2009-11-27, 02:43
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet att det utgör en fara att bromsa på vägen också -- det förtar inte det faktum att om du kör in i baken på mig, är det ditt fel och ditt ansvar -- för det innebär att du inte har hållit rätt avstånd, och kört för fort i förhållande till mig, du är skyldig att anpassa dig till trafiken, inte till det som står på hastighetsskylten -- den är en maxgräns inte en föreskriven minimihastighet som skall hållas.

Alltså löper trafiken framför i fyrtio, skall du sakta ner farten i god tid. Sen kan man ha åsikter om den framförvarande -- men det är oväsentligt.
Det känns som att någon har kört in i din bak och du känner att det kan ju inte vara ditt eget fel.

Även fast det är en maxgräns så får du mest troligen böter för fara i trafiken om du kör alldeles för sakta, minst så får du en tillsägelse.

Istället för att säga "det är inte mitt fel att personen bakom mig körde in i mig" så säger jag att det beror på fall till fall och det kan lika gärna vara personen som körde framför som orsakade det.
Citera
2009-11-27, 04:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Det känns som att någon har kört in i din bak och du känner att det kan ju inte vara ditt eget fel.

Även fast det är en maxgräns så får du mest troligen böter för fara i trafiken om du kör alldeles för sakta, minst så får du en tillsägelse.

Istället för att säga "det är inte mitt fel att personen bakom mig körde in i mig" så säger jag att det beror på fall till fall och det kan lika gärna vara personen som körde framför som orsakade det.

Nej, inte ens om jag tvärnitar på 90 väg och du kör in i mig, så får jag böter -- det är din sak att hålla avståndet och kunna stanna.

Och nej, jag har har kört prickfrick i över tjugo år, och jag har aldrig blivit påkörd heller -- så jag har inget behov av att försvara min körning för egen del.

Jag tycker bara det är ett idiot resonemang att skylla ifrån sig när man kör så att man inte kan kontrollera bilen -- då är det inte männens fel, utan övriga trafikanter som inte håller undan.

Jag antar att du resonerar likadant vid viltolyckor och halkolyckor också -- det älgarnas fel och isens/snöns fel att du krockar eller kör av vägen -- för det är ju inte din sak att ha uppsikt eller anpassa körhastigheten.
Citera
2009-11-27, 17:34
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Nej, inte ens om jag tvärnitar på 90 väg och du kör in i mig, så får jag böter -- det är din sak att hålla avståndet och kunna stanna.

Och nej, jag har har kört prickfrick i över tjugo år, och jag har aldrig blivit påkörd heller -- så jag har inget behov av att försvara min körning för egen del.

Jag tycker bara det är ett idiot resonemang att skylla ifrån sig när man kör så att man inte kan kontrollera bilen -- då är det inte männens fel, utan övriga trafikanter som inte håller undan.

Jag antar att du resonerar likadant vid viltolyckor och halkolyckor också -- det älgarnas fel och isens/snöns fel att du krockar eller kör av vägen -- för det är ju inte din sak att ha uppsikt eller anpassa körhastigheten.

Ja det är älgens fel ifall den t.ex hoppas upp från ett mörkt dike exakt framför bilen. Du har tydligen inte varit med om viltolyckor (ditt prickfria kan ju styrka det) så du bör inte uttala dig om saker du inte vet om. Djuren är oerhört snabba och alla vägar har inte ljusa ängar med fri syn runt sig.
Citera
2009-11-27, 18:07
Medlem
Eftersom mannen har dominerat samhället i flera tusen år verkar ju svaret rätt självklart.

Verkligheten är ett "krigsfält" där allt är tillåtet och mannen har ju uppenbarligen vunnit.
Citera
2009-11-27, 19:42
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.

Enkelt!

Att göra en höna av en fjäder!
Citera
2009-11-27, 23:39
Medlem
Kvinnor är bättre på att

* tänka irrationellt
* stå i vägen (antar att detta beror på bristande 3D-rumsuppfattning)
* agera som substitut för ett hål i madrassen (skönare att knulla fitta än röv...)
* bete sig och klä sig som horor (inte mig emot dock)
* manipulera, gråta, och tro sig ha så mycket empati. De är känsligare, och grinar mer, detta innebär dock inte att de har mer empati.
Citera
2010-01-24, 21:47
Medlem
niggaplis..s avatar
Alla milt efterblivna, patetiska svar på detta ämne skrivet av män är en poäng i sig självt..
Till frågan, finns det saker som tjejer är bättre på än killar..?
På grund av det kvinnliga könshormonet östrogen så ser respektive hjärna annorlunda ut och har en
anorlunda psykologisk profil. Överväldigande forskning visar att kvinnor använder sig av dubbelt så
många ord i genomsnitt gentemot män. Detta interessanta mönster uppvisas i alla kulturer, alla
samhällsklasser världen över. Vad detta innebär i praktiken är att kvinnor är bättre språkligt begåvade
vilket också IQ testen visar på. Kvinnor presterar bättre an män på dom verbala delarna samt
sambandsförståelser som är mer känslomässigt än logiskt utformade. Jag kan personligen säga att kvinnor är bättre att få som dom vill tack vare smartare sociala strategier och intuition. Män är på samma sätt bättre på dom spatiala bitarna tack vare testosteronets inverkan på den utvecklande/ade hjärnan.
Det finns till och med ett direkt samband mellan kvinnors mattekunskaper och deras deras utvecklande av bröst. Tjejer som i puberteten får bröst tidigt samt har större bröst har(trots alla pk-försök till tystnad) en markant genomsnittlig sämre prestation. Finns det någon här som har ett exempel på någon tjej som utvecklade bröst först av alla i klassen och samtidigt var bäst på matte bland alla tjejer?

Kvinnor är också mer empatiskt lagda vilket verkligen är en egenskap som borde premieras framför dominans, egoism och fysisk styrka.
Citera
2010-01-25, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Du måste ju skämta, eller så bor du i en inavlad by i norrland och idkar könsumgänge med får.

Men för att svara på din dumma fråga:

Skolan, är ett av många områden som tjejer är bättre på.
Lustigt att du missat alla miljontals nyhetsinslag osv som just tagit upp detta problem, att killar hamnar efter i skolan.

lycka till med fåret!

Undersökningar visar att killar diskrimineras i skolan när det gäller betygen. På nationella prov har killar ett bättre genomsnittsresultat än vad tjejerna har. Resultatet på det nationella provet ska stå för majoriteten av betygsavvägningen i kursen och hur tror du den punkten efterlevs? Nu har man till och med börjat prata om att anpassa de nationella proven för att tjejer ska få bättre resultat på dessa. T.o.m. högskoleprovet funderar man på att göra om.
Citera
2010-01-25, 16:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoBerra
Undersökningar visar att killar diskrimineras i skolan när det gäller betygen. På nationella prov har killar ett bättre genomsnittsresultat än vad tjejerna har. Resultatet på det nationella provet ska stå för majoriteten av betygsavvägningen i kursen och hur tror du den punkten efterlevs? Nu har man till och med börjat prata om att anpassa de nationella proven för att tjejer ska få bättre resultat på dessa. T.o.m. högskoleprovet funderar man på att göra om.

Nej, på de nationella proven presterar tjejer lika, eller bättre än killar -- inte sämre.

Citat:
I nationella proven i matematik har pojkar och flickor i stort sett samma resultat, ändå fick flickorna högre betyg än pojkarna. I svenska och engelska proven har flickorna bättre resultat än pojkarna, men flickornas övertag när det gäller slutbetyg är ännu större.

http://www.dn.se/nyheter/flickors-betyg-hojs-mest-1.495958
Senast redigerad av micro113 2010-01-25 kl. 16:15.
Citera
2010-01-25, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Vad tjeter är bättre på;
-prata
-städa
-laga mat
-snickra
-måla
-bilkörning
-chefsskap
-sex
-planering
-strategi

för övrigt är det bra med män, om de är snygga

Prata har du rätt i om man bortser från allt som har med allmänbildning att göra. Städa är kvinnor bra på (antagligen för att de tycker det är roligt). Laga mat? Tja, inget som stämmer generellt men vissa är duktiga på detta. Snickra? Menar du bygga en liten barkbåt eller ett helt hus? Huset skulle inte jag vilja bo i. Bilkörning? Jag har aldrig åkt med en kvinna och känt mig säker, fast adrenalinkicken är bättre än vad jag får i en nöjespark. Kvinnor kör fruktansvärt uselt, fokuset ligger på att spegla sig i backspegeln än allt omkringvarande. Chefsskap? Jag har jättegärna en kvinnlig chef för då är jag den styr verksamheten. Sex? Med andra kvinnor då eller? Planering? Boka in middagar och fester då men absolut inte projektledning såsom ombyggnad av hus osv. Strategi? Ja, möjligtvis backstabberstrategin då.
Citera
2010-01-25, 16:25
Bannlyst
Citat:
Nej, på de nationella proven presterar tjejer lika, eller bättre än killar -- inte sämre.

http://www.dn.se/nyheter/flickors-betyg-hojs-mest-1.495958

Nej, tjejer har en genusbonus när de gör proven och får högre betyg än killarna som presterar exakt lika bra på proven.
Citera
2010-01-25, 16:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoBerra
Nej, tjejer har en genusbonus när de gör proven och får högre betyg än killarna som presterar exakt lika bra på proven.

Vad baserar det du det högst ovetenskapliga uttalandet på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in