• 1
  • 2
2006-10-14, 09:58
Bannlyst
Tjenare!

Sitter pa ett sjukhus i tyskland och har inte kunnat sova pa tva nätter nu och da blir man tydligen ganska produktiv för i natt kom jag upp med det här; (Det har säkerts sagts 1000ggr förr fast pa andra vis och sprak men det här är ända min version)

It'd hit me that the two words World and People both sounds equally unsound.

The Man is a beast and needless to say, we've been so for quite some time.

What amazes me is that we the last couple of generations manage to evolve many a hundred times from living as humble farmers whom believed the earth was flat to people who communicate all across the world with nano-speed and build spacecrafts etc...

This is a big Mysteri!

And as sure as I am a man, I am so also that the wicked man will show up in time to steal the show, with all it's glory. For if the Mysteri is solved before I die, I am sure we will use it to destroy ourselves and our home.

That is our destiny.

Har vi gatt för langt med världen eller har den tagit med oss medans vi hjälplöst statt och sett pa? Skulle vi kunna förändra världen till det bättre, för teoretiskt skulle faktiskt alla kunna leva mer elller mindre som i ett paradis!?

well, word is free!
Citera
2006-10-14, 11:30
Medlem
kanske dags att inse att hela världen inte kretsar kring människan .
det är vad vi gjort det till , och värre kommer det att bli .
hur definerar du ett paradis ?
det är försent för att rätta till alla fel vi gjort igenom historiens gång
i och med att människan och hela utvecklingen fortsätter , vilket vi ej kan stoppa , däremot kanske vi borde tänka över konsekvenserna
med allt gott, kommer ont
nej vi kan inte leva i ett paradis
eftersom vi inte änns vet vad ett paradis är
där allt är frid och fröjd ?
nej , livet är orättvist ,världen förstörs . jaha någon som vet när domedagen hade tänkt och infinna sej ?
Citera
2006-10-14, 21:22
Medlem
NickeHorrors avatar
Människan har förstört den här planeten. Jag tror att det är för sent att göra något åt det. Jag skäms över att tillhöra den art som hänsynslöst fördärvat denna unika skapelse kallad Jorden.
Å de känns hemskt att höra från andra människor att i kan ju alltid flytta till Mars.
Vad tog moralen vägen? Nej, vi har själva förstört planeten och nu måste vi dö med den!
Citera
2006-10-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeHorror
Människan har förstört den här planeten. Jag tror att det är för sent att göra något åt det. Jag skäms över att tillhöra den art som hänsynslöst fördärvat denna unika skapelse kallad Jorden.
Å de känns hemskt att höra från andra människor att i kan ju alltid flytta till Mars.
Vad tog moralen vägen? Nej, vi har själva förstört planeten och nu måste vi dö med den!

Moral?? Vad e det för snack! I ett intergalaktiskt stjärnvapen krig i framtiden, ska vårat enorma imperium gå under för att vår Capital Jorden sprängdes i 1000 bitar av Zerger?

Apropå annat, jo Israel blir nog bombat en dag om de ska bo så koncentrerat och då kommer tyvärr varenda statschef i världen trycka sina röda knappar Tycker inte det är något problem att bo på Mars, jag tror inte jorden är ett spöke som förföljer oss och hauntar våra nya galaxer vi koloniserar Ibland får man bita i det sura äpplet Synd bara att vi inte är där än med marskolonier.
Citera
2006-10-16, 19:40
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogg
Moral?? Vad e det för snack! I ett intergalaktiskt stjärnvapen krig i framtiden, ska vårat enorma imperium gå under för att vår Capital Jorden sprängdes i 1000 bitar av Zerger?

Apropå annat, jo Israel blir nog bombat en dag om de ska bo så koncentrerat och då kommer tyvärr varenda statschef i världen trycka sina röda knappar Tycker inte det är något problem att bo på Mars, jag tror inte jorden är ett spöke som förföljer oss och hauntar våra nya galaxer vi koloniserar Ibland får man bita i det sura äpplet Synd bara att vi inte är där än med marskolonier.

å till djuren säger vi:
- haha sucker nu drar vi. Nu får ni ta hand om den här dömda planeten?

nja, känns lite för magstarkt för min del..
Citera
2006-10-18, 04:47
Medlem
Det ar val dags for en ny istid snart eller? Vad ska man gora om en sadan infaller? Fast iofs, det gar val inte pa en dag som i Day after Tomorrow. Jag tror det vore bra for var ras att fa en jakla katastrof pa oss. Vi anpassar oss till nya miljoer och ett naturligt urval kommer att ske som ocksa kommer snabba pa evolutionen av manniskan. Jag tror inte det finns nan katastrof som var ras inte skulle kunna klara av (forutom en forintelse av jorden).
Citera
2006-10-18, 20:56
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
[Skulle vi kunna förändra världen till det bättre, för teoretiskt skulle faktiskt alla kunna leva mer elller mindre som i ett paradis!?
Jo, och receptet för det är entydigt att låta människorna leva i frihet från tvång, att låta valfriheten råda istället för diktaten.
Citera
2006-10-18, 22:29
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Jo, och receptet för det är entydigt att låta människorna leva i frihet från tvång, att låta valfriheten råda istället för diktaten.

tveksamt då de finns "svaga människor" som behöver folk som säer å dem vad dem ska göra....
dessutom skulle ingenting bli gjort utan någon diciplin...utvecklingen skulle stanna...

du får allt säga till om jag missuppfatta dig, jag får den känslan.
Citera
2006-10-19, 03:43
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeHorror
tveksamt då de finns "svaga människor" som behöver folk som säer å dem vad dem ska göra....
Jaha, och om du är en svag människa som behöver mig för att säga till dig att du måste göra som jag säger, är du nöjd då? Varför skrev jag ett frågetecken där ferresten, jag menar ju: TIG OCH LYD! Eller det var ju snarast du själv som menade att du måste tiga och lyda under mina diktat. Tack för förtroendet förresten, din värdelösa untermensch!
Citat:
dessutom skulle ingenting bli gjort utan någon diciplin
Och "disciplin" (byt gärna ut mot begrepp som poltik eller ledning om ni vill) kommer från var? Stjärnhimlen? Eller från människor? Kanske från slavar? Eller från fria människor? Så om ledarna, slavägarna, är fria, varför inte låta alla människor vara fria, även de som du anser behöva mig som sin personlige förmyndare i stort och smått?

Tron på politik är en naiv tro på att alla människor är goda och intelligenta. Närmare bestämt att politikern, alltså den som äger alla människor som sina slavar, är god. men tvärtom så flockas de onda psykopaterna till politiken, ja bara de ondaste kan överleva den politiska urvalsmekanismen och bli de mäktigaste politikerna. Politik är med nödvändighet alltid koncentrerad ondska!

Den rätta vägen är att låta alla vara fria och göra sina val. Det är närmast ekologiskt, att låta alla balansera mot varandra. Tvång bör bara användas mot tvång, aldrig annars.
Citera
2006-10-19, 15:35
Medlem
chans avatar
Hmm varför skulle vi människor vara så hemska? Visst vi dödar å har oss men det gör dom flesta djur (små söta kaniner inräknat). Det som talar för oss är ju att de flesta av oss faktiskt har medkänsla och annat sånt.

Och Varför skulle det vara för sent? för vad? vad har vi fukkat upp? inget säger ja. Lite miljöförstöring får man fan tåla om vi ska ta människan till nästa nivå.

Att alla skulle kunna leva som i paradiset är rent skitsnack, vi är helt enkelt inte där än. Låt oss festa på den här planeten i något århundrade till å sen säga sayonara å tack för fisken.

Djuren kan vi helt nog skita i, dom är ju underlägsna oss (inte?) och å länge dom inte plågas för mycket så kan dom ta å dö. Människan är den främsta arten här på jorden och därför ska vi ha förtur.
Citera
2006-10-19, 19:30
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Och "disciplin" (byt gärna ut mot begrepp som poltik eller ledning om ni vill)

as u wish...människor behöver en ledare att tro på och att lita på. Ibland måste de finnas någon som man pusha människor.
Om alla gjorde som de själva ville skulle inga ungdomar gå till skolan. Men eftersom man har en förräldrer som skriker på en på morgonen så går man dit å lär sig något som man man har nytta av.

Citat:
Tron på politik är en naiv tro på att alla människor är goda och intelligenta.

Någon måste säga till dig att börja göra kläder istället för skor som alla andra gör. Annars e vi snart utan kläder...om alla var fria å göra som dem vill skulle all utveckling upphöra...

Citat:
Närmare bestämt att politikern, alltså den som äger alla människor som sina slavar, är god.

alltså den som ser till att något blir gjort över huvud taget

Citat:
men tvärtom så flockas de onda psykopaterna till politiken, ja bara de ondaste kan överleva den politiska urvalsmekanismen och bli de mäktigaste politikerna. Politik är med nödvändighet alltid koncentrerad ondska!

Dem som tar sig fram i politiken e dem som vågar ta ansvar för att något blir gjort.Att vi får våran mat å våra kläder. Tyvärr också dem som njuter av att ha makt (onekligen)...

Citat:
Tvång bör bara användas mot tvång, aldrig annars.

tvång bör användas mot slöfockar som bara slappar i TV-soffan
Citera
2006-10-19, 22:57
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chan
Hmm varför skulle vi människor vara så hemska? Visst vi dödar å har oss men det gör dom flesta djur (små söta kaniner inräknat). Det som talar för oss är ju att de flesta av oss faktiskt har medkänsla och annat sånt.

alla djur dödar varandra, men ingen dödar oss! obalans

Citat:
Och Varför skulle det vara för sent? för vad? vad har vi fukkat upp?

ummm.,.,.hört talas om växthuseffekten?

Citat:
Lite miljöförstöring får man fan tåla om vi ska ta människan till nästa nivå.

lite mer balans i naturen (människoätare överlägsna oss) får man väl också tåla för att vi ska klara av bo kvar här..

Citat:
Låt oss festa på den här planeten i något århundrade till å sen säga sayonara å tack för fisken.

"tack för fisken"....bokstavligt talat

Citat:
Djuren kan vi helt nog skita i, dom är ju underlägsna oss (inte?) och å länge dom inte plågas för mycket så kan dom ta å dö. Människan är den främsta arten här på jorden och därför ska vi ha förtur.

menar du allvar??
jag tycker att en svart kille på jobbet e lite störande å jag e ju överlägsen honom så han kan ju gå å dö...jag har ju förtur...
- resonemang för va 100 år sedan

som avslutning vill jag citera LaVey:
- Människan e som vilket annat djur som helst, ibland bättre men ofta värre än dem på alla fyra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in