Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-06, 20:18
  #1
Medlem
k1ng3ns avatar
Hej! Jag har en fråga om spelet. Vad gör pilarna i warehousen/harbour? Och hur gör jag för att få igång aktiviteten på en ny ö? Har skickat iväg en båt som byggt en ny harbour men får inte igång byggandet på den ny ön.
Citera
2006-10-06, 20:27
  #2
Medlem
papa_ogens avatar
Var sjukt längesen jag spelade, men pilarna är väl för vilka varor man vill tömma från lagret.

För att sätta igång aktiviteten på en ny ö så måste grabbarna ha verktyg och material för att bygga skogshuggare etc.

Vet inte varför jag sitter här halvfull på en fredagkväll och skriver detta..
Citera
2006-10-06, 20:30
  #3
Medlem
k1ng3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
För att sätta igång aktiviteten på en ny ö så måste grabbarna ha verktyg och material för att bygga skogshuggare etc.

Kanske av samma anledning som jag spelar och dricker öl en fredag.
Men jag fattar att dom måste ha verktyg, hur får jag dit dom ????
Citera
2006-10-06, 20:31
  #4
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Hej! Jag har en fråga om spelet. Vad gör pilarna i warehousen/harbour? Och hur gör jag för att få igång aktiviteten på en ny ö? Har skickat iväg en båt som byggt en ny harbour men får inte igång byggandet på den ny ön.
Nu var det ett tag sedan jag lirade... Pilarna tömmer lagret på den aktuella varan. Om du ska bosätta en annan ö måste du bygga en harbror, bygga ett skepp och sedan trycka på expeditionsknappen, så kommer skeppet att fyllas med råmaterial och pionjärer. Sen är det bara att skicka iväg expedition och se vart man hamnar.
Citera
2006-10-06, 20:38
  #5
Medlem
k1ng3ns avatar
Det är nu inga problem längre Dom löser ju det själva, dvs själva byggandet av nya bygnader när man har fått en expidition att bygga en harbour
Citera
2006-10-06, 22:19
  #6
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Det är nu inga problem längre Dom löser ju det själva, dvs själva byggandet av nya bygnader när man har fått en expidition att bygga en harbour
Kör du uppdrag? På vilket uppdrag är du?
Fan va tiden går fort när man lirar settlers 2, spelade i nära 2 timmar nyss, kändes som 30-40 minuter typ.
Citera
2006-10-06, 22:37
  #7
Medlem
k1ng3ns avatar
Är på tredje. Första med båtar.
Tycker att settlers upp till fyran utvecklades hela vägen så tvåan är lite segt . Får många trevliga flashblacks dock. Riktigt skoj.
Citera
2006-10-10, 15:51
  #8
Avstängd
Powahs avatar
Jag behöver crack till settlers 2 10th anniversari, Hjälp!!
Citera
2006-10-10, 18:09
  #9
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powah
Jag behöver crack till settlers 2 10th anniversari, Hjälp!!

Har du tittat om den finns på din image?
Citera
2006-10-10, 20:48
  #10
Avstängd
Powahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Har du tittat om den finns på din image?

Jag har hittat ett crack Tack ändå!
Citera
2009-05-02, 20:27
  #11
Medlem
Dharmas avatar
Jag har ett liknande problem.

Jag har byggt en hamn (på tredje kartan på remaken) och ska skicka iväg en expedition.
Dock är pilarna gråa

Jag läste någonstans att jag måste bygga en hamn till innan jag kan segla
Stämmer det?
Hur ska jag kunna bygga den?

Jag har landområde på andra sidan vattnet.
Ändå så är det ingen som åker över med byggvaror när jag försöker bygga (har gjort en vattenväg)
Bugg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback