2006-10-11, 20:32
Bannlyst
Jag har alltid gillat Kjelle. Han verkar sympatisk. Kul med en karl som inte köper feministtjafset, till skillnad från alla andra ynkliga fähundar till män.

// Roger P.
Citera
2006-10-11, 21:30
Medlem
fulltexts avatar
Om han är en bra skådis vet jag inte. Han kör ju samma grej om och om igen.
Citera
2006-10-11, 21:41
Medlem
StinaFias avatar
En av Sveriges i särklass bästa skådisar, dessutom en sympatisk kille privat.
Citera
2006-10-11, 21:45
Medlem
Vaftrudners avatar
Läste för ett par år sedan att han var med i någon anti-våld-mot-kvinnor-grupp i sin stadsdel. Med på mötet och som också ville engagera sig, var någon som var med i sverigedemokraterna. Bergqvist blev tydligen skogstokig och vägrade att låta killen vara med. Fram till att jag läste om det tyckte jag att han verkade cool. Nu är han bara patetisk.

Hittade en länk: http://www.bgf.nu/korrekt/mobbing.html

Det är tydligen OK att vara med i kvarterets feministgrupp, samtidigt som man kommenterar programledares bröst. Men man kan inte vara i samma rum som en medmänniska som vill ha en begränsad invandring. Det skulle man allt vilja; titta in i den hjärnan.
Citera
2006-10-11, 21:59
Medlem
Kuggarns avatar
Kjelle är fantastisk skådespelare. Att han ibland uppvisar ett överdrivet beteende tycker jag bara är positivt.
Citera
2006-10-11, 22:30
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Verkar vara lite som Vaftrudner skriver, var inte enda gången han gjort något sådant.
Han uttryckte sin ilska och upprördhet i Aftonbladet i somras över att så många svenska ungdomar kunde tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna. Så lite politiskt korrekt är han allt.
Citera
2006-10-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Så lite politiskt korrekt är han allt.

Det kan inte vara så att han verkligen ogillar deras politik då?
Citera
2006-10-11, 23:01
Medlem
Kjelle var väl ung under proggen? Bira Brass & brudar..
Att han hatar Sverigedemokrater är lika naturligt som att jag hatar moderater..
Dom står väl för allt som inte Kjelle gillar, precis som Moderaterna står för allt jag inte gillar...
Citera
2006-10-11, 23:10
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Det kan inte vara så att han verkligen ogillar deras politik då?

Det KAN ju vara så. Men man får lite E-type-känsla över det hela. E-type är som bekant vikinganörd och har gärna fornnordiska referenser i sina videos. När han var med i Melodifestivalen häromåret så gjorde han flera oprovocerade utfall mot Bert Karlsson för dennes engagemang i Ny Demokrati (för typ en mansålder sedan) och han påpekade hur många invandrare som gillade hans musik.

Det kan vara patologiskt. De befinner sig båda i någon slags gråzon där man inte skulle förvånas om de har "extrema åsikter" och då markerar de så hårt så att det blir löjligt. De spelar över, för att tala teaterspråk.
Citera
2006-10-11, 23:16
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axet
Att han hatar Sverigedemokrater är lika naturligt som att jag hatar moderater..
Dom står väl för allt som inte Kjelle gillar, precis som Moderaterna står för allt jag inte gillar...

Jo, ja, fast det blir ju lite konstigt. Sverigedemokraterna har ju engagerat sig för kvinnofrid, medan Kjell Bergqvist är värsta mansgrisen när han blir intervjuad av två kvinnor i TV. Att han inte skulle gilla Sverigedemokraterna när de engagerar sig för kvinnofrid, vad skall man kalla det? En slags "omvänd feminism"?
Citera
2006-10-11, 23:28
Medlem
eastwoods avatar
22 inlääg tog det men Flashback vore inte Flashback utan;
Jag har hört att han tar den i tvåan.
Citera
2006-10-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Jo, ja, fast det blir ju lite konstigt. Sverigedemokraterna har ju engagerat sig för kvinnofrid, medan Kjell Bergqvist är värsta mansgrisen när han blir intervjuad av två kvinnor i TV. Att han inte skulle gilla Sverigedemokraterna när de engagerar sig för kvinnofrid, vad skall man kalla det? En slags "omvänd feminism"?

Nja nu kanske det inte var just den delen av SD:s politik som han tycker är vidrig.
För övrigt, Kjelle som feminist?
Han har nog en mer gammaldags syn på kvinnan... Dock så verkar han vara en riktig stekare, Jag mena karln har ju lägrat Miss Universum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in