2007-12-04, 23:34
Medlem
V-rocks avatar
Nu är trådskaparen bannad och tråden ett år gammal, men med våran nya fina sökfunktion så dyker den upp igen.

Sitter på ny information om denne Kongos inspirationskälla, ska heta Lars i förnamn han med, ska ha bott i samhället Järna en mil utanför Södertälje och haft smeknamnet Kongo efter hur hans lägenhet såg ut.

Då återstår bara hurvida han fortfarande lever, och hur killinggänget kom i kontakt med han.
Citera
2007-12-04, 23:38
Medlem
Finns en A-lagare här i Lidköping som både ser ut och pratar som Lasse Kongo.
Citera
2007-12-05, 19:08
Medlem
Skulle nog tro att det finns många sånna karaktärer.
Citera
2007-12-05, 19:34
Medlem
tjaboooos avatar
Övrigt >> Film.

/mod.
Citera
2007-12-05, 23:19
Medlem
bogarleffes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=O-kprha0ukQ
Citera
2007-12-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
http://www.youtube.com/watch?v=O-kprha0ukQ
Det där är ju förebilden till Roland.
Citera
2007-12-06, 00:09
Medlem
Rosles avatar
Jag och en av mina systrar(vi är båda riktiga Torsk på Tallin-fans) brukar alltid skratta åt min fasters man eftersom han på är, och ser ut precis som Lasse K. Han är allmänt sinnesförvirrad p ga sin tidigare alkoholism, klär sig i volvokeps, pilotbrillor och har skägg över hela ansiktet. Hans Lasse Kongoiska röst och hans finfina dialekt(han bor utanför Boden) gör att man i princip aldrig förstår vad han säger. När min kompis träffade honom för första gången viskade han i mitt öra, "fan vad lik Lasse Kongo han är!". Självklart jobbar han som mekaniker också och har ett tiotal bilar på gården.

Dock tvivlar jag på att han skulle kunna vara Lasses inspirationskälla med tanke på att han bor så avlägset. Men lik är han, på pricken!
Citera
2009-01-16, 08:47
Medlem
pietiläs avatar
R!.

Nästan alla i killinggängets filmer är baserade på riktiga personer. Jag har dock hört att just Lasse Kongo ska vara en person som Jonas Inde skapade utifrån en material förvaltare han hade under sin hockeykarriär i Björklöven.. Vet dock inte om detta är sant men kan nog vara en av flera som Jonas tänkte på när han skrev manuset till Lasse Kongo.. Materialaren kallas Hjärnan .. är tydligen en gammal raggare :P
Citera
2009-01-16, 13:56
Medlem
baffbaffs avatar
Jag tycker Lasse Kongo påminner om Christer Pettersson.
Citera
2009-01-24, 14:06
Medlem
pietiläs avatar
Stämmer inte!!

Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det där är ju förebilden till Roland.

Att Mikko är förebilden till Roland stämmer inte!! filmen spelades in under tidiga 90-talet och jag vet personligen via en kompis som bor mycket nära honom att mikko råkade ut för en trafikolycka och det hände betydligt senare!!
Citera
2009-02-21, 01:24
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Verklighetens Lasse Kongo, en gång för alla.

Lasse Kongo kommer från Södertälje, eller trakterna kring staden. Alla som har bott i Södertälje i mer än ett år, borde definitivt stött på honom åtminstone en gång. Alla vet vem det är.

Jag misstänker att han är hemlös, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad om han inte var det. Jag aldrig sett honom dricka en droppe och han verkar alltid nykter, med tanke på hur stadigt han framför sin cykel.
Han brukar som sagt åka omkring med två pappkassar på en sliten cykel. Han är kort som fan, har en stor kalluffs med flint, ett klockrent skägg och bär alltid samma gamla skinnjacka, dock ofta utan keps på huvudet.
Han är alltid på väg någonstans, förmodligen på jakt efter nya papperskorgar, som han brukar länsa på tomburkar.
Rösten kan jag inte uttala mig om, eftersom jag aldrig hört honom yppa ett ord, vilket kan bero på att han alltid är ensam. Jag har aldrig sett honom prata med en enda människa.

Alla vidare spekulationer kan vi nu lägga ned, då Robert alt. någon inom Killing-gänget också bekräftat att han faktiskt kommer från Södertälje. Om man dessutom kollar in sketchen från Grand med Kongo och Nilegård, så cyklar Kongo i den och benämns av Percy, som den "cyklande token från Södertälje".
Märkliga teorier om busschaufförer, mekande bönder och påstådd identifiering, saknar bäring.

Slut, frågor?
Citera
2009-06-17, 17:50
Medlem
sualos avatar
Titta på hans keps!
Lasse Kongo har en Landskrona Bois keps på huvudet och ser på pricken ut som en A-lagare i landskrona (eller han fanns i landskrona vid tiden för torsk på tallin) som också har en landskrona Bois keps, skinnjacka , solbrillor och skägg, alltså är svaret att lasse kongo kommer från landskrona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in