2006-10-25, 12:00
Medlem
Insignificunts avatar
Allting verkar flyta på mycket bra. Men hur tusan ändrar man alt. stänger av rättstavningsgrejen? Absurt irriterande om man inte skriver på eng.
Citera
2006-10-25, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Allting verkar flyta på mycket bra. Men hur tusan ändrar man alt. stänger av rättstavningsgrejen? Absurt irriterande om man inte skriver på eng.
Finns ju rättstavning för svenska också.

https://addons.mozilla.org/firefox/3064/
Citera
2006-10-25, 12:16
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Tools -> Options -> Advanced -> Check my spelling as I type.
Citera
2006-10-25, 12:18
Medlem
Insignificunts avatar
Tack båda två, den svenska ordlistan verkar inte fungera hursomhelst. Blir rött under varje ord jag skriver. Startat om firefox två gånger och kollat att den är aktiverad på addons.

Edit: 3 omstarter fick det att fungera.

Edit II: OCH ÄNTLIGEN FUNGERAR VIDEOS OCH FLASH I FIREFOX IGEN!!!
Citera
2006-10-25, 12:45
Medlem
bockerss avatar
Jag testade rc3 för några dagar sedan men jag nedgradera direkt.
  • Firefox är den slöaste och mest resurskrävande browsern och 2.0 var ännu värre.
  • Den "förbättrade" tabhanteringen var störande och jag ville bara ha tillbaka min gamla (har läst att det kanske går).
  • Det blev massa utritningsfel då man scrolla snabbt på samma sätt som opera.
Det kommer dröja innan jag installerar 2.0. Kanske borde byta till konqueror i stället.
Citera
2006-10-25, 12:48
Medlem
Subb[a]s avatar
Jag tycker iaf den verkar snabbare. Ordlistan är lite sådär, hittat några ord som inte finns med men som hela tiden används.
Citera
2006-10-25, 12:49
Medlem
dallassallads avatar
Medan folk passar på att göra sitt surfande mer bekvämt kan jag ju tipsa om Onemans briljanta Flashscript.

Förresten finns det en annan tråd om detta, men i fel avdelning.
Citera
2006-10-25, 13:52
Medlem
TEOs avatar
Är det någon som vet hur man får 2.0 att använda de registrerade filtyps assosiationerna? Tex när man klickar på en jpg fil så förväntar jag mig åtminstånde att få frågan öppna med... men allt jag får är spara som eller avbryt. J-A skit.
Citera
2006-10-25, 14:27
Medlem
indulgences avatar
lyckas inte installera skiten till ubuntu
Citera
2006-10-25, 15:06
Medlem
TEOs avatar
Öppna ny länk i ny flik fungerade först men har nu lagt av. Nu öppnas ny länk i aktiv flik. Verkar som 2.0 inte är så bra trots allt eller är min installation helt körd
Citera
2006-10-25, 15:23
Medlem
speedfreeks avatar
Tur där att man valde att läsa sida 2 i trådan innan man installerade. Väntar nog ett tag till.
Citera
2006-10-25, 16:53
Medlem
Squalos avatar
Nej, jag håller mig till version 1 (.0.7) några veckor till...

Förmodligen kommer en "bättre" version 2 snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in