• 1
  • 2
2006-10-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanZombie
Det verkar inte finnas mycket optimism. Om det beror på att medicinen är extremt beroendeframkallande eller om ni som svarar har varit i situationer där ni av olika anledningar eller pga personlighet har haft lätt för att bli beroende vet man ju inte heller.

Tror du verkligen att det är jättesvårt för alla att hålla sig till att bara missbruka syntetiskt morfin rejält en kväll var fjortonde dag? Alla har ju olika karaktärer och befinner sig ju i olika livssituationer. Det måste ju vara den avgörande faktorn, inte drogen i sig.

Personligen tror jag att du löper en jävla risk att bli beroende av det eftersom att du så desperat skriver här och verkar mycket angelägen om att ta dessa piller...

Min egen erfarenhet säger att en gång är ingen gång, men OM du torskar på opiater och senare vill sluta, så kan det bli ett levande helvete att bli av med...
Citera
2006-10-14, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spider Mike
Tramadol är väl inte syntetiskt morfin.Snarare kodin light eller nåt

Precis, tramm är en svag opioid, därför den inte är klassad. Kommer inte inte ens inom skotthåll för morfin. Dock fortfarande beroendeframkallande specielt för någon som inte har någon som helst erfarenhet.

Precis som piccioni sa så är detta ett väldigt vanligt sätt för missbrukare att starta, finns ju inte många som vaknar en dag och säger "tror jag ska bli missbrukare idag". Nä det är just så här det startar.

OT. finns det inga mod's här? Denna tråd borde inte ligga här.
Citera
2006-10-14, 22:07
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ister
Helt seriöst finns det en möjlighet att du kommer att vilja fuska med detta och ta det lite då och då...

Det var exakt vad som hände med mig, och jag blev beroende som fan.

Samma här..1ggr/vecka blev ganska snabbt 2-3ggr/vecka tills varje dag..
Citera
2006-10-14, 22:55
Medlem
Deleriums avatar
Grejen är den här va, olika människor har olika diciplin och klarar av bruk olika bra eller dåligt. Själv har jag tagit sub eller någon annan opiat varje helg i ett och ett halvt år. Klarar vardagen, tränar fyra gånger i veckan och sitter på chefsposition.

Däremot! så blir det väldigt fort en vana, ett slags psykiskt beroende om man så vill. Fredagen och även lördagen för min del är helt förenat med opiatrus. Helgerna har blivit mer eller mindre dimmiga och sömniga. Jävligt skönt efter en hård vecka, däremot så påverkar det negativt ens sociala liv om man bara umgås med andra drogande vänner. Helg ut, helg in.
Men men, har blandade känslor inför opiaterna, även om jag hyser stor kärlek och väldigt mycket respekt till dem. Skall försöka begränsa mitt bruka något, men det är som tidigare nämnts svårt att förändra vanor.

I andra perioder av mitt liv så har detta psykiska beroende varit av annat slag, t.ex. alkohol och andra droger. Pluspoängen för att välja just opiater är ju självfallet att utöver det härliga ruset så är det inte "giftigt" för kroppen, på samma sätt som många andra droger.
Nackdelen är ju givetvis att beroendepotentialen är av den störra graden. Tycker personligen att man uppskattar ruset mer med tiden, till skillnad från andra droger. Däremot har jag väldigt svårt för att bli påverkad av just tramadol.
Citera
2006-10-15, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av ister
Personligen tror jag att du löper en jävla risk att bli beroende av det eftersom att du så desperat skriver här och verkar mycket angelägen om att ta dessa piller...

Mja här har du faktiskt fel. Anledningen att jag postade från början var att få reda på medicinen påverkar kroppen fysiskt med tanke på min träning. Sen kom vi in på det här med beroende. Jag har bara kört en tramadolkväll hittils och jag kan inte säga att jag är mycket angelägen om att ta pillrerna. Däremot är jag väldigt angelägen om att softa ner mig ordentligt och bara vila en kväll på helgerna, gärna med något berusningsmedel.

Fö. är jag en sån som kan röka gräs varje dag i en vecka, för att sedan inte röka på ett halvår för att jag inte känner för det. Jag skulle kunna säga att jag har svårt för att bli bereonde dels eftersom jag inte fastnar för kickar på det sättet att ett beroende utvecklas. Jag kan tycka att något är hur soft/ballt som helst och göra det någon gång eller ibland en lite längre tid så länge jag känner för det (som med gräset tex), men efter en stund känner jag att det räcker och då lägger jag ner. Så har jag alltid varit så jag känner mig själv bra på den punkten. Däremot vet jag ju inte så mycket mer om opiater/opioder än att det sägs vara väldigt beroendeframkallande. Men alla gånger min kompis har bjudit mig på sina piller har det varit med väldigt ojämna mellanrum och jag har aldrig kontaktat honom i syfte att berusa mig på hans köksapotek om man säger så. Så jag är rätt säker på att jag kan hantera tramadolruset var fjortonde dag också. Jag kan även tillägga att jag inte har som plan att skriva in "Tramadolkväll" i almanackan varannan helg utan var fjortonde dag var mest som på ett ungefär. Ibland blir det kanske det, ibland kommer det säkert gå tre veckor eller en månad och någon gång kanske två helger efter varandra. Syftet med tråden när jag startade den var som sagt att försöka ta reda på hur det påverkar mig fysiskt med ett intag på var fjortonde dag, där var jag säger var fjortonde dag istället för att säga "ibland" eftersom det vore alltför diffust. Ingeting är ju statiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in