• 1
  • 2
2006-10-23, 19:41
Medlem
D3ans avatar
Nu när det har börjat bli lite kallare har min bil börjat imma igen väldigt mycket, främst på morgonen innan man sätter sig och kör e den ofta helt igenimmad, vad beror detta på och framförallt vad kan man göra åt saken?
Har sett att detta endast förekommer på vissa bilar, så visst måste det bero på något fel?
Citera
2006-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Nu när det har börjat bli lite kallare har min bil börjat imma igen väldigt mycket, främst på morgonen innan man sätter sig och kör e den ofta helt igenimmad, vad beror detta på och framförallt vad kan man göra åt saken?
Har sett att detta endast förekommer på vissa bilar, så visst måste det bero på något fel?

Har du ingen fläkt i bilen?

Ja, alltså fläktsystem.
Citera
2006-10-23, 19:45
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Har du ingen fläkt i bilen?
självklart har jag de, problemet är ju de att som jag skrev är det främst på morgonen då den brukar vara helt igenimmad då får jag vänta ett par min innan jag kan dra iväg, just för att jag måste dra igång fläkten ett tag först.
Citera
2006-10-23, 19:47
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:

Du kanske har en läcka i värmesystemet så den tar in glykol. Glykoldimma brukar vara hyfsat svårt att bli av med...
Citera
2006-10-23, 19:47
Medlem
bozze4evigts avatar
Nu vet jag inte om detta fungerar men dykare brukar ju alltid spotta i cyklopet för att förhindra imma, detta är ju tämligen ofräscht och kan tyckas va jobbigt att spotta på vindrutan

Men tandkräm ska tydligen funka lika bra, frågan är om det gör det på bilarna? Har inte provat faktiskt..
Citera
2006-10-23, 19:49
Medlem
core_s avatar
En reguljär imduk borde väl klara biffen?
Citera
2006-10-23, 19:50
Medlem
Citat:
självklart har jag de, problemet är ju de att som jag skrev är det främst på morgonen då den brukar vara helt igenimmad då får jag vänta ett par min innan jag kan dra iväg, just för att jag måste dra igång fläkten ett tag först.

Kliv upp ett par minuter tidigare då, så är väl problemet med 2 minuter löst?
I övrigt vet jag inga andra sätt att trotsa naturlagarna på. För du har ju ingen tillgång till varmgarage?
Citera
2006-10-23, 19:54
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Du kanske har en läcka i värmesystemet så den tar in glykol. Glykoldimma brukar vara hyfsat svårt att bli av med...
nu börjar de likna nåt, har du en sjysst lösning även om den är svår ?

Citat:
Ursprungligen postat av core_
En reguljär imduk borde väl klara biffen?
ska absolut testa.

Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Kliv upp ett par minuter tidigare då, så är väl problemet med 2 minuter löst?
bra där, arbetslös eller morgonpigg ?
de där två min extra är extremt jobbiga, när man sätter sig yrvaken och vet knappt vad man heter, man fryser som fan och vill inget hellre än att försvinna därifrån.
Citera
2006-10-23, 19:57
Medlem
Offices avatar
Har du en bil med många rosthål? Det hade jag, golvet på mitt ex såg ut som en schweizerost och i den bilen kunde det ta ett par mil innan imman var helt borta från vindrutan. Jag blev inte speciellt överraskad när jag fann en vattenpöl i golvet på passagerarsidan.
Citera
2006-10-23, 20:00
Medlem
Har du kollat att luftsystemet inte är tilltäppt av en massa gamla löv?
Citera
2006-10-23, 20:00
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Har du en bil med många rosthål? Det hade jag, golvet på mitt ex såg ut som en schweizerost och i den bilen kunde det ta ett par mil innan imman var helt borta från vindrutan. Jag blev inte speciellt överraskad när jag fann en vattenpöl i golvet på passagerarsidan.
hehe i min förra bil hade jag de, ett hål i golvet kanske 5cm i diameter, upplevde dock inte dessa problem med den, och jo lite rost finns men de är absolut inte mycket.
Citera
2006-10-23, 20:02
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Har du kollat att luftsystemet inte är tilltäppt av en massa gamla löv?
jävlar vad jag för respons på denna frågan, kan det vara de har vi nog löst problemet, bilen ifråga är en bmw5 serie och jag har aldrig varit med om någon annan bil som får så mycket löv i luftsystemet som den, ska genast ta och undersöka saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in