2006-10-25, 22:34
Medlem
harmonizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
SKÄRP DIG FÖR I HELVETE!

Den sidan är det mest omogna patetiska skit jag har läst på iofs inte speciellt länge, men ändå!?

OH NEJ!!! "Han gav blommor till mig på en date!!! Vilket svin!!! Han måste vara svag och hata sig själv!! Måste förakta honom för att han bedårar mig!!! Behandlar han mig bra så ska han förnedras, för det har en empatiskt efterbliven person med en 15-årings mognadsgrad lyckats kvasi-motivera på en nördig hemsida!!"..

Till harmonize, om du verkligen är mån om en annan persons välbefinnande, känslor, respekt, "piedestalplats" och dessutom aktivt vill respektera och behandla din flickvän på ett bra sätt så ska du bara ha en eloge av en vuxen man! Du är alltså en lyckad människa som är mer mogen vid 18 års ålder än vad de flesta lyckas klara av vid 35! Grattis till din flickvän! Och jag är inte sarkastisk i detta!

Fy fan vad jag blir trött på vuxna människor som ger sig in i relationer där man sedan börjar att spela olika spel och bete sig som ett oerfaret barn! Bah!
Jag beklagar att din flickvän helt enkelt inte FATTAR det du verkar göra. Kanske är du jobbig eller onödigt osäker utan att det framgår i texten? Jag känner ju inte dig. Men eftersom jag är i en relation där vi BÅDA verkligen respekterar varandra och anstränger oss för att den andre ska må så bra som bara är möjligt, och att VI mår så bra som möjligt, och eftersom vi båda har upplevt motsatsen, så känns det väldigt klart och tydligt hur pinsamt det är med sidor och reaktioner som den refererade hemsidan uttrycker. Skulle jag se ned på henne för att hon visar mig en väldigt, väldigt stark omtanke!? Om jag var efterbliven kanske?! GIVETVIS INTE! Man tar det som en komplimang av värme från en person som är stark nog att våga stå för sin omtanke!

Omoget, oempatiskt, oförmåga att behandla folk med respekt, och oerfaret. Oerfaret eftersom en vuxen person kan räkna ut vad som är mest angenämt för sig själv och en andra person. Att behandla sin nästa på ett riktigt hänsynsfullt sätt är dåligt endast för svaga människor med ett barns känslomässiga förmåga. Punkt.

Ärligt talat, jag har redan sagt detta till mer än en vän som "lider" av samma beteende: skippa drägget som inte uppskattar att bli behandlad bra och med värme och träffa någon som förtjänar dig!

Hör du inte vad du säger: "bry sig mindre för att få tillbaka henne"?! Och vad i jävla helvete verkar vara problemet med detta?! Jo, att DU måste spela ett spel som ger HENNE en rädsla för att förlora DIG och sedan sätta gång HENNES självkänsla för att inte "duga" för att du ska vilja ha henne!
En riktig människa VÅGAR sluta spela spel och ta till sig verkliga känslor. En som inte vågar detta ska man sluta ödsla tid på. Får du skit tillbaka för att du är en bra kille så be henne dra åt helvete och ta inte tillbaka henne då!

Bah!

Yeah, känns som att du och jag hade kunnat snacka länge om det här! Ge mig ditt nummer!

F.öv. visade jag nyss flickvännen detta inlägget, och hon verkade inte särskilt upplyst. Hallå, detta är ju att slänga det rätt i ansiktet på henne. Aja. Ibland känner jag verkligen att jag borde släppa taget och hitta en annan.

Men det är fan inte så lätt som det låter.. Vad ska jag göra? JAg sade åt henne att tänka på detta. Jag har även berättat för henne, att (även fast det tar emot, och jag i tanken känner att jag är besegrad och förnedrad på alla punkter) att jag kanske har varit lite väl klängig och på henne (JAg vill ju bara väl!) och att hon kanske ska få lite tid för sig själv. Men det innebär att jag underkuvar mina egna känslor.. Jag vill inte ha ett förhållande med dämpade känslor..
Citera
2006-10-25, 23:47
Medlem
Heartbreakers avatar
Titta Inte BakÅt

tillslut blir allt ett enda spel, absolut inte i alla fall men när man ska behöva spela ointresserad för att få poäng så är det tyvärr game over.

gör ett, inte flera, försök att säga precis hur du känner, blir det inte bättre.. var snäll mot dig själv o hitta nånting annat..

min gråa erfarenhet är tyvärr.. DET BLIR ALDRIG BÄTTRE.
Citera
2006-10-26, 00:00
Medlem
harmonizes avatar
Det låter som att du är väldigt erfaren. Men tar du ingen hänsyn till känslor?
Iofs, hellre slippa bli sårad än att såras, men ändå. Det är inte alltid världens lättaste sak att lämna ett förhållande. Det är ioofs svårt för utomstående att sätta sig in i min känslomässiga värld, det går knappt. Men jag menar det är som att plocka ut ett organ med en sked. Det kommer göra ont. PÅ alla plan.

Och jag vet inte hur jag ska göra. Vi får se hur det går den närmsta tiden, men jag ska inte ta nån skit. Jag kan iofs hålla med om att min självkänsla är sänkt i botten, men jag ska ta mig upp igen..
+Träna mer , ut o springa, som jag gjorde innan
+Umgås med kompisar, dvs festa osv
+Försöka se mig själv som en person, och min flicvckvän som en. istället för oss båda som en enhet.

Stöd är ett måste. även från er.

tack för ditt inlägg Heartbreaker
Citera
2006-10-26, 00:12
Medlem
Citat:
En massa dravel

Va? Man kan kväva kärleken, vara FÖR HÄNGIVEN. Varje förhållande bygger på en spänning, den spänningen riskerar att upphävas om man klänger på varandra 24/7.
Det fattar till och med jag som har ringa personlig erfarenhet av förhållanden.
Skulle du orka vara tillsammans med en tjej som verkligen dyrkade dig och klängde och som var känslomässigt trasig? Jag skulle det INTE.

De som hyllar ditt inlägg har nog inte tänkt efter riktigt.
Citera
2006-10-26, 00:44
Medlem
Heartbreakers avatar
harmonize

vet det är jävligt jobbigt alltså..

.. jag var sååå kär.. öppnade mig flera gånger o berättade hur dåligt jag mådde.. hon sa gång på gång.. jag ska försöka älskling.. tillslut när jag påminde henne om hur det kändes.. så vart det ett "åååh".. ..men sååå söt.. o mysig.. hon var.. iaf! .. dagen kom efter mycket fönstertittande på månens ljus, slängde ja in alla mina kläder i bilen o drog..

(träffar henne ibland ändå, efter krogen o så, men hon vet, att hon sumpade sin chans på världens bästa

hoppas du klarar o stå upp för dig själv, hoppas du har nån bra polare som vet hur det känns.. för det kan ju bli en del sömnlösa nätter..
Citera
2006-10-26, 01:06
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Passade på att uppdatera min signatur lite.

Men ni får inte missa den där biten i texten som handlar om "users", alltså de snälla killarnas osnälla flickvänner. Nån borde skriva en kompletterande artikel med titeln "Why girlfriends of 'Nice Guys' are often such USERS". Trådskaparens tjej verkar vara en riktig user. Bara en sån sak som att hon har dumpat honom två gånger gör att det känns som att hon kommer och går lite som hon vill.
Citera
2006-10-26, 10:33
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Va? Man kan kväva kärleken, vara FÖR HÄNGIVEN. Varje förhållande bygger på en spänning, den spänningen riskerar att upphävas om man klänger på varandra 24/7.
Det fattar till och med jag som har ringa personlig erfarenhet av förhållanden.
Skulle du orka vara tillsammans med en tjej som verkligen dyrkade dig och klängde och som var känslomässigt trasig? Jag skulle det INTE.

De som hyllar ditt inlägg har nog inte tänkt efter riktigt.

Nja, vi talar väl inte bara om någon som friar på första träffen, eller som schemalägger att man ska umgås dygnet runt och ställer omåttliga krav? Det kväver förstås (åtminstone) en tidig relation eftersom det är för mycket för att vara "rimligt" (någon som friar på första träffen är inte seriös, utan har snarare en fuckad uppfattning om frieri, kärlek och äktenskap).

Jag uppfattar detta som jag skrev det. Och med förbehåll för att man talar om "users" (som DB skriver). Men även lite mer. En barnslig och respektlös inställning till andra människors känslor. Och det har jag ingen respekt för i sin tur.

Att vara snäll är inte synonymt med att vara en mes som måste utnyttjas. Vilket jag misstänker är något som rätt många inte riktigt kan få in i skallen. Och då bör man, om man är en snäll kille eller tjej, bara undvika dessa fånar. Det finns inget vuxet eller normalt i att vara hänsynslös. Det är inte fel att ha en del cynism. Men att göra om det till hänsynslöshet gentemot en andra part är patetiskt. Och grejen med sidan är ju också att det är en rätt löjlig analys att mena att en good guy per definition är snäll eftersom han är trasig eller har låga tankar om sig själv. Jag är nog på sätt och vis en good guy. Tror inte att jag blir betraktad som mes varken nu eller som yngre. Och jag är varken trasig, självhatande, självföraktande, svagsint, osäker, fri från cynism, blaha blaha etc.

Man kan nog utgå från att folk som behandlar andra på ett good guy/girl-sätt kan vara motsatsen rakt av. Och en "user" är inget annat än den klassiska "mobb-offer turns mobbare"-grejen.. Man ger sig på den som man KAN trycka ned. Och gör det. Bara en svag person utnyttjar folk i svaga situationer, eller svaga människor som är beroende av en. Inte en stark person. Och inte en person som klassas som "vuxen" eller "mogen" förutom i ren ålder.

Bah!

Stay good tills ni träffar en riktig kvinna som vet att uppskatta er istället. Skippa fjortisarna och de förvirrade och osäkra nördarna som borde ses som "mogna". Tids nog.
Citera
2006-10-26, 12:54
Medlem
harmonizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbreaker
vet det är jävligt jobbigt alltså..

.. jag var sååå kär.. öppnade mig flera gånger o berättade hur dåligt jag mådde.. hon sa gång på gång.. jag ska försöka älskling.. tillslut när jag påminde henne om hur det kändes.. så vart det ett "åååh".. ..men sååå söt.. o mysig.. hon var.. iaf! .. dagen kom efter mycket fönstertittande på månens ljus, slängde ja in alla mina kläder i bilen o drog..

(träffar henne ibland ändå, efter krogen o så, men hon vet, att hon sumpade sin chans på världens bästa

hoppas du klarar o stå upp för dig själv, hoppas du har nån bra polare som vet hur det känns.. för det kan ju bli en del sömnlösa nätter..

Kan du förklara lite utförligare? Hängde inte med riktigt där. Men jag har oxå öppnat mig i tanken på att hon ska förstå och allt ska bli lättare.. Det känns bra en tid, men sen är det samma sak igen. :x

Damn guys, Det är fan inte lätt. What should one do..?
Citera
2006-10-26, 13:02
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmonize
Kan du förklara lite utförligare? Hängde inte med riktigt där. Men jag har oxå öppnat mig i tanken på att hon ska förstå och allt ska bli lättare.. Det känns bra en tid, men sen är det samma sak igen. :x

Damn guys, Det är fan inte lätt. What should one do..?
Det finns nog en gräns för alla vad gäller att öppna sig och få noll tillbaka. Eller att få skit tillbaka. Det är inte speciellt nyttigt för en normal människa. I längden. Jag rekommenderar det inte (bitter, moi?).

Kanske skulle du dra dig ur om inget resultat nås och satsa på att träffa en kvinna som uppskattar vad du gör. De finns utan tvekan. Svårt, men kanske ett bra sätt för dig så att du inte blir en bitter fucking cynisk fitta som inte ger av dig själv, eller pallar att någon annan ger dig något fint.
Citera
2006-10-26, 13:13
Medlem
J_Js avatar
Citat:
Hör du inte vad du säger: "bry sig mindre för att få tillbaka henne"?! Och vad i jävla helvete verkar vara problemet med detta?! Jo, att DU måste spela ett spel som ger HENNE en rädsla för att förlora DIG och sedan sätta gång HENNES självkänsla för att inte "duga" för att du ska vilja ha henne!
En riktig människa VÅGAR sluta spela spel och ta till sig verkliga känslor. En som inte vågar detta ska man sluta ödsla tid på. Får du skit tillbaka för att du är en bra kille så be henne dra åt helvete och ta inte tillbaka henne då!

Detta stämmer ganska bra faktiskt, men man ska inte givetvis hålla på hänga efter henne och dravvla som någon fjolle som är tok-kär i henne. Man tappar intresse för en sådan person, eftersom en sådan person ser ut att ha dåligt självförtroende, vilket är extremt avtändande. När en tjej blir för mycket "på" mig så tappar jag intresset helt, och skippar henne totalt.
Så din text stämmer, men var och en bör göra det på sitt eget sätt vad som blir bäst.

Trådskaparen:

Ja, du är med 98,55% beroende av henne. m.ao du ÄR beroende av henne vilket är ett jävla helvete. Sluta med det nu, det kommer aldrig bli bra mellan er, iaf inte så bra som du vill ha det, eller hur. Att förnedra sig och hålla på spela något dadda-spel är ju bara töntigt, förnedrande och skrattretande.

Ta för fan tag i dig och radera hennes jävla nummer och msn vad fan hon nu har, och försök inte tända en eld som ändå slocknar direkt.

Det finns ungefär 14 såna här trådar, och vissa av dem är helt EXAKT likadan som din, D.V.S; Ett förhållande, tjejen börjar tappa intresse, killen får panik eftersom han älskar henne över allt annat, och är beroende av hennes närhet b.la. Att hon dumpat dig innan 2ggr säger ju sig självt, ni har inget att bygga på. Har du något att satsa på frågar du; SVAR: Nepp, inte ett jävla skit, tänk efter lite själv om du har något att satsa på, en tjej som du är besatt av, men som det aldrig kommer bli så bra som du vill ha det.

Om en Normalt Funtad person läser ditt inlägg, tar det ungefär 30sekunder att förstå att du har kasst självförtroende. Detta bör du jobba med först och främst, och första steget är att skita i den hära jävla tjejen.

Jo jag har varit med om nästan exakt likadant, trodde hon var perfekta tjejen, var besatt osv. Jag raderade hennes nummer, msn, allting och slutade ringa. Frågade mig själv vad i helvete jag sysslar med som håller på dadda efter någon tjej som inte är intresserad?

Prata med någon, och framförallt bygg upp ditt Självförtroende så slipper du sånt hära i framtiden.
För sånna hära situationer uppstår nästan bara när Personer har dåligt Självförtroende, hade du haft
bra självförtroende så hade du skippat denna tjej för längesedan, du hade bett henne dra åt helvete t.om
och nu levt livet, raggat på massa andra e.tc.
Citera
2006-10-26, 13:18
Medlem
harmonizes avatar
Yeah, Så är det kanske. Tanken har kommit upp i huvudet. Men det är ju ändå minnen och sådant..
Citera
2006-10-26, 13:22
Medlem
J_Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmonize
Yeah, Så är det kanske. Tanken har kommit upp i huvudet. Men det är ju ändå minnen och sådant..

minnen och sådant? du har väl ingen som helst anledning att titta tillbaka i livet, endast frammåt eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in