• 1
  • 2
2006-10-05, 22:07
Bannlyst
Sitter här och funderar över denna tablett, ska tydligen vara emot panikångest osv, någon som har erfarenhet utav det och vet hur det känns och verkar?
Citera
2006-10-05, 22:21
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacred Evil
Sitter här och funderar över denna tablett, ska tydligen vara emot panikångest osv, någon som har erfarenhet utav det och vet hur det känns och verkar?

Har du ångest funkar det skitbra. Du blir lugn och avslappnad istället för panikslagen eller vad du nu har för ev. ångestsyndrom.

För mig tar det ca en halvtimma innan jag känner av något och sedan mår jag fint ett tag för att sedan fasas ut mot ett normalt tillstånd. Jag har aldrig fått ångestkänslor igen samma dag som jag har tagit Xanor, men det är nog högst individuellt.

Om du inte har ångest eller mår dåligt och inte behöver det till AT-problem eller något annat ser jag väl ingen riktig anledning att ta det. Men det grundar jag endast på mina egna erfarenheter, då jag inte har mått bättre om jag redan mådde bra innan jag tog xanoren.

Men det är klart, tar du flera tabletter eller blandar med alkohol så är det ju en annan femma. Men om du inte har ett behov av lugnande medicin råder jag dig till att hålla dig borta från bensodiazepiner.
Citera
2006-10-05, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost

Men det är klart, tar du flera tabletter eller blandar med alkohol så är det ju en annan femma. Men om du inte har ett behov av lugnande medicin råder jag dig till att hålla dig borta från bensodiazepiner.

Okej, ja alltså, hade bara tänkt att försöka få mig ett litet "rus" för kvällen, eller alltså bli lite dåsig, sömnig.. du vet.
Men då kanske den inte funkar så, men läste i förteckningen att den ska kunna få en dåsig och lugn.
Citera
2006-10-05, 22:36
McFrosts avatar
Citat:
Okej, ja alltså, hade bara tänkt att försöka få mig ett litet "rus" för kvällen, eller alltså bli lite dåsig, sömnig.. du vet.
Men då kanske den inte funkar så, men läste i förteckningen att den ska kunna få en dåsig och lugn.

Jo, visst är den lugnande. Men är man lugn från början tycker jag inte att det blir någon direkt skillnad. Det sköna med benso är just om man mår så jävla dåligt och helt plötsligt kan må bra. Men det är bara mina erfarenheter såklart.

Det farliga är att ruset inte är så värst påtagligt att man lätt tar fler och fler utan att inse att man är smått väck.

Men om du nu bara har tillgång till en tablett och nödvändigtvis måste känna ett rus, så kan du väl kanske ta ett par folköl till, för att få en tydligare effekt. Men läs lite i forumet om vad benso och alkohol kan ställa till med.

Hade jag varit du hade jag sparat den tills jag mådde riktigt dåligt.
Citera
2006-10-05, 22:43
Medlem
Citat:
Jo, visst är den lugnande. Men är man lugn från början tycker jag inte att det blir någon direkt skillnad. Det sköna med benso är just om man mår så jävla dåligt och helt plötsligt kan må bra. Men det är bara mina erfarenheter såklart.

Det farliga är att ruset inte är så värst påtagligt att man lätt tar fler och fler utan att inse att man är smått väck.

Men om du nu bara har tillgång till en tablett och nödvändigtvis måste känna ett rus, så kan du väl kanske ta ett par folköl till, för att få en tydligare effekt. Men läs lite i forumet om vad benso och alkohol kan ställa till med.

Appropå xanor och alkohol; räknar läkare det som uteslutet att dricka typ lättöl när man tar xanor? Alla mina läkare har påpekat att "inte en droppe" alkohol ska man dricka (sen att folk dricker för att bli lite beng är inte vad jag menar - jag vill inte bli beng, endast känna smaken av öl även när jag tagit nån mg xanor).
Citera
2006-10-05, 22:46
Bannlyst
Citat:

Hm, okej, förstår vad du menar, men jag testar ta 2 st 1mg och se om det känns ngt annars skiter jag i dom. Vill bara ha enkla vanliga piller som man blir riktigt dåsig av och sömnig, sådär så man är alltid på gränsen till att somna, ngt tips på vilka man skulle kunna ta för att få känna så?
Citera
2006-10-05, 22:50
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Appropå xanor och alkohol; räknar läkare det som uteslutet att dricka typ lättöl när man tar xanor? Alla mina läkare har påpekat att "inte en droppe" alkohol ska man dricka (sen att folk dricker för att bli lite beng är inte vad jag menar - jag vill inte bli beng, endast känna smaken av öl även när jag tagit nån mg xanor).

Lättöl är nog inga som helst problem, har aldrig testat visserligen. Men en lättöl eller två kan jag inte tänka mig att det skulle skapa några problem. Men det beror kanske på hur känslig man är för alkohol också

Och visst lockar ölsmaken
Citera
2006-10-05, 22:53
McFrosts avatar
Citat:
Hm, okej, förstår vad du menar, men jag testar ta 2 st 1mg och se om det känns ngt annars skiter jag i dom. Vill bara ha enkla vanliga piller som man blir riktigt dåsig av och sömnig, sådär så man är alltid på gränsen till att somna, ngt tips på vilka man skulle kunna ta för att få känna så?

Sömntabletter funkar ju fint om du går och lägger dig efter att du har tagit dem, eller den. Är det sömnproblem du lider av egentligen eller?
Citera
2006-10-05, 23:01
Medlem
hundens avatar
du kommer slockna på 2mg xanor, utan tolerans, tro mig
Citera
2006-10-05, 23:16
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
du kommer slockna på 2mg xanor, utan tolerans, tro mig

Jo, det är väl antagligen så. Men för min del beror det extremt mycket på hur uppe i varv jag är från början om man ser till hur trött jag blir av en viss mängd.
Är jag hyperstressad och relativt utvilad innan så tycker jag att det går äta ganska mycket innan det är tack och adjö. Men är jag lugn och småseg från början, och kanske smått uttröttad, då räcker det med ett par folköl för att jag ska slockna
Citera
2006-10-05, 23:23
Bannlyst
Aprozolam är alltså Xanor?
Har tagit 2 mg nu men känner inte särskilt mkt, beror väl iof hur lång tid det tar innan de verkar.
Och ja, jag vill kunna somna, men somna av dåsighet alltså, känna mig sådär fint dåsig och borta, då är det så härligt att somna.

Förresten, din signatur är klockren, så jävla sann.!
Citera
2006-10-05, 23:29
McFrosts avatar
Citat:
Aprozolam är alltså Xanor?
Har tagit 2 mg nu men känner inte särskilt mkt, beror väl iof hur lång tid det tar innan de verkar.
Och ja, jag vill kunna somna, men somna av dåsighet alltså, känna mig sådär fint dåsig och borta, då är det så härligt att somna.

Förresten, din signatur är klockren, så jävla sann.!

Xanor är ett läkemedelsmärke som består av alprazolam. Ta inte mer nu utan gå och lägg dig när du känner dig dåsig. Att fresta på med 3 mg om det nu är första gången känns lite vanskligt. Det är trots allt ganska starka grejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in