Jag må tycka att det är kul att bevittna hovsåpan, men jag kan inte annat än tycka synd om DW också. Karlstackaren har åldrats 20 år på de senaste 2-3 åren! Någon hunk har han väl aldrig varit, men att gå från vältränad, solbränd 34-åring till en tunn, sliten man i 50-årsåldern på ett par år. Hans sjukdom har verkligen satt hårda spår utseendemässigt!
Inget fel på den gode Daniel men måste hans look ge vibrationer om en direkt kloning från Alf Svensson (KD) Göran Hägglund (KD) och Ulf Ekman (Livets ord).
Herr Daniel Westling håller redan på att bli tunnhårig. Om 7-8 år kommer han att vara flintis. I artikeln nämns att han låter färga sitt hår, vilket styrker hypotesen att han redan fått grå stänk.
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Jag må tycka att det är kul att bevittna hovsåpan, men jag kan inte annat än tycka synd om DW också. Karlstackaren har åldrats 20 år på de senaste 2-3 åren! Någon hunk har han väl aldrig varit, men att gå från vältränad, solbränd 34-åring till en tunn, sliten man i 50-årsåldern på ett par år. Hans sjukdom har verkligen satt hårda spår utseendemässigt!
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Läste någonstans att hans intag av mediciner kunde få håret att ändra färg.
Det var inte tunnhårighet, eller gråa hår, jag tänkte på, utan hur håret ser ut.
När man blir äldre ser håret annorlunda ut. Dannes hår ser ut att tillhöra en äldre man.
Herr Daniel Westling håller redan på att bli tunnhårig. Om 7-8 år kommer han att vara flintis. I artikeln nämns att han låter färga sitt hår, vilket styrker hypotesen att han redan fått grå stänk.
Daniel lider inte av alopecia androgenetica, men håravfall är en bieffekt av Prograf.
Daniel lider inte av alopecia androgenetica, men håravfall är en bieffekt av Prograf.
Prograf är inget att leka med
Prograf
1 mg och 5 mg hårda kapslar, Takrolimus
Läs noga igenom denna bipacksedel innan du börjar ta detta läkemedel.
Godartade och elakartade tumörer har rapporterat vid behandling med Prograf som ett resultat av immunsuppession.
Blodet och lymfsystemet
vanliga: minskat antal blodkroppar (blodplättar, röda eller vita blodkroppar), ökat antal vita blodkroppar, ändringar i antal röda blodkroppar.
mindre vanliga: ändringar i blodets levringsförmåga, minskning i antalet av alla sorters blodkroppar
sällsynta: små hudblödningar på grund av levrat blod
Metabolism och nutrition
mycket vanliga: ökat blodsocker, diabetes mellitus, ökat kalium i blodet
vanliga: minskat magnesium, fosfat, kalium, kalcium eller natrium i blodet, ökad vattenhalt i kroppen, öka mängd urinsyra eller fetter i blodet, minskad aptit, ökat syrahalt i blodet, andra förändringar i blodsalter
mindre vanliga: uttorkning, minskat protein eller socker i blodet, ökat fosfat i blodet
Psykiska störningar
mycket vanliga: sömnsvårigheter
vanliga: oro, förvirring och svårigheter att orientera sig, depression, humörändringar, mardrömmar, hallucinationer, mentala sjukdomar
Nervsystemet
mycket vanliga: skakningar, huvudvärk
vanliga: kramper, medvetandestörningar, myrkrypningar eller domningar (ibland smärtsamma) i händer och fötter, yrsel, minskad skrivförmåga, nervsjukdomar
mindre vanliga: koma, hjärnblödning, stroke, förlamning, hjärnsjukdom, tal- och språksvårigheter, minnesproblem
sällsynta: ökad muskelstelhet
mycket sällsynta: muskelsvaghet
Ögon
vanliga: dimsyn, ökad ljuskänslighet, ögonsjukdomar
mindre vanliga: grumling i ögats lins
sällsynta: blindhet
Öron
vanliga: öronringningar
mindre vanliga: försämrad hörsel
sällsynta: dövhet
Hjärtat
vanliga: minskat blodflöde i hjärtats kärl, snabbare hjärtslag
mindre vanliga: oregelbundna hjärtslag, hjärtstillestånd, minskad kraft hos hjärtat, sjukdom i hjärtmuskeln, förstoring av hjärtmuskeln, kraftigare hjärtslag, onormalt EKG, onormal hjärtfrekvens och puls
sällsynta: ansamling av vätska runt hjärtat
mycket sällsynta: onormal ekokardiogram
Blodkärl
mycket vanliga: ökat blodtryck
vanliga: blödning, delvis eller fullständig blockering av blodkärl, minskat blodtryck
mindre vanliga: blodpropp i en ven i ben eller arm, chock
Luftvägar
vanliga: andfåddhet, förändringar i lungorna, vätskeansamling runt lungan, inflammation i svalget, hosta, influensa-liknande symtom
mindre vanliga: andningssvårigheter, luftvägssjukdom, astma
sällsynta: akuta andningssvårigheter
Magtarmkanalen
mycket vanliga: diarré, illamående
vanliga: inflammation eller sår som orsakar buksmärtor eller diarré, blödningar i magsäcken eller sår i munnen, vätskeansamling i buken, kräkningar, buksmärtor, matsmältningsproblem, förstoppning, väderspänningar, gasbildning, lös avföring, magproblem
mindre vanliga: hinder i tarmpassagen, ökad blodnivå av enzymet amylas, uppstötningar av innehåll från magsäcken till halsen, förlångsammad tömning av magsäcken
sällsynta: cystbildning i bukspottkörteln
Lever och gallvägar
vanliga: förändringar i leverenzymvärden och –funktion, gulfärgning i huden på grund av leverproblem, skador i levervävnad och leverinflammation
sällsynta: problem med blodflödet i levern
mycket sällsynta: leversvikt, förträngning i gallgången
Hud
vanliga: klåda, utslag, håravfall, akne, ökad svettning
mindre vanliga: eksem, brännande känsla i solen
sällsynta: allvarig sjukdom med blåsbildning i huden, munnen, ögonen och könsorganen, ökad behåring
Ben och leder
vanliga: ont i lederna, benen eller armarna, ryggen, muskelkramper
mindre vanliga: ledsjukdomar
Njurar, urinvägar och könsorgan
mycket vanliga: njurproblem
vanliga: otillräcklig funktion hos njurarna, minskad urinproduktion, försämrad eller smärtsam urinering
mindre vanliga: oförmåga att urinera, smärtsamma menstruationer och onormala menstruationsblödningar
mycket ovanliga: smärtsam urinering med blod i urinen
Allmänna symtom
vanliga: allmän svaghet, feber, vätskeansamling i kroppen, smärta och obehag, ökning av alkaliska fosfataser i blodet, viktuppgång, känsla av störd temperaturuppfattning
mindre vanliga: svikt hos vissa organ, influensa-liknande symtom, ökad känslighet för värme och kyla, tryck över bröstet, nervositet eller onormal känsla, ökning i enzymet laktatdehydrogenas i blodet, viktminskning
sällsynta: törst, fall, känsla av trånga luftvägar, minskad rörelseförmåga, sår
mycket sällsynta: ökad mängd fettvävnad
Inget fel på den gode Daniel men måste hans look ge vibrationer om en direkt kloning från Alf Svensson (KD) Göran Hägglund (KD) och Ulf Ekman (Livets ord).
Brrr...ruskigt.
Jag tror att det var mer mot den här looken det var meningen att den blivande prinsen skulle stylas
innan han blev dålig...
Kronprinsessan Victorias blivande make Daniel Westling har fått en duvning i ämnet historia. Hovet har anlitat Dick Harrison, professor i historia vid Lunds universitet, för att ge Daniel Westling privatlektioner. – Jag blev naturligtvis hedrad att de tyckte att jag var så pass duktig att jag fick undervisa den blivande prinsessgemålen, säger Dick Harrison till Sydsvenskan. Undervisningen handlade inte bara om kungalängder utan om svensk historia i stort. Men hur det gick för privateleven vill professorn inte uttala sig om. – Det skulle vara djupt oetiskt, säger Harrison. Ersättningen för uppdraget är "några tusenlappar".
Också kul att prof Harrison tycker att det är oetiskt att uttala sig om sin toppstudents resultat. Aftonbladet har nog klippt och klistrat, men professorn signalerade säkert att det var en betungande uppgift för honom att förmedla kunskap till Ockelbobo.
Jag har träffat Dick Harrison vid några tillfällen. Han är trevlig på ett knasigt sätt. Som Kalkyl i Tintin (som Dick för övrigt avgudar). Men någon fördragsamhet med de obildade och dumma har Harrison inte. En gymägare med tvåårigt socialt elitgymnasium i ryggen imponerar nog inte på på en lundaprofessor.
Men någon fördragsamhet med de obildade och dumma har Harrison inte. En gymägare med tvåårigt socialt elitgymnasium i ryggen imponerar nog inte på på en lundaprofessor.
Varför ser Dannes hår ut som om det hörde hemma på 60-årig mans huvud?
Jo, han skulle behöva lite mera skräddarsytt. Notera att rocken inte bara är för stor, den sitter fel på honom. Jag gissar, och det är verkligen gissning, är rocken för en medelålders herre, med möjligen inte en medelålders herres rondör men väl kropp. Njuren är väl rätt atletiskt byggd, och då kan han inte ha en gubbrock.
Skjortkragen är åtminstone ett nummer för stort! Vem är det som stylar honom egentligen?
Jag gissar på att kotlettfrisyr är helt ute numera, men där kan jag naturligtvis ha fel.
Av alla människor kan jag notera klara finkningar av modepolisen. Det vill inte säga lite, måste jag påpeka! Varför måste journalister slicka röven på kungahuset? Till och med när det gäller något så banalt som välkläddhet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!