• 1
  • 2
2006-10-19, 22:59
Medlem
NickeHorrors avatar
måst sluta peta på varrenda liten bit i era inlägg
Citera
2006-10-19, 23:59
Medlem
chans avatar
Ehem...'

NIke: Vill bara klargöra lite saker. Klagar du verkligen på att ingen försöker döda dig hela tiden?

Växthuseffekten finns, dock är den inte som många vill tro orsakad av människorna. Vart vill du komma med dina argument? Jag blir också lite stött av det näst sista du skriver. I svenskan gör vi en skillnad mellan Ras och hudfärg, eller? Vart exakt tycker du jag är rasistisk?
Människan är ett djur, ja. Men vi har ett överlägsnet intellekt och medvetande, det är väl mer eller mindre fakta.
Citera
2006-10-20, 05:26
Medlem
Om folk slutade hyckla och börjar våga erkänna att vi som art är parasiter så skulle vi alla äntligen kunna arbeta för vår exploatering av universumet
Citera
2006-10-20, 16:10
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
NIke: Vill bara klargöra lite saker. Klagar du verkligen på att ingen försöker döda dig hela tiden?

i de stora hela e det som e bäst...

Citat:
Växthuseffekten finns, dock är den inte som många vill tro orsakad av människorna.

fossila brännslen!!....detta e därmot en fråga för ett annat forum om man tror på teorin eller inte..

Citat:
Vart exakt tycker du jag är rasistisk?

Jag drog en liknelse...hur vi tänkte om folk med annan hudfärg förr i tiden å hur du tittar på andra djur (som också bidrar till att vi ska kunna leva här)

Citat:
Människan är ett djur, ja. Men vi har ett överlägsnet intellekt och medvetande, det är väl mer eller mindre fakta.

å vi använder det till att förstöra
Citera
2006-10-20, 22:40
Medlem
chans avatar
Men vi använder väl det till mer än att förstöra? Själv anser jag jag att det vi skapar mer än väl väger upp för den skadan vi åsamkar...
Å det där med rasist liknelsen... Aja mina vänner råder mig att lägga ner å skita i det här å det är väl det ja får göra.
Tjenamosh
Citera
2006-10-21, 14:25
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chan
Men vi använder väl det till mer än att förstöra? Själv anser jag jag att det vi skapar mer än väl väger upp för den skadan vi åsamkar...

vi har utvecklat ting som e bra för oss själv å inte för ting som e bra för världen i stort..(finns säkert något undantag)..

jag tycker då inte att det e helt okey för oss att sabba för alla bara för att vi ska få de bättre....lite ego-trippat
Citera
2006-10-25, 02:58
Medlem
Llanowars avatar
Jordens undergång är redan bestämd (inte tidsbestämd dock) sedan dess start.. Eller inte undergången kanske men det gradvisa nedbrytandet och återskapandet.. Som så många gånger förut..

det enda människan idag har gjort är att skynda på processen.. Jävligt osolidariskt med djuren förvisso men när det kommer till mänskligheten får vi nog ta och skylla oss själva..

Dock är det nog inte försent att bromsa upp det hela lite. .

Sedan är jag av den fast tron att människan inte har brutit sig ut från naturen i övrigt..
Vi har utvecklats i enlighet med evolutionen och kan därför endast lastas för vår dumhet och inget annat.. Vi gavs förutsättningar att skapa miljöförstöring och krig.. Människan har inte hämtat hit material från andra planeter för att bygga atombomber och bilar.. Det har funnits förutsättningar tidigare bara att vi nu har lyckats ta tillvara på dem..

Anledningen till att vi har agerat som vi har gjort är för att vi drivs av lättjan.. Mycket likt alla andra levande varelser på denna jord.. Om en räv hade motsatta tummar och kompetens nog för att bygga en säng, en bil, en tv, en kaffebryggare skulle den utan tvekan göra det..

Se det såhär; Visst vi har fuckat vår fortsatta existens men det kanske kan komma till lärdom för efterkommande livsformer som har samma kunskapsgrund som vi har nu..

För visst faan kommer det komma nya livsformer efter vi utplånat oss själva!!

Och jag kan nog lova er att det kommer finnas en livsform som ställer sig över de andra pga bättre förutsättningar att nyttja jordens resurser..

Hoppas bara de inte är lika slöa som vi är!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in