2006-10-25, 14:18
Bannlyst
Hur vet du att du har det?
OnTopic: nej, det kan du inte. Du kan däremot åka till någon privat akutmottagning istället.
Citera
2006-10-25, 14:24
Medlem
wilt99s avatar
Allt finns väl på nätet, även läkemedel.
http://www.drugdelivery.ca tex, exakt hur lagligt det är vet jag inte riktigt men lär väl inte vara nån fara. Enligt FASS kan Vibramycin passa, vilket de har. Å andra sidan är det väl gratis gå till herr doktor.
Citera
2006-10-25, 18:20
Bannlyst
Slicka brud med klamydia??

Tjena. Jag har klamydia. Men undrar om jag kan slicka en tjej utan att smitta henne?? Jag är under medicinering för tillfället
Citera
2006-10-25, 19:00
Medlem
Psychopatricks avatar
Någon som vet om man kan supa när man tar antibiotika eller om det är superfarligt, för jag ska få medicin imorgon och på fredag äre fest??
Citera
2006-10-25, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Någon som vet om man kan supa när man tar antibiotika eller om det är superfarligt, för jag ska få medicin imorgon och på fredag äre fest??

Nä inte farligt men medicinen verkar sämre. Vad fan ska du ut för om du har klamydia. Finns väl ingen anledning att festa om man inte kan nuppa
Citera
2006-10-26, 18:46
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Tjena. Jag har klamydia. Men undrar om jag kan slicka en tjej utan att smitta henne?? Jag är under medicinering för tillfället

Ja du kan slicka henne eftersom att du har det där nere och inte i halsen.
Citera
2006-12-07, 18:20
Medlem
Klamydia-sökt och inte hittat

Tjena, va på ungdomsmottagningen idag och hade klamydia misstänkte dem.. hursomhelst fick jag antiobotika et.c och får 100 % svar nästa vecka. Nu till min fråga, har försökt söka men inte hittat.

1. Hur lång tid efter man haft sex med ngn tjej så kan de märka man har klamydia, dvs hur lång e inkubationstiden (elle rva de heter)?

2. De e inte farligt va?

3. Om jag slickat en brud och nu ( en vecka senare ) har ont i halsen som fan, kan de va hon som gett mig klamydia i halsen ? Eller ere för kort tid mellan sextillfället och konstaterandet av sjukdomen?

TACKSAM FÖR SVAR
Citera
2006-12-07, 18:30
Medlem
Phaetons avatar
Kika in på https://www.klamydia.se/

Borde väl besvara dom flest frågor.

Ta på dig regnrocken nästa gång
Citera
2006-12-08, 14:44
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleman22
Tjena, va på ungdomsmottagningen idag och hade klamydia misstänkte dem.. hursomhelst fick jag antiobotika et.c och får 100 % svar nästa vecka. Nu till min fråga, har försökt söka men inte hittat.

1. Hur lång tid efter man haft sex med ngn tjej så kan de märka man har klamydia, dvs hur lång e inkubationstiden (elle rva de heter)?

2. De e inte farligt va?

3. Om jag slickat en brud och nu ( en vecka senare ) har ont i halsen som fan, kan de va hon som gett mig klamydia i halsen ? Eller ere för kort tid mellan sextillfället och konstaterandet av sjukdomen?

TACKSAM FÖR SVAR

1. Runt 1-2 veckor.

2 Nej klamydia är inte farligt. Men går du med det förlänge RISKERAR du att bli steril och slippa betala underhållsstöd.

3 Kan mycket väl vara klamydia du har fått i halsen. MEN det kan också vara vanlig förkylning som är vanligt nu i vintertid, och är med största sannolikhet också bara en förkylning. Klamydia i halsen är väldigt sällsynt, men det förekommer!
Citera
2006-12-17, 03:05
Medlem
Klamydia - smittorisk

Hej!

Finns det någon risk att bli smittad av klamydia om jag haft skyddat samlag men rört motpartens kön med händerna?

Har googlat men endast kommit fram till luddiga svar.
Citera
2006-12-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Hej!

Finns det någon risk att bli smittad av klamydia om jag haft skyddat samlag men rört motpartens kön med händerna?

Har googlat men endast kommit fram till luddiga svar.

Jag får också tyvärr ge ett luddigt svar....

Rent teoretiskt finns risken men det är väldigt osannolikt. Klamydiabakterien får du ju på fingrarna men sen måste den föras vidare och i tillräcklig mängd för att orsaka en infektion och det är osannolikt...
Citera
2007-01-03, 19:38
Medlem
Lillbubbens avatar
Klamydia

Misstänker att jag har det saftigt.
Råkade halka in me mini me i nån tös i mitten av december.
strax före Jul har det kliat på ollonet, gick över till nyår men nu
har det börjat igen och det kliar mera nu.

PROBLEMET : Ungdomsmottagninen nära mig har stängt i 2 veckor till. Hur länge kan jag gå runt med det här utan att riskera att jag blir steril? Ska jag vänta eller akut fara in och testa mig dvs äta tabletter mot det?

Tacksam som faen för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in