2006-10-07, 11:18
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm
Allts det hr som dimper ner i brevldan, r det en pminnelse, eller r det standard att de skickar en kopia p boten till brevldan?
Och hur lng tid tar det innan det kommer nt till brevldan?

Det r ingen pminnelse utan en vanlig faktura. Som tidigare sagts s kan ju P-boten ha blst ivg frn rutan hur ska man d kunna veta att man ftt en bot?

De kommer skicka fakturan till den som str som gare p fordonet (i ditt fall allts ngon du inte knner).

Det kan ta 4-5 veckor innan det dimper ner ngt i brevlda.
Citera
2006-10-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Det r ingen pminnelse utan en vanlig faktura. Som tidigare sagts s kan ju P-boten ha blst ivg frn rutan hur ska man d kunna veta att man ftt en bot?

De kommer skicka fakturan till den som str som gare p fordonet (i ditt fall allts ngon du inte knner).

Det kan ta 4-5 veckor innan det dimper ner ngt i brevlda.
Men det str att jag har 8 dagar p mig att betala, lter vgat och vnta lngre n s vl?
Citera
2006-10-07, 11:56
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Men det str att jag har 8 dagar p mig att betala, lter vgat och vnta lngre n s vl?

Antingen gr du som jag sger och vntar. Eller s betalar du nu, p en bil du inte ger.

r det okej om jag skickar mina P-botar till dig med?
Citera
2006-10-07, 12:05
Medlem
pellepoliss avatar
Det r allts ingen fara att vnta p ev. pminnelse. Ingenting kommer att hnda. Antagligen kommer du inte heller f en pminnelse, eftersom de inte vet vem du r, eftersom de har reg. nr. p en annan bil n den som str ikryssad p boten. P-vakten lr ha insett sitt misstag och slngt alltihop. :-) Hur som helst, vnta med att betala, tmninstone tills dess att du fr en pminnelse. De kan inte gra nt innan du ftt chansen att gra ngot t din pminnelse, det dr med 8 dagar r bara fr att man ska bli stressad och betala utan att tjta emot.
Citera
2006-10-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Antingen gr du som jag sger och vntar. Eller s betalar du nu, p en bil du inte ger.

r det okej om jag skickar mina P-botar till dig med?
Hmm, vad menar du med det? Varfr ska jag ta dina p-bter?

Regnumret de har r p ett slp, s de inser skert att de gjort fel och rttar till det p nt vis. Men ok, jag vntar med att betala s fr vi se vad som hnder. Men jag fr ingen betalningsanmrkning eller?
Citera
2006-10-07, 14:49
Medlem
Citat:

Regnumret de har r p ett slp, s de inser skert att de gjort fel och rttar till det p nt vis. Men ok, jag vntar med att betala s fr vi se vad som hnder. Men jag fr ingen betalningsanmrkning eller?

Vilket bolag r det som har hand om vervakningen?
Citera
2006-10-07, 14:50
Medlem
Citat:

Nej du fr ingen betalningsanmrkning. Den boten du har i handen kan du slnga och ltsas som om den aldrig suttit p din bil eftersom det nu hnder att ngon tar den o.s.v. Allts kan du inte f en betalningspminnelse fr den lappen
Citera
2006-10-07, 15:21
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Nej, du r helt safe. De kan inte rtta till det. Boten r felaktig, d avskrivs den. Stmmer inte bilens fabrikat verens med registreringsnumret s makuleras den direkt. Samma sak om det grs garbyte p fordonet den aktuella dagen.

Du r inte ett dugg skyldig att betala den boten som sitter p rutan, eftersom det inte kan skerstllas att du har ftt den. Den kan ha blst bort, stulits, eller p annat stt frsvunnit. Den som kommer i brevldan r det som gller, och det kommer du inte f ngon eftersom den troligen redan r avskriven och glmd.
Citera
2006-10-08, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wAx
Vilket bolag r det som har hand om vervakningen?
Carpark AB i Uppsala.
Vettefaen vad de har att gra i Karlstad, men s stod det p lappen.
Avvaktar tills det trillar ner nt i brevldan d
Citera
2006-10-08, 06:10
Medlem
MajorToms avatar
Parkeringsbolag kan naturligtvis ha verksamhet utver staden de har sitt huvudkontor i.

Du kan lugnt vnta p en pminnelse (om den kommer) och i samband med det anfra fel p boten. Dock s r min erfarenhet att de som ftt boten r mycket mer bengna att se felen n andra. Sledes, fr du en pminnelse vilket i sak innebr att ditt regnr identifierats korrekt s br du betala den fr att slippa kronkalle fr d var nog inte regnr s otydligt som du trodde/tror.
Citera
2006-10-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTom
Parkeringsbolag kan naturligtvis ha verksamhet utver staden de har sitt huvudkontor i.

Du kan lugnt vnta p en pminnelse (om den kommer) och i samband med det anfra fel p boten. Dock s r min erfarenhet att de som ftt boten r mycket mer bengna att se felen n andra. Sledes, fr du en pminnelse vilket i sak innebr att ditt regnr identifierats korrekt s br du betala den fr att slippa kronkalle fr d var nog inte regnr s otydligt som du trodde/tror.
Du har nog rtt i det, klart man vill se fel p boten
Citera
2006-10-09, 21:53
Medlem
A-Fords avatar
Att boten r ogiltig r nog klart - jag har sjlv ftt en bot upphvd nr det var rtt reg.nr men fel bilmrke angivet. Klagar du s kommer boten skert att upphvas. Gr du inget kommer den andre bilgaren att krvas eftersom p-bolaget har fel reg.nr. Upp till ditt samvete allts om du vill att ngon annan ska f en massa trubbel fr att du parkerat fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in