2007-07-20, 19:08
Medlem
ChristianXs avatar
E&S -> M&H

/Mod
Citera
2007-07-20, 20:08
Medlem
Är det inte lättare att googla ?

"Sjukdomar som klamydia, gonorré, herpes, hepatit och HIV kan överföras genom oralsex."

Källa . Wikipedia.
Citera
2007-08-20, 00:46
Medlem
Jag har läst ovanstående ämne och har ett problem som jag skulle vilja få svar på.

Jag var oskuld innan jag träffade min nuvarande flickvän. Vi har varit tillsammans rätt länge och för ungefär ett år sen hade hon en annan kille.

vi testade oss för klamydia under sommaren och testades positivt, vi fick medicin och fick skriva papper.
Men när den där killen blev inskickad för testning så hade han inte klamydia!

Så jag undrar hur hon kan ha blivit smittad om hon inte har haft någon annan kille innan mig och när hennes första kille inte hade klamydia?
Citera
2007-08-20, 09:18
Medlem
Snövits avatar
Om den kille hon har haft sex med inte hade klamydia och inte heller har haft det så kan inte han ha smittat henne. Påstår hon då att hon inte har haft sex med någon annan så ljuger hon. Förutsatt att du inte har haft sex med någon annnan.

Någon måste ju ha smittat en av er.
Citera
2007-08-20, 09:36
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Om den kille hon har haft sex med inte hade klamydia och inte heller har haft det så kan inte han ha smittat henne. Påstår hon då att hon inte har haft sex med någon annan så ljuger hon. Förutsatt att du inte har haft sex med någon annnan.

Någon måste ju ha smittat en av er.

En långsökt lösning är att han tex äter medicin mot sin acne. Oftast är denna densamma som kuren du får mot klamydia. Denna medicin skulle då kunna ha förhindrat att han blev smittad eller botat honom innan provtagning.
Citera
2007-08-20, 09:47
Medlem
Snövits avatar
Sen kan man ju även tillägga att du kanske inte ska lite på den andra killen han kan ju ha egna anledningar att ljuga.
Citera
2007-08-20, 14:55
Medlem
Magrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brallsnok
vi testade oss för klamydia under sommaren och testades positivt, vi fick medicin och fick skriva papper.
Men när den där killen blev inskickad för testning så hade han inte klamydia!

Så jag undrar hur hon kan ha blivit smittad om hon inte har haft någon annan kille innan mig och när hennes första kille inte hade klamydia?

Finns några olika alternativ:

1. Killens infektion har läkt ut av sig själv eller så har han käkat antibiotika mot något annat som knockat klamydian också.
2. Tjejen ljuger och har haft sex med någon annan.
3. Killen ljuger om att han inte hade det.
Citera
2007-08-20, 19:13
Medlem
Men jag är helt säker på att jag själv inte har haft sex med någon annan innan henne, och hon är också säker på det.
Hon har inte någon anledning att ljuga när vi har varit tillsammans i snart 10 månader.

Men har ni några andra "långsökta" förklaringar?

Tack för alla svar som jag hittils fått
Citera
2007-08-20, 23:40
Medlem
Snövits avatar
Kan hon ha fått smitta hos en oren gynekolog som inte bytte handskar? Föga troligt men långsökt scenario jag inte ens vet om det skulle vara möjligt.
Citera
2007-08-20, 23:47
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brallsnok
Men jag är helt säker på att jag själv inte har haft sex med någon annan innan henne, och hon är också säker på det.
Hon har inte någon anledning att ljuga när vi har varit tillsammans i snart 10 månader.

Men har ni några andra "långsökta" förklaringar?

Tack för alla svar som jag hittils fått

Nja, de där 10 månaderna ger jag inte mycket för. Det finns folk som varit gifta 10år och som sen visar sig ha varit otrogna och bedragit sin partner många gånger.

Har hon sugit av någon kille innan dig? Klamydia smittar även oralt!
Citera
2007-09-16, 21:44
Medlem
filofaxs avatar
Tillhör du Sthlms län och lever lösaktigt? Imorgon (17/9) är klamydiadagen!

http://www.kondom.nu/klamydia/

Citat:
Visste du att mer än en person i timmen i Stockholm får klamydia? Många smittas under sommaren. Kanske är det extra lätt att glömma kondom när solen gassar och livet leker. Det förrädiska med klamydia är att du kan bära på smittan utan att få några som helst symtom. Det gäller både för män och kvinnor. Om klamydia inte upptäcks och behandlas kan det leda till komplikationer som gör att du inte kan få barn. Hiv smittar på samma sätt som klamydia. Är du kvinna och har klamydia så löper du upp till fem gånger så stor risk att få hiv om du utsätts för hivsmitta. Därför är det viktigt att du testar dig för klamydia om du haft samlag utan kondom. På Klamydiamåndagen den 17 september kan du enkelt drop in-testa dig för klamydia på någon av mottagningarna som finns listade under knapparna till vänster.

Testet görs genom ett urinprov (kissa inte på två timmar före ditt besök). Test och eventuell behandling är gratis och i år vill vi gärna se fler killar testa sig. Välkommen!
Jajemän. Så gå om det finns behov.
Citera
2007-09-17, 01:06
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Wihu, nästan så att man borde göra klamydia-dagen till en röd dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in