2005-09-25, 08:12
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Funderar på att köpa Dean Koontz senaste bok "Ansiktet". Har läst flera böcker av honom tidigare, en del var suveränt bra, några andra var rena skiten!
http://www.bbb.se/books/deckare/koontz_ansiktet.htm
Någon som läst den?

Vad jag retar mig på är att han ofta får in en hundjävel i handlingen och jag som kattmänniska kan inte riktigt förlika mig med detta.
Men annars så är hans romaner bra underhållning.
Citera
2005-09-25, 12:48
Medlem
J.Ns avatar
Haha det har jag också märkt.

Och att han ofta låter ett litet barn ha en stor del i handlingen och att ungen alltid klarar sig alt. en svag kvinna.

och så är det alltid de där lyckliga sluten...
Citera
2005-09-25, 13:02
Medlem
Det är givetvis lättare att utnyttja en korkad byracka för diverse handlingar än att försöka få begåvat folk att tro att man kan manipulera en katt till att utföra saker som inte är i enlighet med dess natur!
Citera
2005-09-25, 13:06
Medlem
Arthur Dents avatar
Hunden har en tendens att alltid vara en överintelligent Golden.
Citera
2005-09-25, 19:12
Medlem
Arthur Dent:

Citat:
Hunden har en tendens att alltid vara en överintelligent Golden.

Dean Koontz har själv en hund, naturligtvis den mest korkade sorten, en Golden Retriever.

Jag har läst fyrtio sidor, verkar helt ok och ännu har det inte dykt upp någon hundjävel.
Citera
2005-09-26, 11:11
Medlem
Rick_Hbgs avatar
Den låter inte direkt så lovande på baksidestexten. Hoppas att den är bättre än så.
Citera
2005-09-26, 11:26
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Arthur Dent:

Dean Koontz har själv en hund, naturligtvis den mest korkade sorten, en Golden Retriever.

Jag har läst fyrtio sidor, verkar helt ok och ännu har det inte dykt upp någon hundjävel.

hrm,hrm, ursäkta mig, men det finns väl inga bevis för att just golden är dummare än någon annan ras? Ta genast tillbaka./Hälsningar fr uppvuxen-med-golden

Ang Koontz- har läst ett stort antal av hans böcker men nu som s.k. vuxen så blir jag mest lite uttråkad av dess förutsägbarhet!
Det är alltid någon stark,stilig f.d. militär som är huvudperson, vid hans sida finns den grönögda, välsvarvade, storbystade kvinnan med kastanjebrunt hår och en klipskhet och mod som överstiger de flestas!
Dessa två knullar förstås en hel del, och man får ingående beskrivet för sig hur muskulös och senigt stark han är samt hur slank, vältränad hon är, hur stora och fasta hennes bröst är, alternativt något angående hennes venusberg.
När de inte knullar eller åker omkring i bil slåss de mot abstrakta faror,mutanter oftast, och gissa vilka som vinner?

Jag kan slöläsa hans böcker i brist på annat, men man tuggar ju i sgi dem på ett par timmar.

Jag ska dock vara snäll, jag har själv tyckt om dem för deras underhållningsvärde, men så storslagen literatur är det väl inte.
Citera
2005-10-01, 05:11
Medlem
Big Mama´s gun:

Citat:
hrm,hrm, ursäkta mig, men det finns väl inga bevis för att just golden är dummare än någon annan ras?

Host! Harkel! Jag såg en sådan där lista över hundar som handlade om vilka som var lättast att dressera och få att utföra vissa trix i en söndagsbilaga eller något och då var Golden Retrievers placerade i botten.
Jag tror nog det kan stämma, Golden är korkade. De gillar nästan alla och tror alla om gott. Utom mig då förstås, mig hatar alla hundar utom pudlar av någon outgrundlig anledning. Därför måste jag gilla pudlar, jag kan ju inte ogilla någon som uppenbarligen gillar mig.

Citat:
Det är alltid någon stark,stilig f.d. militär som är huvudperson, vid hans sida finns den grönögda, välsvarvade, storbystade kvinnan med kastanjebrunt hår och en klipskhet och mod som överstiger de flestas!
Dessa två knullar förstås en hel del, och man får ingående beskrivet för sig hur muskulös och senigt stark han är samt hur slank, vältränad hon är, hur stora och fasta hennes bröst är, alternativt något angående hennes venusberg.
När de inte knullar eller åker omkring i bil slåss de mot abstrakta faror,mutanter oftast, och gissa vilka som vinner?

Det stämmer faktiskt och jag var själv gruvligt trött på honom ett tag. Men det där gäller nog numer mest hans böcker som han skrev under mellanperioden. Hans första romaner var helt ok och nu verkar han ha skärpt till sig igen i hans sista romaner.

Citat:
Jag ska dock vara snäll, jag har själv tyckt om dem för deras underhållningsvärde, men så storslagen literatur är det väl inte.

Det stämmer. Det är underhållning i första hand.

Idag ska jag på bokmässan i Göteborg och köpa Lee Childs senaste roman om Jack Reacher! Tänkte försöka få den signerad!
Citera
2005-10-01, 17:43
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Citat:
Big Mama´s gun:

Host! Harkel! Jag såg en sådan där lista över hundar som handlade om vilka som var lättast att dressera och få att utföra vissa trix i en söndagsbilaga eller något och då var Golden Retrievers placerade i botten.
Jag tror nog det kan stämma, Golden är korkade. De gillar nästan alla och tror alla om gott. Utom mig då förstås, mig hatar alla hundar utom pudlar av någon outgrundlig anledning. Därför måste jag gilla pudlar, jag kan ju inte ogilla någon som uppenbarligen gillar mig.

hmmm, du låter så kall och cynisk!Sen när är någon levande varelse korkad för att den är snäll?Det enda jag hört om pudlar - om vi nu ska generalisera (!) är att en vän pudel fick utlösning i sömnen en gång.....Golden må vara mindre självständiga, men de är fina och goda - utmärkta kvaliteer hos vem som helst tycker jag!Ja, ja vi kanske borde starta en egen tråd om detta ämnet

Citat:
Det stämmer faktiskt och jag var själv gruvligt trött på honom ett tag. Men det där gäller nog numer mest hans böcker som han skrev under mellanperioden. Hans första romaner var helt ok och nu verkar han ha skärpt till sig igen i hans sista romaner.
/.../
Idag ska jag på bokmässan i Göteborg och köpa Lee Childs senaste roman om Jack Reacher! Tänkte försöka få den signerad!

Å bokmässa!HAr aldrig varit på den trots att jag bott i gbg i flera år...mycket synd.Hittade du ngt mer bra?

Ang koontz - har du läst fler av hans böcker?Vilken är bäst i ditt tycke?
Citera
2005-10-01, 17:55
Medlem
Big mama´s gun:

Citat:
hmmm, du låter så kall och cynisk!Sen när är någon levande varelse korkad för att den är snäll?

Inte min mening att låta kall och cynisk! Jag är absolut inte sådan. Jag skulle aldrig kunna göra någon levande varelse illa oavsett om de ogillar mig. Jag slår inte ens ihjäl flugor. Det låter som en klyscha men det gör jag faktiskt inte. Kan inte fiska för jag klarar inte av att ha ihjäl fisken, kan inte fånga kräftor för jag klarar inte av att koka dem osv.
Låter löjligt men jag tänker som så att denna varelse faktiskt har haft föräldrar, någon som har haft besvär med att föda upp den, någon som har brytt sig om den osv och då vill inte jag vara den som förintar detta liv genom ett enda slag med flugsmällan, fiskekroken, kräftburen eller vad det nu kan vara.

Citat:
Å bokmässa!HAr aldrig varit på den trots att jag bott i gbg i flera år...mycket synd.Hittade du ngt mer bra?

Fick tag på "Livvakten" av Lee Child. Fick t o m hans autograf på boken!

Citat:
Ang koontz - har du läst fler av hans böcker?Vilken är bäst i ditt tycke?

Han har skrivit mycket skräp men några av hans böcker är riktigt bra om man tar dem för vad de är, dvs enkel underhållning och det är han fenomenal på. Personligen så gillade jag "Främlingar" och "Viskningar" väldigt mycket. "Nattfrossa" har jag också för mig var bra. "Väktare" var också helt ok men lite väl barnslig ibland.
Citera
2005-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Fick tag på "Livvakten" av Lee Child. Fick t o m hans autograf på boken!
Lee Child's böcker är rätt jäkla bra. Lite klyschiga ibland tycker jag, men gjort på ett snyggt sätt.
Citera
2005-10-15, 07:46
Medlem
Shaw:

Citat:
Lee Child's böcker är rätt jäkla bra. Lite klyschiga ibland tycker jag, men gjort på ett snyggt sätt.

Javisst, korrekt beskrivning.
Jag brukar annars inte gilla sådana där böcker om en tuff och hård manlig hjälte (och med största sannolikhet storkukad, jag bara väntar på att författaren ska upplysa oss om detta också) som kan allt och som slår alla på käften samtidigt som kvinnorna står vid sidan om med trosorna i handväskan.
Men Lee Child gör det på ett bra sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in