Citat:
Ursprungligen postat av rogerlanzac
Vad består allting av? Vad består vi av? Är vårat universum egentligen bara en liten molekyl i en gubbes nagel som i sin tur lever i ett annat universum som i sin tur bara är en liten liten molekyl i pälsen på en katt, osv.? Eller vad tror ni?

Ja, det är väl ungefär vad jag tror.
Atomer bygger molekyler, som bygger...
Samma sak gäller i motsatt riktning:
Molekyler består av atomer, som består av neutroner, protoner och elektroner, som...
Vet inte vilken syn trådskaparen har i saken, men jag tvivlar på att det rör sej om direkta upprepningar, tror i alla fall inte att de i så fall återfinnes på olika 'plan' på det sätt som föreslagits. Om upprepningar förekommer finnes troligen dessa på samma 'plan'. Som parallella världar, i stort sett likadana.
Det kan t ex vara två atomer av samma slag, som är byggda av partiklar av samma slag, som är byggda av...
Väldigt små beståndsdelar av de två atomerna kan alltså vara nästan likadana, trots att de bygger på två skilda atomer, som inte behöver sitta i samma (eller ens en likadan)molekyl.
(Är medveten om att skildringen av min syn på saken är lite luddig, men om ni har liknande sätt att se på det förstår ni säkert vad jag menar...)
Edit: Liten miss...