• 1
  • 2
2006-10-14, 01:20
Halloj!

Nu när vinterhalvåret kommer ska jag strukturera om mitt liv lite. Jag tänkte leva som en robot och bara jobba, träna och vila med stort fokus på just träningen. Men på helgen kan det vara soft att verkligen slappna av med någon stimulant och jag har en polare som har ganska obegränsad tillgång av syntetiskt morfin som vi till en filmkväll ett par gånger i månaden. Jag har alltså valt att inte vara ute och festa och supa utan istället vila och softa på helgerna, ibland med tramadol.

Jag vet att det är lätt att bli beroende av det, men eftersom jag bara tänker ta det ungefär en kväll varannan helg så undrar jag om det kommer påverka mig till någon större grad? Jag är som sagt väldigt mån om att träningen inte ska bli drabbat. Hur påverkas kroppen rent fysiskt av tramadol? Finns det risk för beroende vid den typen av bruk jag beskriver? Finns det risk att bruket kommer påverka min träning? Jag tränar thaiboxning kan jag tillägga, alltså är konditionen och piggheten mycket viktig. Berätta gärna så mycket som möjligt om tramadol och dess effekter fysiskt och psykiskt.
Citera
2006-10-14, 01:47
Bannlyst
1. Inget fysisk beroende inträffar vid bruk en gång var fjortonde dag.
psykiskt beroende kan dock inträffa, specielt om du i din övriga vardag lider brist på stimuli (vilket din robotkarriär antagligen leder till)

2. Som jag ser det så är väl möjliga biefekter med negativ inverkan på din träning:

A) illamående (när man är ny på det)

B) viss trötthet

c) tarmrörelserna minskar något, så om du hade tänkt skyffla in mat 24/7
så kan det vara viss negativ effekt.

D) eventuella sömnproblem (när man är ny på det) (enligt somliga)

E) vid fysisk aktivitet kan hjärt påverkan och lågt blodtryck uppstå

3. Korrekt plats för denna tråd är i opiat forumet. Där finns för övrigt en klistrad tråd om just Tramadol.

4. FASS är din vänn
Citera
2006-10-14, 01:57
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
1. Inget fysisk beroende inträffar vid bruk en gång var fjortonde dag.
psykiskt beroende kan dock inträffa, specielt om du i din övriga vardag lider brist på stimuli (vilket din robotkarriär antagligen leder till)

2. Som jag ser det så är väl möjliga biefekter med negativ inverkan på din träning:

A) illamående (när man är ny på det)

B) viss trötthet

c) tarmrörelserna minskar något, så om du hade tänkt skyffla in mat 24/7
så kan det vara viss negativ effekt.

D) eventuella sömnproblem (när man är ny på det)

3. Korrekt plats för denna tråd är i opiat forumet. Där finns för övrigt en klistrad tråd om just Tramadol.

4. FASS är din vänn

Tack för svaret. Anledningen att jag postade en egen tråd om ämnet beror på att jag anser min situation vara ganska unik eftersom jag bara ska bruka det var fjortonde dag.

Angående risken för beroende kan jag tillägga att jag hittils av mina erfarenheter fått bekräftat att jag inte kan bli beroende av någon drog (förutom snus, men det vill jag vara beroende av). Men man ska aldrig säga aldrig, jag har stor respekt för droger och när jag tar droger gör jag det kontrollerat och får ingen som helst lust att ta igen förrän jag tycker att tiden är den rätta. Jag kan även tillägga att jag får stimulans i livet trots robotkarriären eftersom jag älskar att träna och är som person ganska positiv, har svårt att bli bitter tex. Är det någon skillnad? Jag vill absolut inte bli beroende på något sätt dock vill jag kunna unna mig en riktigt njutsam kväll en gång varannan vecka. Efter min beskrivning, tror ni att detta kommer kunna göra så att jag kommer vilja ta dom här kvällarna allt oftare? Känner jag mig själv rätt så blir jag som sagt inte beroende, och då har jag ändå testat droger oregelbunden och med långa mellanrum rätt länge. Men jag vet ju som sagt inte så mycket om just syntetiskt morfin, utan bara vad man har hört att det är lätt att bli torsk på, och det vägrar jag bli. Så, lägga ner iden eller köra på?

Förresten, hur lång tid efter intaget varar dessa biverkningar du beskriver? Om vi säger att jag tar på lördagen och har träning på tisdagen och vill vara i bra form, några bieffekter som kan vara så länge?
Citera
2006-10-14, 16:07
Medlem
Beroende

Helt seriöst finns det en möjlighet att du kommer att vilja fuska med detta och ta det lite då och då...

Det var exakt vad som hände med mig, och jag blev beroende som fan.
Citera
2006-10-14, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av ister
Helt seriöst finns det en möjlighet att du kommer att vilja fuska med detta och ta det lite då och då...

Det var exakt vad som hände med mig, och jag blev beroende som fan.

Fick du det utskrivet av läkare så att du hade tillgång till det jämt?
Citera
2006-10-14, 18:32
Medlem
grappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanZombie
Jag tror inte att det spelar så stor roll. Har man inte tillgång till det så fixar man så att man har tillgång till det.
Citera
2006-10-14, 18:51
Medlem
Citat:
Tack för svaret. Anledningen att jag postade en egen tråd om ämnet beror på att jag anser min situation vara ganska unik eftersom jag bara ska bruka det var fjortonde dag.

Finns ingenting unikt med det. De flesta börjar sin missbruksbana så.
Citera
2006-10-14, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av grappen
Jag tror inte att det spelar så stor roll. Har man inte tillgång till det så fixar man så att man har tillgång till det.

Mjae, det är ju väldigt mycket lättare att man tar om man har det liggandes i skåpet hemma. Så jag tror det spelar ganska stor roll.
Citera
2006-10-14, 20:07
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Finns ingenting unikt med det. De flesta börjar sin missbruksbana så.

Det verkar inte finnas mycket optimism. Om det beror på att medicinen är extremt beroendeframkallande eller om ni som svarar har varit i situationer där ni av olika anledningar eller pga personlighet har haft lätt för att bli beroende vet man ju inte heller.

Tror du verkligen att det är jättesvårt för alla att hålla sig till att bara missbruka syntetiskt morfin rejält en kväll var fjortonde dag? Alla har ju olika karaktärer och befinner sig ju i olika livssituationer. Det måste ju vara den avgörande faktorn, inte drogen i sig.
Citera
2006-10-14, 20:17
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Det verkar inte finnas mycket optimism. Om det beror på att medicinen är extremt beroendeframkallande eller om ni som svarar har varit i situationer där ni av olika anledningar eller pga personlighet har haft lätt för att bli beroende vet man ju inte heller.

Tror du verkligen att det är jättesvårt för alla att hålla sig till att bara missbruka syntetiskt morfin rejält en kväll var fjortonde dag? Alla har ju olika karaktärer och befinner sig ju i olika livssituationer. Det måste ju vara den avgörande faktorn, inte drogen i sig.
Tramadol är väl inte syntetiskt morfin.Snarare kodin light eller nåt
Citera
2006-10-14, 20:43
Medlem
grappens avatar
Citat:
Mjae, det är ju väldigt mycket lättare att man tar om man har det liggandes i skåpet hemma. Så jag tror det spelar ganska stor roll.
Det jag menar är, att har du den inte liggande i skåpet, men vill ha mera endå, så skaffar du dig mera på ett eller annat sätt. Förutsatt att du vill ha mer. Att du inte har något i skåpet gör inte på något sätt att dina odds att bli beroende minskar.

Det beror precis på det du säger. Hur du är som person, och hur mkt du gillar drogen. Kan mkt väl vara så att du kan hantera detta. Det har jag inte sagt något om Finns personer som klarar detta, och du kan vara en av dem. Enda sättet att få reda på det är att testa. Ingen här kan veta om du kommer att sluta med en nål i armen eller inte.
Citera
2006-10-14, 21:14
Medlem
Citat:

Sånt fixar man om man väl vill ha det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in