Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-25, 16:37
  #1
Medlem
Patriarch Ks avatar
Jag ska inom 2 månader åka till Asien, Australien och Nya Zeeland och det blir 8 olika stopp. Jag undrar nu hur mycket pengar som brukar gå åt. Självklart är det individuellt beroende på vad man gör där borta, men låt oss säga att jag stannar 1 månad i Asien (bankok/singapore) och sedan 1 månad i Australien och sedan avslutar jag med 1 månad i Nya Zeeland.

Denna resan kostar runt 15.000:- och då har jag alltså 35.000:- kvar. Är detta en rimlig summa för den tiden jag ska vara borta?
Jag syftar främst på vad boende och mat kan kosta i de olika länderna.

Sen kan jag även passa på och fråga vad som gäller om man exempelvis är ute och tältar i vildmarken i Australien/Nya Zeeland. Finns det några speciella regler, allemansrätt?

Kanske flummigt formulerat, men jag vill inte ha några exakta summor utan bara vad det kan handla om för summor när det gäller boende och mat etc...
Citera
2006-10-26, 04:33
  #2
Medlem
dot_s avatar
Later som en rimlig budget. En badd pa Hostel i OZ/NZ kostar ca 150 sek natten. campa ar i praktiken gratis da det finns valdigt gott om yta i forhallande till manniskor. Kostnadslaget ar fortfarande lagre an Sverige framst tack vare avsaknad av kommunistiska regleringar, konfiskatoriska skatter, socialdemokrati, och annat elande.

Vad gallerBKK och SP ar kostnadslaget annu lagre.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f392479

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback