Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-10-06, 18:59
Medlem
Fick tyvärr en p-bot idag, hade parkerat på förhyrd plats, men det spöregnade och jag var skitnödig så jag hann inte reflektera över det.

Iallafall, på P-boten har de antingen skrivit fel eller skrivit slarvigt, för ett B är utbytt mot ett R, vilket på en regnummersökning ger ett helt annat fordon i en annan del av sverige, så... finns det nån chans att komma undan, eller har de fotograferat skylten eller nåt?
Citera
2006-10-06, 19:08
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterstorm
Fick tyvärr en p-bot idag, hade parkerat på förhyrd plats, men det spöregnade och jag var skitnödig så jag hann inte reflektera över det.

Iallafall, på P-boten har de antingen skrivit fel eller skrivit slarvigt, för ett B är utbytt mot ett R, vilket på en regnummersökning ger ett helt annat fordon i en annan del av sverige, så... finns det nån chans att komma undan, eller har de fotograferat skylten eller nåt?

Fråga botföretaget om dom har foto.
Citera
2006-10-06, 19:14
Medlem
Skvalleristens avatar
Hej

du ska definitivt överklaga.

Det har jag gjort flera ggr pga olika fel, tex markerat en viss botkod och skrivit ett belopp som inte stämmer med denna kod. Jag har fått rätt åxå är väl bäst att tillägga :-).

De har ju inte ens satt boten på rätt bil i ditt fall!

De kommer att avskriva fallet.
Citera
2006-10-06, 19:19
Medlem
memorexoneces avatar
Vänta och se om någonting slinker ner i brevlådan hemma?
Citera
2006-10-06, 19:32
Medlem
Asgarvads avatar
Nej, vänta inte! Överklaga A.S.A.P!
Citera
2006-10-06, 20:07
Medlem
Om man bara fått lappen i vindrutan och ingenting i posten och överklagar för att det inte är rätt bil åker man på tafsen.

Hur skulle man ha fått lappen om man inte tog den från bilen man lappat?

Vänta tills du fått en påminnelse i posten och låtsas som om du aldrig fått någon lapp i vindrutan.
Citera
2006-10-06, 21:45
Medlem
ChristianXs avatar
Nej, gör ingenting. Du behöver inte betala med den lappen som sätts på rutan, utan det kommer ett inbetalningskort med posten som du betalar med. Ingen kan nämligen garantera att den lappen som sätts på rutan sitter kvar och att du får den.

Stämmer inte registreringsnumret med bilens fabrikat så makuleras det hela automatiskt och du får ingen inbetalning i brevlådan. Case closed.
Citera
2006-10-06, 21:53
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Instämmer med ChristianX.

Bara idioter betalar in med lappen de fått på rutan.
Man väntar tills det dimper ner ngt i brevlöda.
Citera
2006-10-06, 22:10
Medlem
ariers avatar
Men vafan hur dum får man vara!
Om du får en bot med fel reg nr så betyder ju det inget annat att p-lisans notis är felaktig!
Det som står hos dem är ju det som står på boten! Dvs fel till förhållande till bilen i fråga.
Citera
2006-10-06, 22:13
Medlem
pellepoliss avatar
Boten är ju ogiltlig.. den stämmer inte överrens med verkligheten, och alltså ska den makuleras. Du ska inte betala den... Eftersom det är fel reg. nr. på den, så kan de antagligen inte spåra din bil heller... så du behöver inte göra någonting. Riv den och glöm den :-)
Citera
2006-10-07, 01:45
Medlem
Alltså det här som dimper ner i brevlådan, är det en påminnelse, eller är det standard att de skickar en kopia på boten till brevlådan?
Och hur lång tid tar det innan det kommer nåt till brevlådan?
Citera
2006-10-07, 11:14
Medlem
du skall inte göra någt ,, vänta och se om det kommer en påminelse
om det inte gör det kan du vänta tills det kommer en någon miljon år eller så,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto