2005-09-25, 08:12
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Funderar p att kpa Dean Koontz senaste bok "Ansiktet". Har lst flera bcker av honom tidigare, en del var suvernt bra, ngra andra var rena skiten!
http://www.bbb.se/books/deckare/koontz_ansiktet.htm
Ngon som lst den?

Vad jag retar mig p r att han ofta fr in en hundjvel i handlingen och jag som kattmnniska kan inte riktigt frlika mig med detta.
Men annars s r hans romaner bra underhllning.
Citera
2005-09-25, 12:48
Medlem
J.Ns avatar
Haha det har jag ocks mrkt.

Och att han ofta lter ett litet barn ha en stor del i handlingen och att ungen alltid klarar sig alt. en svag kvinna.

och s r det alltid de dr lyckliga sluten...
Citera
2005-09-25, 13:02
Medlem
Det r givetvis lttare att utnyttja en korkad byracka fr diverse handlingar n att frska f begvat folk att tro att man kan manipulera en katt till att utfra saker som inte r i enlighet med dess natur!
Citera
2005-09-25, 13:06
Medlem
Arthur Dents avatar
Hunden har en tendens att alltid vara en verintelligent Golden.
Citera
2005-09-25, 19:12
Medlem
Arthur Dent:

Citat:
Hunden har en tendens att alltid vara en verintelligent Golden.

Dean Koontz har sjlv en hund, naturligtvis den mest korkade sorten, en Golden Retriever.

Jag har lst fyrtio sidor, verkar helt ok och nnu har det inte dykt upp ngon hundjvel.
Citera
2005-09-26, 11:11
Medlem
Rick_Hbgs avatar
Den lter inte direkt s lovande p baksidestexten. Hoppas att den r bttre n s.
Citera
2005-09-26, 11:26
Medlem
Big Mamas guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Arthur Dent:

Dean Koontz har sjlv en hund, naturligtvis den mest korkade sorten, en Golden Retriever.

Jag har lst fyrtio sidor, verkar helt ok och nnu har det inte dykt upp ngon hundjvel.

hrm,hrm, urskta mig, men det finns vl inga bevis fr att just golden r dummare n ngon annan ras? Ta genast tillbaka./Hlsningar fr uppvuxen-med-golden

Ang Koontz- har lst ett stort antal av hans bcker men nu som s.k. vuxen s blir jag mest lite uttrkad av dess frutsgbarhet!
Det r alltid ngon stark,stilig f.d. militr som r huvudperson, vid hans sida finns den grngda, vlsvarvade, storbystade kvinnan med kastanjebrunt hr och en klipskhet och mod som verstiger de flestas!
Dessa tv knullar frsts en hel del, och man fr ingende beskrivet fr sig hur muskuls och senigt stark han r samt hur slank, vltrnad hon r, hur stora och fasta hennes brst r, alternativt ngot angende hennes venusberg.
Nr de inte knullar eller ker omkring i bil slss de mot abstrakta faror,mutanter oftast, och gissa vilka som vinner?

Jag kan sllsa hans bcker i brist p annat, men man tuggar ju i sgi dem p ett par timmar.

Jag ska dock vara snll, jag har sjlv tyckt om dem fr deras underhllningsvrde, men s storslagen literatur r det vl inte.
Citera
2005-10-01, 05:11
Medlem
Big Mamas gun:

Citat:
hrm,hrm, urskta mig, men det finns vl inga bevis fr att just golden r dummare n ngon annan ras?

Host! Harkel! Jag sg en sdan dr lista ver hundar som handlade om vilka som var lttast att dressera och f att utfra vissa trix i en sndagsbilaga eller ngot och d var Golden Retrievers placerade i botten.
Jag tror nog det kan stmma, Golden r korkade. De gillar nstan alla och tror alla om gott. Utom mig d frsts, mig hatar alla hundar utom pudlar av ngon outgrundlig anledning. Drfr mste jag gilla pudlar, jag kan ju inte ogilla ngon som uppenbarligen gillar mig.

Citat:
Det r alltid ngon stark,stilig f.d. militr som r huvudperson, vid hans sida finns den grngda, vlsvarvade, storbystade kvinnan med kastanjebrunt hr och en klipskhet och mod som verstiger de flestas!
Dessa tv knullar frsts en hel del, och man fr ingende beskrivet fr sig hur muskuls och senigt stark han r samt hur slank, vltrnad hon r, hur stora och fasta hennes brst r, alternativt ngot angende hennes venusberg.
Nr de inte knullar eller ker omkring i bil slss de mot abstrakta faror,mutanter oftast, och gissa vilka som vinner?

Det stmmer faktiskt och jag var sjlv gruvligt trtt p honom ett tag. Men det dr gller nog numer mest hans bcker som han skrev under mellanperioden. Hans frsta romaner var helt ok och nu verkar han ha skrpt till sig igen i hans sista romaner.

Citat:
Jag ska dock vara snll, jag har sjlv tyckt om dem fr deras underhllningsvrde, men s storslagen literatur r det vl inte.

Det stmmer. Det r underhllning i frsta hand.

Idag ska jag p bokmssan i Gteborg och kpa Lee Childs senaste roman om Jack Reacher! Tnkte frska f den signerad!
Citera
2005-10-01, 17:43
Medlem
Big Mamas guns avatar
Citat:
Big Mamas gun:

Host! Harkel! Jag sg en sdan dr lista ver hundar som handlade om vilka som var lttast att dressera och f att utfra vissa trix i en sndagsbilaga eller ngot och d var Golden Retrievers placerade i botten.
Jag tror nog det kan stmma, Golden r korkade. De gillar nstan alla och tror alla om gott. Utom mig d frsts, mig hatar alla hundar utom pudlar av ngon outgrundlig anledning. Drfr mste jag gilla pudlar, jag kan ju inte ogilla ngon som uppenbarligen gillar mig.

hmmm, du lter s kall och cynisk!Sen nr r ngon levande varelse korkad fr att den r snll?Det enda jag hrt om pudlar - om vi nu ska generalisera (!) r att en vn pudel fick utlsning i smnen en gng.....Golden m vara mindre sjlvstndiga, men de r fina och goda - utmrkta kvaliteer hos vem som helst tycker jag!Ja, ja vi kanske borde starta en egen trd om detta mnet

Citat:
Det stmmer faktiskt och jag var sjlv gruvligt trtt p honom ett tag. Men det dr gller nog numer mest hans bcker som han skrev under mellanperioden. Hans frsta romaner var helt ok och nu verkar han ha skrpt till sig igen i hans sista romaner.
/.../
Idag ska jag p bokmssan i Gteborg och kpa Lee Childs senaste roman om Jack Reacher! Tnkte frska f den signerad!

bokmssa!HAr aldrig varit p den trots att jag bott i gbg i flera r...mycket synd.Hittade du ngt mer bra?

Ang koontz - har du lst fler av hans bcker?Vilken r bst i ditt tycke?
Citera
2005-10-01, 17:55
Medlem
Big mamas gun:

Citat:
hmmm, du lter s kall och cynisk!Sen nr r ngon levande varelse korkad fr att den r snll?

Inte min mening att lta kall och cynisk! Jag r absolut inte sdan. Jag skulle aldrig kunna gra ngon levande varelse illa oavsett om de ogillar mig. Jag slr inte ens ihjl flugor. Det lter som en klyscha men det gr jag faktiskt inte. Kan inte fiska fr jag klarar inte av att ha ihjl fisken, kan inte fnga krftor fr jag klarar inte av att koka dem osv.
Lter ljligt men jag tnker som s att denna varelse faktiskt har haft frldrar, ngon som har haft besvr med att fda upp den, ngon som har brytt sig om den osv och d vill inte jag vara den som frintar detta liv genom ett enda slag med flugsmllan, fiskekroken, krftburen eller vad det nu kan vara.

Citat:
bokmssa!HAr aldrig varit p den trots att jag bott i gbg i flera r...mycket synd.Hittade du ngt mer bra?

Fick tag p "Livvakten" av Lee Child. Fick t o m hans autograf p boken!

Citat:
Ang koontz - har du lst fler av hans bcker?Vilken r bst i ditt tycke?

Han har skrivit mycket skrp men ngra av hans bcker r riktigt bra om man tar dem fr vad de r, dvs enkel underhllning och det r han fenomenal p. Personligen s gillade jag "Frmlingar" och "Viskningar" vldigt mycket. "Nattfrossa" har jag ocks fr mig var bra. "Vktare" var ocks helt ok men lite vl barnslig ibland.
Citera
2005-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Fick tag p "Livvakten" av Lee Child. Fick t o m hans autograf p boken!
Lee Child's bcker r rtt jkla bra. Lite klyschiga ibland tycker jag, men gjort p ett snyggt stt.
Citera
2005-10-15, 07:46
Medlem
Shaw:

Citat:
Lee Child's bcker r rtt jkla bra. Lite klyschiga ibland tycker jag, men gjort p ett snyggt stt.

Javisst, korrekt beskrivning.
Jag brukar annars inte gilla sdana dr bcker om en tuff och hrd manlig hjlte (och med strsta sannolikhet storkukad, jag bara vntar p att frfattaren ska upplysa oss om detta ocks) som kan allt och som slr alla p kften samtidigt som kvinnorna str vid sidan om med trosorna i handvskan.
Men Lee Child gr det p ett bra stt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in