• 1
  • 2
2006-10-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Xanor är ett läkemedelsmärke som består av alprazolam. Ta inte mer nu utan gå och lägg dig när du känner dig dåsig. Att fresta på med 3 mg om det nu är första gången känns lite vanskligt. Det är trots allt ganska starka grejer.

Okey, skall do that, men eftersom de är rätt starkt så fattar jag inte att jag knappt känner ngt, jag måste ha rätt stark tolerans ändå.
Citera
2006-10-05, 23:46
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacred Evil
Okey, skall do that, men eftersom de är rätt starkt så fattar jag inte att jag knappt känner ngt, jag måste ha rätt stark tolerans ändå.

Om du tog dem 23.23 så råder jag dig att vänta lite till.
Citera
2006-10-06, 00:24
Medlem
Citat:

Jag blir dåsig som sjutton, sådär så det är gött att gå och lägga sig, efter runt 1,5mg, efter ett par timmar. Den lugnande effekten sätter dock in tidigare, 30-60min på mig. Det är nog mycket individuellt, men skulle jag, som trots allt ätit xanor till och från, t.o.m. fortgående i perioder, ta mer än 2mg skulle jag inte ha några problem att slockna totalt. Men det kan som sagt ta upp till ett par timmar.
Citera
2006-10-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Lättöl är nog inga som helst problem, har aldrig testat visserligen. Men en lättöl eller två kan jag inte tänka mig att det skulle skapa några problem. Men det beror kanske på hur känslig man är för alkohol också

Och visst lockar ölsmaken

Mm. Jag har nämligen problem att ta mig ut och göra saker (kalla det social fobi, whatever, jag får panikattacker och liknande på bussar etc - inte lika starka som de attackerna som kommer i hemmet, men ändå), så jag har att välja på att 1) dricka alkohol (efter en knapp halvflaska whiskey kan jag utan problem gå ut och roa mig en kväll), eller 2) ta xanor, vilket iofs gör mig lite smått dåsig och lugn, så visst går det bra att ta sig hemmifrån, men det är inte speciellt kul att inte kunna dricka den endaste lilla öl, och jag har då aldrig lika roligt som mina medpartymänniskor för kvällen känns det som. Kan tillägga att jag de senaste helgerna blivit sjukt bakis, därför känns det som xanoren är värt att testa, jag är bara lite bekymrad för hur man ska kunna göra en skoj kväll av det.

Hade jag varit lite modigare av mig (läs: ej så förbaskat hypokondrisk) skulle jag säkert tatt mig ett par starköl utan problem och haft skoj hela natten lång, men jag är väldigt nojig och oroar mig för det här med eventuell andningsdepression. Jag har förstått att det är ovanligt, och troligen ska till stora doser (?) av både alkoholen och bensodiazepinet, men jag vågar helt enkelt inte. Suger faktiskt.

Lessen, inte meninge att ta över Sacred Evil's tråd. Men McFrost, svara gärna igen.
Citera
2006-10-06, 00:41
Bannlyst
TOg en till nu, så nu är jag uppe i 3 mg, om det inte funkar så vettefan.
Vill återuppleva den där tradolan känslan jag fick efter 5-6 tabletter, så grymt skönt att bara kunna somna av dåsighet i drömmarnas värld.

jag är rätt tolerant har jag märkt av andra tabletter jag tagit förr, men eftersom detta är första gången med dessa borde väl 3 mg funka? annars är det väl ngt serious problem with me..?
Citera
2006-10-06, 00:48
Medlem
Citat:
TOg en till nu, så nu är jag uppe i 3 mg, om det inte funkar så vettefan.
Vill återuppleva den där tradolan känslan jag fick efter 5-6 tabletter, så grymt skönt att bara kunna somna av dåsighet i drömmarnas värld.

jag är rätt tolerant har jag märkt av andra tabletter jag tagit förr, men eftersom detta är första gången med dessa borde väl 3 mg funka? annars är det väl ngt serious problem with me..?

3mg borde absolut funka ja. På mig skulle det som sagt vara adjöss för länge sedan. Men jag är väldigt liten och väger bara 47kg också, jag vet inte om det spelar in när det gäller bensodiazepiner. Kanske också om du nyligen har ätit. Det är rimligt att det då tar längre tid innan effekten kommer.
Citera
2006-10-06, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
3mg borde absolut funka ja. På mig skulle det som sagt vara adjöss för länge sedan. Men jag är väldigt liten och väger bara 47kg också, jag vet inte om det spelar in när det gäller bensodiazepiner. Kanske också om du nyligen har ätit. Det är rimligt att det då tar längre tid innan effekten kommer.

fan, nu blir jag besviken, känner knappt ngt alls nu även fast jag tagit 3mg..
jag vill bara kunna somna..käkade nyligen men har ändå gått 1-2 timmar sen jag tog dem.
Citera
2006-10-06, 12:05
Medlem
Citat:
fan, nu blir jag besviken, känner knappt ngt alls nu även fast jag tagit 3mg..
jag vill bara kunna somna..käkade nyligen men har ändå gått 1-2 timmar sen jag tog dem.

Har du fått dem mot sömnproblem eller ångest? Alprazolam biter mest på ångest, om du har sömnproblem vore det kanske värt att antingen prova ett bättre lämpat bensodiazepin (exempelvis Stesolid), eller något insomningsmedel (Imovane fungerar bra för många). Ring din läkare och diskutera saken.

Tycker det verkar lite skumt dock om du inte märker av 3mg om du inte är van vid bensodiazepiner. Nog för att folk reagerar olika, men 3mg är ändå halva maxdosen för ett helt dygn, enligt fass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in