• 1
  • 2
2006-10-14, 18:01
Medlem
Gjorde en lite mindra smart grej idag när jag skulle laga mat skulle göra en gryta och började skära habanero, sen lite andra saker, sen smart som jag är kliar jag mig i ÖGAT, fyfan vad det gjorde ont, kändes som ögat skulle brinna upp, sprang till badrummet och sköjlde hur länge som hellst, gjorde on i en halvtimme typ men maten blev skitgod iaf ..

har ni gjort nåt dumt i köket som gjorde ont?
Citera
2006-10-14, 18:12
Bannlyst
Samma som du, åtskiliga gånger

Har även råkat få fyr på en olje fylld panna, när jag skulle fritera en grej. Innan "hemfritösen" blev var mans ägodel. Resulterade i några rejäla brännblåsor (brännbölder är kanske mer passande) och ett sjukhusbesök
Dock helt återställd

Skärsår, peppar inhalationer och vardagliga brännmärkningar förekomer ju oxå.
Citera
2006-10-14, 18:21
Medlem
mws avatar
Marinerade biffar i habanero sås och grilla dom i grillpannan, va typ som att hacka lök men 200x värre för ögonen plus att jag fick svårt att andas. Bara att ställa av pannan och gå ut ur köket, gick in igen efter typ 10 min och det va fan fortfarande kvar i lufen.
Och det va bara ett kryddmått sås(såndär Ultimate Hotsauce eller vad den hette) utspätt i olja.
Citera
2006-10-14, 18:33
Medlem
Seamus Costellos avatar
Fritera grejer i olivolja med bar överkropp... Gör om det hela tiden!
Citera
2006-10-14, 18:36
Medlem
tjaboooos avatar
de värsta va nog för ett par år sen som jag stekte lite ägg och har mycke peppar på och gick in i badrummet och kliade näsan, sen tvättade jag näsan invändigt väldigt noga för det fanns vitpeppar på fingret.
ingen höjdare.

läste i en annan tråd att det ska tydligen va en höjdare att steka bacon naken, brännskador på kuken
Citera
2006-10-14, 18:39
Höll på att skära av tummen när jag hackade lök en gång, fyfan va de sprutade blod! Halva tummen hängde ner och jag fick liksom tejpa upp den. Är som tur väl återställd med ett litet ärr bara.
Citera
2006-10-14, 21:08
Medlem
mongrels avatar
Jag skulle en gång för något år sedan göra popcorn i kastrull. Råkade glömma kastrullen på spisen lite för länge, och när jag kom på mitt misstag hade oljan börjat brinna. Det var då mitt hjärnsläpp infann sig på allvar. På något vis lyckades jag glömma all min kunskap om het olja, och försökte släcka elden med, just det, VATTEN. Det for upp en eldpelare på kanske två meter (lyckligtvis var det högt i tak, över 3 meter) och oljan stänkte utav bara helvete. Lyckligtvis klarade jag mig undan med några saftiga brännsår på händer och armar, vilket jag inte ens märkte till en början på grund av att adrenalinet pumpade så hårt. Pinsamt, smärtsamt och rätt kul såhär i efterhand.

För övrigt berättade min kusin att han efter att ha hackat piri piri gått in på toaletten för att pissa. Piri piri på kuken är inte kalas var läxan han fick lära sig.
Citera
2006-10-14, 21:27
Medlem
stRs avatar
Har jag berättat om polaren som stod och hackade färsk piripiri och sen gick och pissade?
Citera
2006-10-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Har jag berättat om polaren som stod och hackade färsk piripiri och sen gick och pissade?
Har jag berättat om min polare som hackade piripiri och sedan gick för att stoppa in en tampong?

För egen del har jag kommit undan med endast vitlökssprut i ögat.
Citera
2006-10-14, 22:01
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarloVonSexron
Har jag berättat om min polare som hackade piripiri och sedan gick för att stoppa in en tampong?

För egen del har jag kommit undan med endast vitlökssprut i ögat.

Haha fy jävlar!
Han hade iaf stått där och jollat med pitten helt plötsligt började han gallskrika.. :P
Citera
2006-10-14, 22:05
Medlem
Tacoritzs avatar
Visserligen inte i köket men en kompis gick och pissade med händerna nerkletade med hydralolja. Det sved nog en hel del
En annan sak jag brukar göra är att bjuda på en chilipeppar som jag har hemma. Den smakar ingenting men det är otroligt starkt och känns ett bra tag i munnen.
Citera
2006-10-14, 22:48
Medlem
Skints avatar
Idag lyckades jag (ännu en gång) bränna mig på grillslingan i ugnen. Skulle ta ut en potatisgratäng men lyckas att slinta med grytlapparna så att jag tar i formen utan skydd. Aj säger jag och instingtivt rycker till med handen. Jajjamensan, rakt upp i grillslingan. Mycket mera aj!

Har för mig att Bråkmakarn har startat en tråd om detta... letar. Aha hittade:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=200308
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här