2009-11-26, 16:29
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Tjejer är bättre på att städa. Typ.

Nej? Visst finns det lata killar men när dem städar så blir även det bättre än tjejernas.

Har själv ställt frågan på ett forum och möttes av svar som ridning och föda barn..

Ridning är väl killar bättre på också har jag för mig.

Föda barn räknas inte, även fast ett par killar har påbörjat testa detta
Citera
2009-11-26, 16:31
Medlem
Mufffs avatar
Få heterosexuella män attraherade, kanske?
Citera
2009-11-26, 16:56
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Nej? Visst finns det lata killar men när dem städar så blir även det bättre än tjejernas.

I både hästhoppning och dressyr har i alla fall kvinnor tillhört eliten och ofta stått längst upp på pallen ett antal gånger de senaste världsmästerskapen och OS-tävlingarna, så det där vill jag dementera.

Och angående städning har jag svårt att tro att det någonsin blivit bedömt, kvinnor städar oftare i alla fall, och att misslyckas med en sådan banal uppgift tror jag ingen kvinna misslyckas med, så att män skulle vara bättre vill jag gärna se bevis på innan jag tror dig.

Men visst, oavsett om det gäller att springa fortast i världen, spela Tetris eller stapla Tändstickor på varandra så finns det alltid någon kille som har dedikerat hela sitt liv åt att bli bäst i världen på detta, den dagen någon forskare kommer på ett sätt för män att föda barn kommer någon kille garanterat bli världsmästare på det också.
Själv är jag glad över att kunna vara flexibel och mångsidig(visst, finns säkert ett gäng killar som är världsmästare i mångsidighet också.) och inte behöva snöa ner mig så totalt på någon sport eller hobby för att fylla någon form av bekräftelsebehov.
Vilket elände det vore om kvinnor drabbades av samma hysteriska panik om en man råkade vara bättre än kvinnor i någonting på samma sätt som vissa killar här inne verkar göra.
Citera
2009-11-26, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN

Har själv ställt frågan på ett forum och möttes av svar som ridning och föda barn..

Föda barn räknas inte, även fast ett par killar har påbörjat testa detta

Då har vi slagit fast att killar är bättre lämpade för städning -- och alltså borde männen och inte kvinnorna i rimlighetens namn sköta hushållet.
Citera
2009-11-26, 18:14
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då har vi slagit fast att killar är bättre lämpade för städning -- och alltså borde männen och inte kvinnorna i rimlighetens namn sköta hushållet.
Kan dom sköta nånting alls då, om dom är sämst på allt?
Citera
2009-11-26, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Kan dom sköta nånting alls då, om dom är sämst på allt?

Jag har aldrig hävdat det.
Citera
2009-11-27, 00:00
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhy
Men har du några som helst belägg för att reflexgenen skulle vara olika hos kvinnor och män? Om männen med bäst reflexer överlever leder det ju till att alla barn i nästkommande generation får bättre reflexer, både män och kvinnor.
Om du läser riktigt så kan du se att det är min egna teori. Sen så menar jag mer att män utvecklar och får bättre reflexer för att överleva, som evolutionen.

Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Att män skulle ha bättre reflexer än kvinnor tror jag inte, och definitivt inte att de skulle ha tränat upp dem genom att kriga.

Vad jag har sett och varit med om själv så har män det.
Citera
2009-11-27, 00:03
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Nej, faktiskt inte -- för det är ju lite underligt att det just en man som kör på henne och inte en annan kvinna. Det lär ju finnas sådana också utefter vägen, och av någon anledning hinner de stanna, och de flesta andra män stanna.

Jag förstår faktiskt inte varför den som bromsar in skall ha skulden för att den bakom ligger för nära, kör för fort och inte hinner avståndskorrigera eller stanna.

Man skulle till och med säga att med ditt resonemang krävs inte körkort för män -- för de behöver inte ha koll ens framåt, det är andras sak att hålla sig undan.

Det förstår inte min mor heller då hon kör 40km/h på en 90-väg för att det är "lite halt". Alla ska väl anpassa sig till hon, eller?
Citera
2009-11-27, 01:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Det förstår inte min mor heller då hon kör 40km/h på en 90-väg för att det är "lite halt". Alla ska väl anpassa sig till hon, eller?

Man kan anse att hon kör för sakta -- men blir hon påkörd så ja, den som kommer bakifrån skall anpassa sig så den hinner bromsa.

Det är ju upp till föraren att ha sådan uppmärksamhet på vägen att man ser och uppfattar om något ligger framför en i vägbanan -- och agerar i enlighet med det - klarar man inte det, så kan man inte skylla ifrån sig.
Citera
2009-11-27, 01:56
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Man kan anse att hon kör för sakta -- men blir hon påkörd så ja, den som kommer bakifrån skall anpassa sig så den hinner bromsa.

Det är ju upp till föraren att ha sådan uppmärksamhet på vägen att man ser och uppfattar om något ligger framför en i vägbanan -- och agerar i enlighet med det - klarar man inte det, så kan man inte skylla ifrån sig.
Du vet väl att man är en fara i trafiken ifall man kör så pass sakta. Tänk dig att du kör 90, sen så kommer du runt ett hörn och framför dig är en tant som kör 40. Här så har vi väldigt kalla vintrar, vilket resulterar i väldigt mycket halka. I den farten och behöva bromsa ner så mycket så kan man mycket väl tappa kontroll över bilen och köra av vägen, in i mitträcket eller köra in i bilen framför.
Citera
2009-11-27, 02:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Du vet väl att man är en fara i trafiken ifall man kör så pass sakta. Tänk dig att du kör 90, sen så kommer du runt ett hörn och framför dig är en tant som kör 40. Här så har vi väldigt kalla vintrar, vilket resulterar i väldigt mycket halka. I den farten och behöva bromsa ner så mycket så kan man mycket väl tappa kontroll över bilen och köra av vägen, in i mitträcket eller köra in i bilen framför.

Jag vet att det utgör en fara att bromsa på vägen också -- det förtar inte det faktum att om du kör in i baken på mig, är det ditt fel och ditt ansvar -- för det innebär att du inte har hållit rätt avstånd, och kört för fort i förhållande till mig, du är skyldig att anpassa dig till trafiken, inte till det som står på hastighetsskylten -- den är en maxgräns inte en föreskriven minimihastighet som skall hållas.

Alltså löper trafiken framför i fyrtio, skall du sakta ner farten i god tid. Sen kan man ha åsikter om den framförvarande -- men det är oväsentligt.
Citera
2009-11-27, 02:10
Medlem
Horsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Såg ett program på discovery för bara någon dag sen och där sa dom att tjejer inte ens får köra jaktflygplan då G krafterna blir för stora och deras kropp klarar inte av de. Ska försöka hitta källa till de. Möjligt att det var till ett spec värsting plan och gäller kanske inte alla typer av jaktplan.

BS! USA har någon eller några kvinnor som flyger raptor.. Det bör vara bland de värre planen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in