Citat:
Ursprungligen postat av ister
Personligen tror jag att du löper en jävla risk att bli beroende av det eftersom att du så desperat skriver här och verkar mycket angelägen om att ta dessa piller...
Mja här har du faktiskt fel. Anledningen att jag postade från början var att få reda på medicinen påverkar kroppen fysiskt med tanke på min träning. Sen kom vi in på det här med beroende. Jag har bara kört en tramadolkväll hittils och jag kan inte säga att jag är mycket angelägen om att ta pillrerna. Däremot är jag väldigt angelägen om att softa ner mig ordentligt och bara
vila en kväll på helgerna, gärna med något berusningsmedel.
Fö. är jag en sån som kan röka gräs varje dag i en vecka, för att sedan inte röka på ett halvår för att jag inte känner för det. Jag skulle kunna säga att jag har svårt för att bli bereonde dels eftersom jag inte fastnar för kickar på det sättet att ett beroende utvecklas. Jag kan tycka att något är hur soft/ballt som helst och göra det någon gång eller ibland en lite längre tid så länge jag känner för det (som med gräset tex), men efter en stund känner jag att det räcker och då lägger jag ner. Så har jag alltid varit så jag känner mig själv bra på den punkten. Däremot vet jag ju inte så mycket mer om opiater/opioder än att det sägs vara väldigt beroendeframkallande. Men alla gånger min kompis har bjudit mig på sina piller har det varit med väldigt ojämna mellanrum och jag har aldrig kontaktat honom i syfte att berusa mig på hans köksapotek om man säger så. Så jag är rätt säker på att jag kan hantera tramadolruset var fjortonde dag också. Jag kan även tillägga att jag inte har som plan att skriva in "Tramadolkväll" i almanackan varannan helg utan var fjortonde dag var mest som på ett ungefär. Ibland blir det kanske det, ibland kommer det säkert gå tre veckor eller en månad och någon gång kanske två helger efter varandra. Syftet med tråden när jag startade den var som sagt att försöka ta reda på hur det påverkar mig fysiskt med ett intag på var fjortonde dag, där var jag säger var fjortonde dag istället för att säga "ibland" eftersom det vore alltför diffust. Ingeting är ju statiskt.