Citat:
Ursprungligen postat av NickeHorror
tveksamt då de finns "svaga människor" som behöver folk som säer å dem vad dem ska göra....
Jaha, och om du är en svag människa som behöver mig för att säga till dig att du måste göra som jag säger, är du nöjd då? Varför skrev jag ett frågetecken där ferresten, jag menar ju: TIG OCH LYD! Eller det var ju snarast du själv som menade att du måste tiga och lyda under mina diktat. Tack för förtroendet förresten, din värdelösa untermensch!
Citat:
dessutom skulle ingenting bli gjort utan någon diciplin
Och "disciplin" (byt gärna ut mot begrepp som poltik eller ledning om ni vill) kommer från var? Stjärnhimlen? Eller från människor? Kanske från slavar? Eller från fria människor? Så om ledarna, slavägarna, är fria, varför inte låta alla människor vara fria, även de som du anser behöva mig som sin personlige förmyndare i stort och smått?
Tron på politik är en naiv tro på att alla människor är goda och intelligenta. Närmare bestämt att politikern, alltså den som äger alla människor som sina slavar, är god. men tvärtom så flockas de onda psykopaterna till politiken, ja bara de ondaste kan överleva den politiska urvalsmekanismen och bli de mäktigaste politikerna. Politik är med nödvändighet alltid koncentrerad ondska!
Den rätta vägen är att låta alla vara fria och göra sina val. Det är närmast ekologiskt, att låta alla balansera mot varandra. Tvång bör bara användas mot tvång, aldrig annars.