Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-12, 02:24
  #301
Medlem
Enormt kvalvarv av Márquez och något av det svettigaste jag sett, cykeln går sönder på målrakan med bara minuter kvar av kvalet, han ställer cykeln och hoppar över depåmuren och springer tillbaka till sin depå där man står redo med reservcykeln. Fort iväg och hinner precis starta sitt kvalvarv innan tiden är ute, och vilket varv det blev, det gick verkligen på gränsen flera gånger med sladd, kast och cykeln uppe på ett hjul flera gånger men varvet gav pole.
Citera
2015-04-12, 10:58
  #302
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arial
Enormt kvalvarv av Márquez och något av det svettigaste jag sett, cykeln går sönder på målrakan med bara minuter kvar av kvalet, han ställer cykeln och hoppar över depåmuren och springer tillbaka till sin depå där man står redo med reservcykeln. Fort iväg och hinner precis starta sitt kvalvarv innan tiden är ute, och vilket varv det blev, det gick verkligen på gränsen flera gånger med sladd, kast och cykeln uppe på ett hjul flera gånger men varvet gav pole.

Marquez är på en annan nivå än någon annan i fältet. Frågan är om en Rossi i sin prime hade matchat Marquez?
Citera
2015-04-13, 23:20
  #303
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Marquez är på en annan nivå än någon annan i fältet. Frågan är om en Rossi i sin prime hade matchat Marquez?

Helt makalöst sista kvalvarv i lördags. Blir inte lätt att slå honom denna säsong heller.
Citera
2015-04-13, 23:33
  #304
Medlem
knullklassons avatar
Jäkligt skoj att de båda Suzuki-förarna tog sig in på topp-10. Läste att hojarna hade lite barnsjukdomar, men förhoppningsvis har mekanikerna löst problemet någorlunda till helgen.
Citera
2015-04-20, 21:21
  #305
Medlem
B-Dawks avatar
Vilket jäkla race Rossi gör igår! Ikappkörningen av Marquez är ju fenomenal men tråkigt att det slutar som det gör för Marquez. Hade varit kul att se om han hade haft något överhuvudtaget att sätta till med.
Citera
2015-04-21, 08:17
  #306
Medlem
BootyLuvs avatar
Satt som på nålar sista varven där, vilken uppkörning! Trist att det slutade som det gjorde, även om det kanske inte var någon gigantisk överraskning för min del - något jag verkligen gillar med Marquez är hans "Do or Die" attityd och den blev väldigt tydlig när han försökte komma tillbaka på Rossi på direkten. Nu gick det som det gick. Hoppas nu bara att ingen inbillar sig att Marquez är en slagen man bara för att han råkar vara 30 poäng efter.

Ikonen Rossi tillbaka i toppform och i mästerskapsledning, med fenomenet Marquez jagandes bakifrån. Starka livstecken från framförallt Ducati men även comebackbarnet Suzuki. Kan det bli bättre? Calling it right now; 2015 kommer bli - och är redan på god väg IMHO - en av de bästa säsongerna i MotoGP, någonsin
Citera
2015-05-01, 19:57
  #307
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Marquez är på en annan nivå än någon annan i fältet. Frågan är om en Rossi i sin prime hade matchat Marquez?
Rossi är prime när ever han startar och nu har han äntligen en cykel som fungerar och det kommer att bli en ruggigt spännande säsong.

Jag tror det kommer att fortsätta som det börjat, Rossi kvalar 6-8 men när det blir race så kommer det där extra fram som ingen annan har.
Citera
2015-05-09, 00:39
  #308
Medlem
H.Vetinaris avatar
Jag tror faktiskt Lorenzo kan bli riktigt farlig den här säsongen, senast i Jerez var han helt överlägsen. Tror det kommer stå mellan Lorenzo, Marquez och Rossi, med en liten reservation att en ducatiåkare blandar sig i striden om tredje plats, och då förmodligen Dovizioso.

Själv hoppas jag självklart på att Rossi vinner! Var faktiskt på plats i Malaysia 2009 när han säkrade sitt senaste guld
Citera
2015-05-09, 00:44
  #309
Medlem
H.Vetinaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jäkligt skoj att de båda Suzuki-förarna tog sig in på topp-10. Läste att hojarna hade lite barnsjukdomar, men förhoppningsvis har mekanikerna löst problemet någorlunda till helgen.

Suzukihojjarna verkar vara helt sjukt bra under inbromsning och i kurvorna, nästan överlägsna. Ifall dom lyckas få lite mer pulver ur motorn kommer dom bli livsfarliga! Kul tycker jag, alltid roligt med fler stall i toppen.
Citera
2015-05-16, 13:01
  #310
Medlem
Bokmasks avatar
Hehe

http://oi57.tinypic.com/29mvdqp.jpg


Är ni taggade inför MotoGP kvalet idag? Har ej sett några träningspass.

Hur såg det ut?
Citera
2015-05-31, 14:16
  #311
Medlem
welcometorealitys avatar
Valentino Rossi kom igen, legenden
Citera
2015-05-31, 15:58
  #312
Medlem
Vilket jävla race.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback