drink för att jag vill ligga med henne men inte gör det med någon kille så ser vänstern det som sexism?

Och när AFA våldtar tjejer internt i sitt nätverk visar de att de är för kvinnofrid?
2008-06-07, 18:05
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsvetarn
Men det blev ju lite din slutsats.

Jag kan nog försvara mig mot en tjej om hon kommer med en kniv i handen, men har snackar vi om rädda tjejer i en demo som inte gjort något annat än att ha en åsikt - det är de ni tycker man skall misshandla.

För att vara statsvetare är du ganska kass på att förstå slutsatser. Jag tycker det är rätt att ge sig på folk i en nazidemo, oavsett om det är tjejer eller killar vi snackar om. Har man satt sig på en buss/ett tåg/en bil för att ta sig till en nazimanifestation säger det något om personen, oavsett om det är en tjej eller kille.
2008-06-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsvetarn
Så när jag bjuder en tjej på en drink för att jag vill ligga med henne men inte gör det med någon kille så ser vänstern det som sexism?

Och när AFA våldtar tjejer internt i sitt nätverk visar de att de är för kvinnofrid?

Så du bjuder alla människor på hela krogjäveln på en drink då eller? Du kanske är intresserad av personen, då är du inte sexistisk för att du bjuder på en drink! Men att slå tjejer när det behövs (ja, behövs ) är inte sexistiskt. Att anse att tjejer är för beroende och svaga för att kunna försvara sig fysiskt är snarare vad som är sexistiskt.

Menar du att AFA systematiskt våldtar tjejer i sitt nätverk, som om de vore en kristen sekt? Tror du på det? Kan du bevisa det?
2008-06-07, 18:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy

Du bjuder en person du vill knulla med på en drink, att könstereotyperna gör att det är en framgångsrik (?) taktik från din sida kanske man kan beklaga men jag förstår dig
2008-06-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tja förhoppningsvis sket några av nassarna ner sig och kommer fundera efter lite om de ska haka på nästa år.

"antifacisitisk aktion"? säg mig..på vad sätt skiljer sig afas metoder från nynazisternas?
2008-06-07, 18:56
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
"antifacisitisk aktion"? säg mig..på vad sätt skiljer sig afas metoder från nynazisternas?
mig veterligen så startar inte nationella några gatuslagsmål (GBGs nationella), utav dem välkomnar dem snarare. AFA använder sig utav tillhyggen som nu senast, släggor, knivar, järnrör, batonger, armeringsjärn m.m.
nationella våldtar inte tjejer, speciellt inte sina egna som AFA gör.
AFA vågar ALDRIG köra lika antal utan kommer dubbel styrka eller avstår bråk och hellre flyr.
AFA maskerar sig för att inte kunna känna igen dem medans nationella kör öppet spel och visar sig.

det är några skillnader...
2008-06-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
mig veterligen så startar inte nationella några gatuslagsmål (GBGs nationella), utav dem välkomnar dem snarare. AFA använder sig utav tillhyggen som nu senast, släggor, knivar, järnrör, batonger, armeringsjärn m.m.
nationella våldtar inte tjejer, speciellt inte sina egna som AFA gör.
AFA vågar ALDRIG köra lika antal utan kommer dubbel styrka eller avstår bråk och hellre flyr.
AFA maskerar sig för att inte kunna känna igen dem medans nationella kör öppet spel och visar sig.

det är några skillnader...

nja...det är nog inte hela sanningen. nynazzarna har begått mord vilket väl inte är fallet med AFA..ännu så länge? vad jag reagerar emot är att en rörelse som säger sig motverka nynazism och dylikt verkar hysa sån kärlek till våldsaktioner? vad driver dem? knappast någon ideologisk övertygelse..snarare en inneboende destruktivitet att till varje pris skapa kaos och förstöra?
2008-06-07, 19:04
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
nja...det är nog inte hela sanningen. nynazzarna har begått mord vilket väl inte är fallet med AFA..ännu så länge? vad jag reagerar emot är att en rörelse som säger sig motverka nynazism och dylikt verkar hysa sån kärlek till våldsaktioner? vad driver dem? knappast någon ideologisk övertygelse..snarare en inneboende destruktivitet att till varje pris skapa kaos och förstöra?
vilket mord är det du snackar om?
vad jag vet så har det inte skett några politiska mord från nationellas sida?

AFA har en taktik att skrämma folk från att ha åsikter likt deras egna!
men redan här faller hela konceptet då dem våldtar och slår sina egna till och med...
2008-06-07, 19:18
Medlem
Citat:
vilket mord är det du snackar om?
vad jag vet så har det inte skett några politiska mord från nationellas sida?

AFA har en taktik att skrämma folk från att ha åsikter likt deras egna!
men redan här faller hela konceptet då dem våldtar och slår sina egna till och med...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article973923.ab

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0002/11/nazmord.html
2008-06-07, 19:33
Medlem
svennens avatar
Citat:
saken är att hatet istället växer och dem kommer bli mera peppade till nästa års firande. Gbg ägs utav nationella, nationella rörelsen växer hela tiden medans rödtottarna krymper sin verksamhet...
"nassarna" som du uttrycker dig står på stan varje vecka och delar ut flyers och informerar, när sist lyckades rödtottarna med ett attentat som verkligen fungerade?

Gbg ägs inte av varken bruna eller röda lågliv, bägge fallanger utgörs av samhällets bottenskrap som i bästa fall äger ett paket billiga cigaretter.
2008-06-07, 19:37
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article973923.ab

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0002/11/nazmord.html
det framgår inte om morden var politiskt riktade eller inte?
2008-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
det framgår inte om morden var politiskt riktade eller inte?

nej..det var säkert en olycklig omständighet? men tro nu inte att jag är på afa-packets sida..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in