Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-16, 10:16
  #13
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mshi
Jag köpte det för ett tag sen, har lirat det till och från, har nog inte spelat mer än kanske 4 timmar totalt men hittills verkar det helt okey. Tycker tyvärr inte att det är i klass med dom tidigare Silent Hill-spelen men det är klart spelvärt. En del sjyssta scener som lyckats skrämma mig efter man har byggt upp lite stämning

Tycker helt klart Homecoming var ett bra spel. Men det märks att det inte är orginalutvecklarna som gjort det. Det känns som om de har byggt det på filmen istället för på orginalet.
Citera
2009-01-16, 23:12
  #14
Medlem
mshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Tycker helt klart Homecoming var ett bra spel. Men det märks att det inte är orginalutvecklarna som gjort det. Det känns som om de har byggt det på filmen istället för på orginalet.
Mmm jag måste tyvärr hålla med. Det är inte alls samma stämning som i dom äldre, där den där 'terrorn' fanns där hela tiden, ständigt påtryckande liksom.
Citera
2009-01-17, 00:16
  #15
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Jag har även haft sjuklig lust att lira SH1 men sist (ett par år sen) jag började det så dog jag på första fienden som dök upp, så jag slog av och gav upp.

Det är meningen att man ska dö på första fienden i gränden där..sen börjar spelet
Citera
2009-06-08, 19:32
  #16
Medlem
ShinyHighlanders avatar
Hur är Silent hill 5? Jag har fått intrycket av att det avviker från allt vad silent hill går ut på. Istället för att vara en helt vanlig människa utan överlevnadsträning så är man istället en stark soldat som. Är det mer fokuserat på action, eller har jag helt fel?
Citera
2009-06-09, 00:26
  #17
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyHighlander
Hur är Silent hill 5? Jag har fått intrycket av att det avviker från allt vad silent hill går ut på. Istället för att vara en helt vanlig människa utan överlevnadsträning så är man istället en stark soldat som. Är det mer fokuserat på action, eller har jag helt fel?

Nja, jag skulle inte säga att det har bytt fokus helt. Det är fortfarande rätt bra tycker jag, men de har gjort striderna mycket lättare och med mer action i sig och rättfärdigar det med att man är en soldat som har haft stridsträning. Tyckte det var helt ok eftersom jag inte riktigt gillat striderna i de tidigare då de varit onödigt otympliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback