Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Arthur Dent:
Dean Koontz har själv en hund, naturligtvis den mest korkade sorten, en Golden Retriever.
Jag har läst fyrtio sidor, verkar helt ok och ännu har det inte dykt upp någon hundjävel.
hrm,hrm, ursäkta mig, men det finns väl inga bevis för att just golden är dummare än någon annan ras? Ta genast tillbaka./Hälsningar fr uppvuxen-med-golden
Ang Koontz- har läst ett stort antal av hans böcker men nu som s.k. vuxen så blir jag mest lite uttråkad av dess förutsägbarhet!
Det är alltid någon stark,stilig f.d. militär som är huvudperson, vid hans sida finns den grönögda, välsvarvade, storbystade kvinnan med kastanjebrunt hår och en klipskhet och mod som överstiger de flestas!
Dessa två knullar förstås en hel del, och man får ingående beskrivet för sig hur muskulös och senigt stark han är samt hur slank, vältränad hon är, hur stora och fasta hennes bröst är, alternativt något angående hennes venusberg.
När de inte knullar eller åker omkring i bil slåss de mot abstrakta faror,mutanter oftast, och gissa vilka som vinner?
Jag kan slöläsa hans böcker i brist på annat, men man tuggar ju i sgi dem på ett par timmar.
Jag ska dock vara snäll, jag har själv tyckt om dem för deras underhållningsvärde, men så storslagen literatur är det väl inte.