Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Lättöl är nog inga som helst problem, har aldrig testat visserligen. Men en lättöl eller två kan jag inte tänka mig att det skulle skapa några problem. Men det beror kanske på hur känslig man är för alkohol också
Och visst lockar ölsmaken

Mm. Jag har nämligen problem att ta mig ut och göra saker (kalla det social fobi, whatever, jag får panikattacker och liknande på bussar etc - inte lika starka som de attackerna som kommer i hemmet, men ändå), så jag har att välja på att 1) dricka alkohol (efter en knapp halvflaska whiskey kan jag utan problem gå ut och roa mig en kväll), eller 2) ta xanor, vilket iofs gör mig lite smått dåsig och lugn, så visst går det bra att ta sig hemmifrån, men det är inte speciellt kul att inte kunna dricka den endaste lilla öl, och jag har då aldrig lika roligt som mina medpartymänniskor för kvällen känns det som. Kan tillägga att jag de senaste helgerna blivit sjukt bakis, därför känns det som xanoren är värt att testa, jag är bara lite bekymrad för hur man ska kunna göra en skoj kväll av det.
Hade jag varit lite modigare av mig (läs: ej så förbaskat hypokondrisk) skulle jag säkert tatt mig ett par starköl utan problem och haft skoj hela natten lång, men jag är väldigt nojig och oroar mig för det här med eventuell andningsdepression. Jag har förstått att det är ovanligt, och troligen ska till stora doser (?) av både alkoholen och bensodiazepinet, men jag vågar helt enkelt inte. Suger faktiskt.
Lessen, inte meninge att ta över Sacred Evil's tråd. Men McFrost, svara gärna igen.