Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-10, 01:27
Medlem
Hur mycket är den på? När är den daterad?

Kan ju faktiskt vara så att den som fått boten i uppsala har kollat upp ett väldigt likn regnr och satt den på din bil. Nej troligen inte kört till Karlstad. men skickat den till en polare eller haft vägarna förbi lite tursamt.

Ja jag vet att det är långsökt. Men kan ju faktiskt hända..
Citera
2006-10-10, 10:24
Medlem
Det finns info på Carpark.se

Citat:
Några regler som gäller om du har fått en kontrollavgift.
- kontrollavgiften ska betalas inom 8 dagar från utskriftsdatum.
- om du inte har betalat, går en påminnelse ut som ska betalas inom10 dagar från utskriftsdatum.
- om inte heller påminnelsen leder till betalning, överlämnas ärendet till Handels- och juristinkasso, som skickar ett inkassokrav. Då påförs också en avgift om 160 kronor.
- om inte heller inkassokravet leder till betalning, överlämnas ärendet till kronofogdemyndigheten för ansökan om betalningsförläggande. I samband med detta får du betala en avgift om 640 kronor.
Citera
2006-10-10, 11:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Ford
Att boten är ogiltig är nog klart - jag har själv fått en bot upphävd när det var rätt reg.nr men fel bilmärke angivet. Klagar du så kommer boten säkert att upphävas. Gör du inget kommer den andre bilägaren att krävas eftersom p-bolaget har fel reg.nr. Upp till ditt samvete alltså om du vill att någon annan ska få en massa trubbel för att du parkerat fel...

Om denne har den oturen att ha en bil av samma fabrikat och färg, annars händer det inte så mycket...
Citera
2006-10-10, 13:10
Medlem
iseereds avatar
Precis detta hände mig för ca 1 år sedan. Fel på en bokstav i registreringsnumret. Så jag gav bara fan i att betala. Inget hände såklart. Så betala INTE!

Citera
2006-10-10, 14:48
Medlem
Megaforces avatar
Det är viktigt att behålla boten eftersom bolaget sannolikt kommer att försöka skicka en påminnelse när de upptäcker att regnumret går till ett släp och försöker tyda den felaktiga bokstaven tills de får ett regnummer som passar med bilmodellen. Sen kommer de att skicka en påminnelse på chansning och
DÅ skall man överklaga eftersom den ursprungliga boten är felaktig. Då blir de tvungna att avskriva den.
Citera
2007-09-02, 11:30
Medlem
Lånar denna tråd för det gäller liknande problem.
Har idag fått pbot, har ej anbringat giltlig biljett, särskilda upplysningar felvänd nr och där står numret på en biljetten jag betalat för bara att den måste blåst omkull innan jag stängde dörren.
När jag kollar vidare på biljetten ser jag att regnumret inte stämmer, låtsas att jag har abc 123, på boten står det acb 123, de har fel plats på sista bokstäverna.

Ska jag överklaga eller makuleras den direkt när de försöker få tag på ägaren och ser att bilnumret är fel eller ska jag strunta i p-boten?
MVH
Citera
2007-09-02, 17:34
Medlem
amen alltså, har du läst tråden överhuvudtaget? Skrev p-vakten av fel reg. nummer så vet dom inte vem du är och än mindre var du bor. Det är ett parkeringsbolag du har att göra med, inte CSI...
Hur skulle dom få din adress?
Citera
2007-09-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf
amen alltså, har du läst tråden överhuvudtaget? Skrev p-vakten av fel reg. nummer så vet dom inte vem du är och än mindre var du bor. Det är ett parkeringsbolag du har att göra med, inte CSI...
Iom att de har adressen där han stog parkerad kan de åka tillbaka och ta däcksavtryck för att sedan kolla vilka som sålt den typen av däck och kolla mot betalkort och fakturor och på så sätt ringa in gärningsmannen..
Citera
2007-09-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf

Jag vet inte hur kompetenta de är men skulle jag jobba som pvakt så skulle jag enkelt kunna söka upp en matchande träff på några minuter sittandes framför registret.
Men som sagt, boten är felskriven och stämmer inte överens med regnumret till "fel" bil, och frågade bror min som råkade ut för samma sak och inte hört nåt.
MVH
Citera
2007-09-24, 10:06
Medlem
Be att få se deras underlag

Citat:
Ursprungligen postat av arier
Men vafan hur dum får man vara!
Om du får en bot med fel reg nr så betyder ju det inget annat att p-lisans notis är felaktig!
Det som står hos dem är ju det som står på boten! Dvs fel till förhållande till bilen i fråga.

Om det dimer ner en lapp i brevlådan( inte vidare troligt för dom borde använt sig av samma sökning som du) be att få se deras underlag för P boten- dom har nog inte mycket att visa upp..
Citera
2007-09-24, 14:59
Medlem
Drazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallekuling
Jag vet inte hur kompetenta de är men skulle jag jobba som pvakt så skulle jag enkelt kunna söka upp en matchande träff på några minuter sittandes framför registret.
Men som sagt, boten är felskriven och stämmer inte överens med regnumret till "fel" bil, och frågade bror min som råkade ut för samma sak och inte hört nåt.
MVH

Och hur skulle det hålla?

"Jag sökte och denna bil passar in rätt bra, vi ger boten åt han!"

Jag tog fast några ungar som knyckte grejer från min balkong, med hjälp av ett larm, det håller inte i rättegång att larmet gick och jag såg dom springa från platsen, så länge jag inte såg dom på balkongen.
Citera
2010-08-01, 05:25
Medlem
För er som undrar, så kan jag meddela att jag slapp betala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här