Citat:
Ursprungligen postat av Sacred Evil
Sitter här och funderar över denna tablett, ska tydligen vara emot panikångest osv, någon som har erfarenhet utav det och vet hur det känns och verkar?
Har du ångest funkar det skitbra. Du blir lugn och avslappnad istället för panikslagen eller vad du nu har för ev. ångestsyndrom.
För mig tar det ca en halvtimma innan jag känner av något och sedan mår jag fint ett tag för att sedan fasas ut mot ett normalt tillstånd. Jag har aldrig fått ångestkänslor igen samma dag som jag har tagit Xanor, men det är nog högst individuellt.
Om du inte har ångest eller mår dåligt och inte behöver det till AT-problem eller något annat ser jag väl ingen riktig anledning att ta det. Men det grundar jag endast på mina egna erfarenheter, då jag inte har mått bättre om jag redan mådde bra innan jag tog xanoren.
Men det är klart, tar du flera tabletter eller blandar med alkohol så är det ju en annan femma. Men om du inte har ett behov av lugnande medicin råder jag dig till att hålla dig borta från bensodiazepiner.