2008-12-01, 12:39
Medlem
säg att ni ska åka utomlands o att ni lär vaccinera er sen ger du henne vaccinet och antibiotikan
Citera
2008-12-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Ärligt talat nu, vart kan man inhandla medicin för folk som fiskat i fel lårvik? Ju mer jag tänker på det här, desto värre blir ångesten. Att gå till vårdcentralen för en provtagning är INTE aktuellt. Visar det sig att jag har knudor på snållen måste jag ju skriva ner min partners namn på ett papper.. så att även hon kan tvingas till ett test sen.

Jag måste ha tag i något som dödar bakterierna snabbt. Det blir lite omständigt att hålla på att smussla i typ 10 dagar.
A. Hur är du så säker på att det är just klamydia du eventuellt har fått?
B. Det är inte samma sorts antibiotika som används mot klamydia som används mot halsfluss (och man kan vara allergisk mot bara det ena).

"Tyvärr" finns det ingen mirakelmedicin som trollar bort klamydian på en dag, kan köpas på Ica och lätt går att lösa i din flickväns morgonkaffe. Du får helt enkelt stå för konsekvenserna av ditt handlande.
Citera
2008-12-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ärligt talat nu, vart kan man inhandla medicin för folk som fiskat i fel lårvik? Ju mer jag tänker på det här, desto värre blir ångesten. Att gå till vårdcentralen för en provtagning är INTE aktuellt. Visar det sig att jag har knudor på snållen måste jag ju skriva ner min partners namn på ett papper.. så att även hon kan tvingas till ett test sen.

Jag måste ha tag i något som dödar bakterierna snabbt. Det blir lite omständigt att hålla på att smussla i typ 10 dagar.

Det finns en medicin som heter Azitromax. 1000mg som engångsdos är verksamt både mot klamydia och gonnorré. Köp ingen skit genom nätet bara. Be din läkarkompis fixa de isf.

Läkemedlet är ett antibiotikum, om din tjej sagt att hon tål penicillin är det inte säkert att hon tål just denna sort. Dessutom kan man bli rätt dålig i magen av det. Jag tycker att du ska testa dig innan för att vara säkert, mycket av symtomen kan ju sitta i psyket. Om du testar positivt så behöver du ju inte berätta att du legat med tjejen efter det du snestuvade, och hon kommer således inte bli kallad för provtagning. Däremot måste du ju uppge vem som eventuellt skänkt dig bacillerna så att hon kan testas.

Med andra ord, det finns en lösning. Men du skall vara medveten om att det är straffbart att lura i folk läkemedel. Om din tjej kommer på dig sitter du sannolikt värre i skiten än om du hade vart ärlig från första början.
Citera
2008-12-01, 16:08
Medlem
Heller78s avatar
Istället för att komma på en massa konstiga planer och exotiska antibiotika vore det kanske enklare att bara säga att du har haft besvär, gått till läkaren och fått veta att du har en latent klamydia, så att även hon borde gå och testa sig.
Citera
2008-12-01, 16:53
Bannlyst
Man kan ju faktiskt bära på klamydia i flera år utan symptom.

Att lura i sin partner antibiotika, ljuga och ha sig...

Hur gammal är du egentligen? 12?
Citera
2008-12-01, 17:29
Medlem
Lostkids avatar
http://warpdrive.se/56596
Det blir till att fixa frukost på sängen åt henne i 10 dagar.
Citera
2008-12-01, 17:31
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseT
Det finns en medicin som heter Azitromax. 1000mg som engångsdos är verksamt både mot klamydia och gonnorré. Köp ingen skit genom nätet bara. Be din läkarkompis fixa de isf.

Läkemedlet är ett antibiotikum, om din tjej sagt att hon tål penicillin är det inte säkert att hon tål just denna sort. Dessutom kan man bli rätt dålig i magen av det. Jag tycker att du ska testa dig innan för att vara säkert, mycket av symtomen kan ju sitta i psyket. Om du testar positivt så behöver du ju inte berätta att du legat med tjejen efter det du snestuvade, och hon kommer således inte bli kallad för provtagning. Däremot måste du ju uppge vem som eventuellt skänkt dig bacillerna så att hon kan testas.

Med andra ord, det finns en lösning. Men du skall vara medveten om att det är straffbart att lura i folk läkemedel. Om din tjej kommer på dig sitter du sannolikt värre i skiten än om du hade vart ärlig från första början.
Tack! Det var ena bra förslag du hade, verkligen tack. Självklart hade jag helst testat mig, men kruxet är ju det där med anmälningsplikt. Kan man möjligtvis säga att man bara haft sex en endaste gång sen man senast testade sig, men att man inte vet namnet på personen man låg med(festivalsex t ex)? Eller än bättre, finns det test man kan köpa och använda hemma?

Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Man kan ju faktiskt bära på klamydia i flera år utan symptom.

Att lura i sin partner antibiotika, ljuga och ha sig...

Hur gammal är du egentligen? 12?
Spelar det egentligen någon roll om jag är 12 eller 40 år gammal? Om jag vore 40 år gammal och ville rädda mitt äktenskap genom att ljuga för min partner, då vore jag den enda av min sort eller? Nej jag trodde väl inte det din blåögde fan. Ät själv upp dina moralkakor, jag vill inte smaka.
Citera
2008-12-01, 17:35
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
http://warpdrive.se/56596
Det blir till att fixa frukost på sängen åt henne i 10 dagar.
Jag har en vän som har gjort precis det där, dock inte i frukosten. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag känner honom personligen - att det inte är en "kompis kompis". Förmodligen är det han som åsyftas i loggen också, om det inte finns fler sjuka jävlar som honom. Han själv bodde i Stockholm och hans dåvarande flickvän och nuvarande sambo i Skåne. När han insåg vad han hade för bakterier i snorren tog han tjänstledigt två veckor och åkte till Skåne. Under dessa två veckor var han supergullig, du vet - skötte lägenheten, lagade mat och dylikt. Hon fattade ju inte vad som skedde.. men i varje måltid hon åt hade han smulat ner penicillin. Sjukt men beundransvärt gjort. Där har vi en kille som älskar sin flickvän och inser värdet i en vit lögn.
Citera
2008-12-01, 18:52
Bannlyst
Citat:

Spelar det egentligen någon roll om jag är 12 eller 40 år gammal? Om jag vore 40 år gammal och ville rädda mitt äktenskap genom att ljuga för min partner, då vore jag den enda av min sort eller? Nej jag trodde väl inte det din blåögde fan. Ät själv upp dina moralkakor, jag vill inte smaka.

Vore du 12 hade jag haft en smula förståelse för dina tankegångar.

Du kanske tror att du räddar ditt förhållande genom att göra så här, lycka till då! Antar att du skulle ha full förståelse för om din sambo gjorde likadant mot dig?

Vadå, moralkakor som är så goda...*smask, smask*
Citera
2008-12-01, 18:55
Bannlyst
Citat:
Sjukt men beundransvärt gjort. Där har vi en kille som älskar sin flickvän och inser värdet i en vit lögn.

Ja, inget säger "Jag älskar dig" som att vara otrogen. Skulle väl vara att smula ner potentiellt livsfarlig medicin i mat och dryck, då...

*Gör i ordning en ny sats deg till moralkakor*
Citera
2008-12-01, 21:08
Bannlyst
Hahah. Diggar inte din situation, men dina metaforer är oslagbara
Citera
2008-12-01, 21:45
Medlem
rückblendes avatar
Det var ingen jungfru Maria då när allting kommer kring
Senast redigerad av rückblende 2008-12-01 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in